Przekazywanie zwłok publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych SA-22
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na przekazanie zwłok publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych, wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek o przekazanie zwłok do celów naukowych z uzasadnieniem.
Dołącz wymagane załączniki.
Wnieś opłatę skarbową za wydanie decyzji i dołącz potwierdzenie wniesienia opłaty do wniosku.
Złóż wniosek wraz z załącznikami w Urzędzie Miasta Krakowa.
Pamiętaj, że wniosek musi być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu starającego się o przekazanie zwłok. Jeżeli jesteś pełnomocnikiem podmiotu – dołącz oryginał pełnomocnictwa wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za złożenie dokumentu pełnomocnictwa.
W ciągu miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku otrzymasz decyzję o którą wnioskowałeś.
Kogo dotyczy usługa
Uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych.
Kryteria dla realizacji usług
Z wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów dydaktycznych lub naukowych, występuje uczelnia medyczna lub inna uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i naukową w zakresie nauk medycznych.
Prezydent Miasta Krakowa właściwy jest w sprawach, w których zgon nastąpił na terenie Miasta Krakowa.
Wymagane dokumenty
Wniosek od uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych o przekazanie zwłok do celów naukowych z uzasadnieniem.
Pisemne oświadczenie osoby, która pragnie przekazać swoje zwłoki uczelni.
Akt zgonu osoby, która pragnie przekazać swoje zwłoki uczelni.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
Pełnomocnictwo do złożenia wniosku- o ile dotyczy.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej) - o ile dotyczy.
Opłaty
Opłata za wydanie zezwolenia.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Dziennik Podawczy
pl. Wszystkich Świętych 3-4
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
al. Powstania Warszawskiego 10
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Wielicka 28a
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
os. Zgody 2
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
Rynek Podgórski 1
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Grunwaldzka 8
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Kasprowicza 29
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Stachowicza 18
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Mogilska 41
7:40-15:30
brak
-
Dziennik podawczy
ul. Lubelska 27
7:40-15:30
brak
-
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
Po złożeniu wniosku o wydanie decyzji w sprawie przekazania zwłok uczelni medycznej lub innej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i naukową w zakresie nauk medycznych wszczynane jest postępowanie administracyjne, w wyniku którego weryfikowana jest kompletność i prawidłowość wniosku i załączników, niezbędnych do podjęcia decyzji.
W przypadku stwierdzenia braków we wniosku, wnioskodawca wzywany jest do ich uzupełnienia, w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Jeżeli wniosek jest kompletny, wydawana jest decyzja w sprawie. Następnie, uczelnia odbiera zwłoki, przedkładając w miejscu odbioru zwłok decyzję wydaną przez Prezydenta Miasta Krakowa oraz oryginał oświadczenia wraz z kartą zgonu zawierającą adnotację urzędu stanu cywilnego o zarejestrowaniu zgonu.
Informacje dodatkowe
Uczelnia medyczna lub publiczna uczelnia prowadząca działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych, może wystąpić z umotywowanym wnioskiem o przekazanie jej do celów naukowych zwłok osoby, która złożyła oświadczenie, że pragnie przekazać swoje zwłoki uczelni.
Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa - Wydział Spraw Administracyjnych, ul. Wielicka 28A w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
Art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2009 r. w sprawie trybu i warunków przekazywania zwłok do celów naukowych.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek informacyjny
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydania decyzji administracyjnej zezwalającej na przekazanie zwłok medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Obiorcami danych mogą być podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa oraz podmioty, z którymi administrator zawrze stosowne umowy w zakresie realizacji usług zewnętrznych wiążących się z przetwarzaniem danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym ima charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania decyzji administracyjnej zezwalającej na przekazanie zwłok medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.