Jeśli jesteś zainteresowany zarejestrowaniem jachtu i innej jednostki pływającej o długości do 24 m wykonaj poniższe czynności:
1. Zaloguj się do systemu teleinformatycznego REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl lub udaj się do Urzędu Miasta Krakowa.
2. Złóż wniosek o rejestrację wraz z wymaganymi załącznikami.
3. W przypadku złożenia kompletnego wniosku, w ciągu 7 dni otrzymasz zaświadczenie uprawniające do posługiwania się jednostką.
4. W przypadku stwierdzenia braków we wniosku Urząd wezwie Cię do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
5. W terminie 30 dni od odbioru zaświadczenia będziesz mógł odebrać dowód rejestracyjny swojej jednostki pływającej. Dowody rejestracyjne można odebrać wyłącznie w siedzibie Referatu ds. Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych przy ul. Wielickiej 28A, III piętro, pok. 307.
6. W uzasadnionych przypadkach możesz otrzymać decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.
Usługa dotyczy każdej osoby, osób prawnych oraz jednostek nieposiadających osobowości prawnej, która wystąpią z wnioskiem do Urzędu Miasta Krakowa.
1. Obowiązkowi rejestracji podlega:
1) jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
2) jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
3) jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
2. Obowiązkowi rejestracji nie podlega:
1) jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa;
2) jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
3) deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
3. Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
a) dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej,
b) rejestrację jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeżeli jednostka pływająca była zarejestrowana,
c) numer identyfikacyjny albo indywidualny numer identyfikacyjny (INI) jeżeli został nadany,
d) rodzaj napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego także o jego mocy,
e) model i marka jednostki pływającej,
f) wymiary i parametry jednostki pływającej,
g) materiał główny kadłuba jednostki pływającej,
h) rok budowy i producent jednostki pływającej,
i) sygnał rozpoznawczy (Call Sign) i morski radiowy numer identyfikacyjny MMSI – jeżeli zostały nadane,
j) maksymalna dopuszczalna liczba osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
k) dopuszczalna siła wiatru i wysokość fali, jeżeli została określona w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot.
l) dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
Nazwa dokumentu | W jakim przypadku | Kogo dotyczy |
---|---|---|
Każdorazowo | Wnioskodawcy | |
Każdorazowo | Wnioskodawcy | |
|
- gdy wnioskodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej - gdy osoba składająca wniosek nie działa w swoim imieniu (jest pełnomocnikiem właściciela/właścicieli) - gdy osoba składająca wniosek nie jest jedynym właścicielem jednostki (wówczas formularz "Właściciel" należy uzupełnić dla każdego z właścicieli) - gdy właściciel nie jest jednocześnie armatorem jednostki | Wnioskodawcy |
- gdy wnioskodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej - gdy osoba składająca wniosek nie działa w swoim imieniu (jest pełnomocnikiem właściciela/właścicieli) - gdy właściciel nie jest jednocześnie armatorem jednostki | Wnioskodawcy | |
Każdorazowo | Wnioskodawcy | |
Każdorazowo | Wnioskodawcy |
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Wysokość opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego | 80 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą | 78 1020 2892 0000 5302 0590 0966 |
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej) | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych | ul. Wielicka 28A, III piętro, pok. 307 30-552 Kraków | 7:40-15:30 | brak | 12 616 9188 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Rejestracja jachtu i innej jednostki pływającej o długości do 24m | - |
1. Wniosek składa się w postaci elektronicznej (przez system teleinformatyczny REJA24) lub osobiście w formie papierowej.
2. Preferowana forma złożenia wniosku to forma elektroniczna (wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego REJA24) https://interesant.reja24.gov.pl.
1) Rejestracji jachtu można dokonać w dowolnym organie rejestrującym. Właściciele jednostek pływających mogą kierować wnioski o rejestrację do wybranego spośród wszystkich organów rejestrujących, prowadzonych przez starostów powiatów, prezydentów miast na prawach powiatów oraz wskazane związki sportowe (Polski Związek Żeglarski oraz Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego).
2) Jednostki pływające już zarejestrowane podlegają obowiązkowi ponownej rejestracji w Systemie REJA24 jeżeli spełniają parametry określone przepisami Ustawy. Właściciele mają na to odpowiednio 12, 18, lub 30 miesięcy od wejścia w życie ustawy (art. 28 ust. 1 i 2 Ustawy).
3) Wszystkie jednostki pływające, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji mogą zostać zarejestrowane na wniosek właściciela.
4) Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącz się wraz z ich tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego lub potwierdzonym przez właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego danego języka dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego jednostka pływająca została sprowadzona (niniejszych przepisów nie stosuje się do składania deklaracji zgodności CE).
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
5) Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów może być wymagane okazanie do wglądu ich oryginałów. Wydział Spraw Administracyjnych może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
6) Opłata nie podlega zwrotowi – nawet w przypadku wydania zawiadomienia o pozostawieniu sprawy bez rozpoznania lub decyzji o odmowie wpisania jednostki do rejestru.
1) Wpis do rejestru do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.
2) Wydanie zaświadczenia o złożeniu kompletnego wniosku o rejestrację do 7 dni.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych |
Od decyzji organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu rejestracji jachtu i innej jednostki pływającej o długości do 24 m.
Informujemy, że:
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.