Ewidencja uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej SP-1
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Sportu
Krótki opis usługi
Skorzystaj z usługi, jeżeli chcesz:
założyć uczniowski klub sportowy lub klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej,
otrzymać wypis z ewidencji (zaświadczenie),
dokonać zmiany w ewidencji, w związku ze zmianami w klubie,
wykreślić z ewidencji uczniowski klub sportowy lub klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej.
W celu realizacji usługi:
Przygotuj wniosek oraz pozostałe wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Zabierz dokumentację i udaj się do Wydziału Sportu (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Po pozytywnej weryfikacji dokumentacji - w zależności o co wnioskujesz - otrzymasz decyzję administracyjną lub wypis z ewidencji.
W przypadku niekompletnej dokumentacji otrzymasz pisemne wezwanie z prośbą o uzupełnienie lub/i poprawę przedłożonych dokumentów we wskazanym terminie. Więcej informacji na temat realizacji znajduje się w sekcji „Sposób realizacji usługi”.
Wydanie decyzji następuje do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku lub w terminie do 2 miesięcy w sprawach wymagających przeprowadzenia czynności wyjaśniających. Wydanie wypisu z ewidencji następuje do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy:
obywateli,
założycieli uczniowskich klubów sportowych oraz założycieli klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej,
osób uprawnionych do reprezentacji uczniowskich klubów sportowych oraz osób uprawnionych do reprezentacji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej.
Kryteria dla realizacji usług
Warunkiem realizacji wniosku jest:
posiadanie siedziby na terenie miasta Kraków przez uczniowski klub sportowy lub klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej,
złożenia w oryginale kompletnego wniosku wraz z załącznikami,
dokonanie opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych/ klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej wraz z załącznikami:
protokół z Zebrania Założycielskiego,
lista obecności na Zebraniu Założycielskim,
uchwała o utworzeniu klubu,
uchwała o uchwaleniu statutu,
statut klubu (2 egzemplarze),
uchwała o wyborze Komitetu Założycielskiego,
uchwała o wyborze Zarządu,
uchwała o wyborze Organu Kontroli Wewnętrznej,
lista założycieli (minimum 7 osób), zawierająca imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
zgoda właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu na wpisanie siedziby klubu pod wskazanym adresem,
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10, 00 zł od decyzji w przedmiocie wpisu klubu do ewidencji.
Wniosek o dokonanie zmian w ewidencji uczniowskich klubów sportowych/ klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej wraz z załącznikami:
protokół z Walnego Zebrania Członków,
lista obecności z Walnego Zebrania Członków,
uchwała o zmianie statutu,
statut klubu (2 egzemplarze),
uchwała Walnego Zebrania Członków o wyborze Zarządu zawierająca funkcje wynikające ze statutu,
uchwała Walnego Zebrania Członków o wyborze Organu Kontroli Wewnętrznej zawierająca funkcje wynikające ze statutu,
uchwała Zarządu w sprawie powierzenia konkretnych funkcji członkom władz,
uchwała Organu Kontroli Wewnętrznej w sprawie powierzenia konkretnych funkcji członkom władz,
zgoda właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu na wpisanie siedziby klubu pod wskazanym adresem,
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł od decyzji w przedmiocie dokonania zmian w ewidencji.
Wniosek o wydanie wpisu z ewidencji uczniowskich klubów sportowych/ klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej wraz z załącznikiem:
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł w przedmiocie wypisu z ewidencji.
Wniosek o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych/ klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej wraz z załącznikami:
protokół z Walnego Zebrania Członków,
lista obecności z Walnego Zebrania Członków,
uchwała Walnego Zebrania Członków o zmianie statutu,
statut Klubu,
odpis postanowienia w przedmiocie wpisu Klubu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego,
decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji prowadzonej przez starostę właściwego ze względu na siedzibę Klubu,
uchwała Walnego Zebrania Członków o rozwiązaniu Klubu i postawieniu w stan likwidacji,
uchwała Walnego Zebrania Członków o wyborze Likwidatora zawierająca jego imię, nazwisko i miejsce zamieszkania,
sprawozdanie Organu Kontroli Wewnętrznej o stanie Klubu na dzień podejmowania uchwały o rozwiązaniu Klubu, zawierające informacje o stanie finansów i zobowiązań Klubu,
uchwała Walnego Zebrania Członków o przekazaniu zlikwidowanego majątku Klubu zgodna z celem określonym w statucie,
uchwała Walnego Zebrania Członków lub oświadczenie Likwidatora stwierdzające, że Klub nie posiada majątku,
sprawozdanie Likwidatora z przeprowadzonej likwidacji zawierające informacje o podjętych działaniach w tym protokół z przekazania majątku (jeśli klub posiadał majątek); oświadczenie o braku jakichkolwiek zobowiązań Klubu, bilans na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji,
dowód na podanie do publicznej wiadomości o wszczęciu likwidacji Klubu,
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł od decyzji w przedmiocie wykreślenia z ewidencji.
Opłaty
Usługa jest odpłatna:
za wydanie decyzji administracyjnej – 10,00 zł,
za wydanie wypisu z ewidencji – 17,00 zł.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać:
na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 w tytule płatności należy napisać nazwę klubu,
bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Banku Polskiego SA na terenie Krakowa i w kasach Urzędu Miasta Krakowa.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa za wydanie wypisu z ewidencji
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacja o miejscu, w którym można składać dokumenty:
Po pozytywnej weryfikacji dokumentacji, otrzymasz:
decyzję administracyjną o wpisie do ewidencji,
wypis z ewidencji,
decyzję administracyjną o dokonaniu zmian w ewidencji,
decyzję administracyjną o wykreśleniu z ewidencji.
W przypadku niekompletnej dokumentacji otrzymasz pisemne powiadomienie z prośbą o uzupełnienie lub/i poprawę przedłożonych dokumentów we wskazanym terminie.
W przypadku nieuzupełnienia braków we wskazanym terminie:
otrzymasz decyzję administracyjną o odmowie wpisu do ewidencji,
wniosek o wypis z ewidencji pozostanie bez rozpatrzenia,
otrzymasz decyzję administracyjną o odmowie dokonania zmian w ewidencji,
w przypadku niekompletnej dokumentacji dotyczącej zakończenia działalności klubu sprawa zostanie skierowana do sądu.
Termin załatwienia
Wydanie decyzji następuje do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku lub w terminie do 2 miesięcy w sprawach wymagających przeprowadzenia czynności wyjaśniających.
Wydanie wypisu z ewidencji następuje do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wydziału Sportu w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: sp.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji usługi pn. ewidencja uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Miasta Krakowa.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest wymogiem wynikającym z ustawy i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi: ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych, ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.