Zmiany podmiotowe po stronie najemcy lokalu użytkowego w przypadku sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa ZBK-27
MJO
Zarząd Budynków Komunalnych
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz dokonać zmian podmiotowych, w przypadku sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa, wykonaj poniższe czynności:
Złóż wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
W wypadku zgody na dokonania zmiany po stronie najemcy lokalu użytkowego, otrzymasz aneks do umowy uwzględniający zmianę preambuły umowy najmu lokalu użytkowego.
Kogo dotyczy usługa
Podmiot wstępujący w prawa i obowiązki dotychczasowego najemcy lokalu użytkowego.
Kryteria dla realizacji usług
Złożenie wniosku wraz z niezbędnymi dokumentami.
Brak zaległości czynszowych z tytułu najmu lokalu użytkowego/nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków.
Brak zaległości z tytułu podatków (opłat) na rzecz organów podatkowych.
Wymagane dokumenty
Poświadczona notarialnie kopia umowy sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmującej prawa i obowiązki wynikające z obowiązującej umowy najmu.
Podmiot wstępujący w prawa i obowiązki dotychczasowego najemcy winien przedłożyć:
zaświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatków (opłat) na rzecz organów podatkowych właściwych dla miejsca siedziby (zamieszkania) oraz prowadzenia działalności; jeśli w zaświadczeniu nie określono daty jego ważności, to zaświadczenie uważa się za ważne, o ile zostało wydane nie wcześniej niż 30 dni przed dniem zawarcia aneksu do umowy najmu;
oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą należności wynikających z zawartych umów lub naliczanych z tytułu bezumownego użytkowania, których przedmiotem jest nieruchomość stanowiąca własność Gminy Miejskiej Kraków lub pozostająca w zasobach lokalowych zarządzanych/administrowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, a w przypadku zawartego porozumienia w sprawie ratalnej spłaty wierzytelności związanej z najmem lokalu użytkowego, oświadczenie podmiotu, z którym zawarte jest porozumienie o prawidłowym wywiązywaniu się z jego postanowień;
oryginał oświadczenia złożonego w formie aktu notarialnego o poddaniu się w trybie art. 777 § 1 pkt 5 k.p.c. egzekucji, co do obowiązku zapłaty należności czynszowych do wysokości 24-krotności czynszu najmu netto. Koszt sporządzenia aktu notarialnego ponosi przyszły najemca lokalu użytkowego. W oświadczeniu, o którym mowa, przyszły najemca zobowiązany jest wyrazić zgodę na wystąpienie przez Wynajmującego z wnioskiem o nadanie aktowi notarialnemu klauzuli wykonalności:
w terminie do 2 lat od daty zakończenia umowy w przypadku umowy zawartej na czas oznaczony,
w terminie do 2 lat od daty wymagalności roszczenia w przypadku umowy zawartej na czas nieoznaczony.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Lokali Użytkowych
ul. Czerwieńskiego 16
31-319 Kraków
Pn-Pt: 7:30-15:30
brak
12 616-61-60
Sposób realizacji usługi
Aneks do umowy najmu lokalu użytkowego uwzględniający zmianę preambuły umowy najmu lokalu użytkowego w zakresie ustalenia kręgu osób uprawnionych do najmu lokalu użytkowego w związku z nabyciem zorganizowanej części przedsiębiorstwa, obejmującej między innymi prawa i obowiązki wynikające z umowy najmu lokalu użytkowego.
Datą wejścia w życie aneksu jest dzień oznaczony w umowie sprzedaży, jako dzień, z którym przechodzą na nabywcę prawa i obowiązki przysługujące zbywcy zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Termin załatwienia
Do 30 dni kalendarzowych od daty złożenia skompletowanego wniosku w sprawie dokonania zmiany po stronie najemcy lokalu użytkowego.
uchwała Nr XXXIV/445/08 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 lutego 2008 r. w sprawie zasad najmu lokali użytkowych, stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków, na czas nieoznaczony, na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata oraz w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ten sam lokal;
zarządzenie Nr 2760/2013 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 września 2013 r. w sprawie trybu i szczegółowych warunków najmu lokali użytkowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków wynajmowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie (z późn. zm.).
Obowiązek informacyjny
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie informuje, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie z siedzibą przy ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych – Panią Emilię Pietrzak-Szcześniak, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób:
listownie na adres : ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie w celu realizacji usług świadczonych przez jednostkę.
Ponadto informujemy, że:
Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie usługi, o którą się Państwo staracie.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której jesteście Państwo stroną.
Niniejsza informacja ma charakter ogólny. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu w związku z tym praw, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego administratora, o którym mowa w przepisach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zostanie Państwu przekazana w związku z załatwieniem konkretnej sprawy.