Jeśli jesteś lekarzem, pielęgniarką lub położną oraz udzielasz świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkałym w strefie ograniczonego ruchu w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w podstrefie A i w związku z tym potrzebujesz oznakowania pojazdu ułatwiającego weryfikację uprawnienia do wjazdu:
Usługa dotyczy lekarzy oraz pielęgniarek i położnych udzielających świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkałym w strefie ograniczonego ruchu w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w podstrefie A.
Uprawnionymi do uzyskania oznakowania pojazdu i dokumentu wydania oznakowania są:
Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
| Tytuł opłaty | Wysokość opłaty | Formy płatności | Numer rachunku bankowego |
|---|---|---|---|
| Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17,00 zł | Wpłaty można dokonywać na poczcie, przelewem bankowym, lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, w kasie ZDMK (czynna w godzinach od 9:00 do 14:30) oraz w kasach Urzędu Miasta Krakowa | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty można złożyć:
| Link do portalu | Wytyczne |
|---|---|
| Pismo ogólne do podmiotu publicznego |
|
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów.
| Wydział/Jednostka | Nazwa komórki |
|---|---|
| Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Administracji |
W przypadku odmowy wydania oznakowania pojazdu i dokumentu wydania oznakowania Wnioskodawcy przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie (ul. Rakowicka 10, 30-511 Kraków). Skargę wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Miasta Krakowa w terminie 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi, w terminie 60 dni od dnia wniesienia wezwania.
Rozpatrzenie sprawy wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, numeru dowodu osobistego, adresu e-mail, adresu do korespondencji/adresu zamieszkania, numeru telefonu, numeru prawa do wykonywania zawodu oraz numeru rejestracyjnego pojazdu samochodowego wskazanego przez wnioskodawcę, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem.
Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania oznakowania pojazdu i dokumentu wydania oznakowania dla lekarzy oraz pielęgniarek i położnych na potrzeby ułatwienia weryfikowania uprawnień do wjazdu w celu udzielania świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkałym w strefie ograniczonego ruchu w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w podstrefie A.
Wnioskodawca ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto wnioskodawca ma prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Dane wnioskodawcy będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt oraz Instrukcją Archiwalną obowiązującymi w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zarządzenie Nr 3450/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 19.12.2019 r. w sprawie oznakowania pojazdów lekarzy oraz pielęgniarek i położnych na potrzeby ułatwienia weryfikowania uprawnień do wjazdu w celu udzielania świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkałym w strefie ograniczonego ruchu w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania w podstrefie A oraz zasad wydawania oznakowań.