Zezwolenie na lokalizację nośnika informacji wizualnej/tablicy reklamowej/urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej ZDMK-61
MJO
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na lokalizację nośnika informacji wizualnej/tablicy reklamowej/urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację nośnika informacji wizualnej/tablicy reklamowej/urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do ZDMK (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje również możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Twoja sprawa zakończy się wydaniem decyzji administracyjnej.
Kogo dotyczy usługa
Usługa skierowana do podmiotów ubiegających się o zezwolenie na lokalizację nośnika informacji wizualnej/tablicy reklamowej/urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Kryteria dla realizacji usług
Procedura dotyczy terenów będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Nośniki informacji wizualnej/ tablice reklamowe/ urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.).
Tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (ze zm.).
Tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe usytuowane na terenie Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm).
Nośnik informacji wizualnej/ tablica reklamowa/ urządzenie reklamowe usytuowane w obszarze Miasta Krakowa winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” (ze zm).
Lokalizacja nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego dopuszczalna jest wyłącznie w miejscach niepowodujących utrudnień w ruchu drogowym, w tym ruchu pieszym lub rowerowym, wjazdu lub wyjazdu z dróg poprzecznych, dróg osiedlowych, posesji, garaży itp. oraz nie może ograniczać widoczności w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych.
Nośniki informacji wizualnej/ tablice reklamowe/ urządzenia reklamowe nie mogą posiadać kształtów, kolorów ani symboli znaków drogowych.
Na nośniku informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzeniu reklamowym nie mogą być umieszczane treści prawnie zabronione.
Wymagane dokumenty
I. Wniosek o wydanie zezwolenia na potrzeby lokalizacji w pasie drogowym drogi publicznej:
nośnika informacji wizualnej,
tablicy reklamowej,
urządzenia reklamowego,
należy składać na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do procedury ZDMK – 61.
II. Załączniki do wniosku:
aktualna mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z naniesieniem lokalizacji nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego do pobrania z Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (https://msip.krakow.pl/) lub z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
graficzny i zwymiarowany projekt nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego;
dodatkowo dla słupów plakatowo - reklamowych tzw. „okrąglaków” oraz innych konstrukcji projekt graficzny winien przedstawiać sposób dociążenia urządzenia reklamowego lub innego zabezpieczenia przed wywróceniem się pod wpływem czynników atmosferycznych;
pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
kopia umowy spółki cywilnej– w przypadku wnioskodawcy działającego w formie spółki cywilnej.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Opłaty
Stawka
zgodnie z uchwałą nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (ze zm.)
Tytuł płatności
tożsamy z numerem otrzymanego zezwolenia
Nr rachunku bankowego
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449
Sposób płatności
przelewem na rachunek bankowy
kasa Zarządu Dróg Miasta Krakowa
na poczcie
w placówkach banku PKO Bank Polski S.A. (na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat)
Miejsce przyjmowania dokumentów
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53
31-586 Kraków
tel. 12 616 70 00
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP):/ZIKiT/SkrytkaESP)
W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Zarząd Dróg Miasta Krakowa - Dział Zajętości na cel Handlu i Reklam
Centralna 53, 31-586 Kraków
W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30.
Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Decyzja administracyjna lub umowa cywilnoprawna
Informacje dodatkowe
Na każdą lokalizację nośnika informacji wizualnej/ tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego należy złożyć odrębny wniosek. W przypadku wskazania na jednym wniosku więcej niż jednej lokalizacji, rozpatrywana będzie tylko pierwsza ze wskazanych lokalizacji (za wyjątkiem tymczasowych nośników informacji wizualnej, tablic reklamowych lub tymczasowych urządzeń reklamowych w związku sytuowaniem ich na czas promocji wydarzeń plenerowych).
Do zajęcia pasa drogowego upoważnia posiadanie przez wnioskodawcę oryginału decyzji administracyjnej.
Zajęcie pasa drogowego bez posiadania decyzji lub umowy skutkować będzie naliczeniem opłaty karnej od dnia zajęcia do dnia odbioru decyzji tj. do dnia, w którym wnioskodawca posiadając decyzje może zająć pas drogowy.
Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu/jednostki/wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
W przypadku wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Termin załatwienia
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
Uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.);
Uchwała Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (ze zm.);
Uchwała nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm.);
Uchwała Nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (ze zm.);
Uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”(ze zm.);
Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (ze zm).
Obowiązek informacyjny
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/zamieszkania, adres e-mail, numeru telefonu oraz NIP i REGON
w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, numeru telefonu, a także imię i nazwisko osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na lokalizację nośnika informacji wizualnej / tablicy reklamowej / urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na lokalizację nośnika informacji wizualnej/tablicy reklamowej/ urządzenia reklamowego w pasie drogowym drogi publicznej.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 20 pkt 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.