Opinia Zarządcy Drogi, dotycząca projektów stałej lub czasowej organizacji ruchu na drogach publicznych, będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków (za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).
Wnioskodawcą może być:
Projektowane zmiany dotyczą pasa drogowego dróg publicznych, położonych na terenie miasta Krakowa (za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych) oraz mają wpływ na ruch drogowy tj.:
Wymagane dokumenty zostały wskazane w zestawieniu tabelarycznym.
Nazwa dokumentu | W jakim przypadku | Kogo dotyczy |
---|---|---|
Wniosek o zaopiniowanie projektu stałej lub czasowej organizacji ruchu |
Zawsze | Wnioskodawcy |
Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu |
Zawsze | Wnioskodawcy |
Projekt organizacji ruchu na CD/DVD/lub innym nośniku |
Zawsze | Wnioskodawcy |
Pełnomocnictwo zarządu drogi |
Jeśli działa na zlecenie | Wnioskodawcy |
Oświadczenie projektanta/sprawdzającego |
Dotyczy wyłącznie projektów związanych z budową lub przebudową drogi/budową lub przebudową zjazdu | Wnioskodawcy |
Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | pon. – 7:30-17:00 wt.-pt. – 7:30-15:30 | brak | 12 616 70 00 |
Pisemna opinia z wpisaniem uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu.
dopuścić wykonanie planu sytuacyjnego w skali 1:1000 lub 1:2000 lub szkic bez skali.
zażądać dołączenia do projektu organizacji ruchu:
profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
uszczegółowionych fragmentów projektu w skali 1:100 lub 1:50,
złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu,
złożenia wersji elektronicznej w formacie dwg lub dgn.
plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczenie drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
plan sytuacyjny w skali 1:500 wykonany na podkładzie pokazującym wyłącznie ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji) zawierający:
lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; inwentaryzacja powinna być zgodna ze stanem aktualnym na dzień złożenia projektu oraz powinna uwzględniać elementy SIM (System Informacji Miejskiej),
parametry geometrii drogi,
program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementy mające wpływ na ruch drogowy,
opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót,
przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze,
imię, nazwisko i czytelny podpis projektanta.
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 60 dni.
Do powyższych terminów nie wlicza się terminów, przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy wnioskodawcy (klienta) albo z przyczyn niezależnych od organu.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD |
Opinie innych działów ZDMK.
Nie dotyczy.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu, a także danych projektanta w zakresie: imienia, nazwiska, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania opinii do projektów stałej lub czasowej zmiany organizacji ruchu na drogach publicznych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Twoje dane będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikających z zarządzenia Nr 102/2020 Dyrektora ZDMK z dnia 5 sierpnia 2020 r.)
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 13 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, art. 55 § 1, art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.