Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na czasowe zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu na prawach wyłączności:
Usługa skierowana do podmiotów ubiegających się o zezwolenie na czasowe zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/ innego terenu na prawach wyłączności.
I. Wniosek
1) o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej na potrzeby zajęcia na prawach wyłączności,
2) o zawarcie umowy na zajęcie na prawach wyłączności w celu udostępnienia terenów poza pasem drogowym drogi publicznej, w tym dróg wewnętrznych lub innych terenów komunikacyjnych należy składać na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do procedury ZDMK – 69, w zależności od rodzaju zajęcia na prawach wyłączności:
a. w celu realizacji zdjęć filmowych lub ustawienia zaplecza technicznego w związku z realizacją zdjęć filmowych – załącznik nr 1;
b. w celu umieszczenia urządzeń i innych obiektów (scena, podest, widownia, namiot, infrastruktura techniczna itp.) towarzyszących imprezom masowym, edukacyjnym lub kulturalnym, sportowym imprezom plenerowym, koncertom, zgromadzeniom publicznym, oficjalnym uroczystościom lub umieszczenia wystaw plenerowych – załącznik nr 2;
c. w celu wykonywania występów przez artystów ulicznych – załącznik nr 3;
d. w celu ustawienia bankomatu, lodówki, automatu vendingowego, donic, elementu promocyjnego lokalu itp. - załącznik nr 4;
e. w celu innym niż wymienione wyżej- załącznik nr 5.
II. Załączniki do wniosku:
1) aktualna mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z naniesieniem całkowitej powierzchni zajęcia terenu zwymiarowanym w skali mapy do pobrania z Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (https://msip.krakow.pl/) lub z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
2) szczegółowy plan rozmieszczenia poszczególnych elementów np. scena, namioty – garderoby, obsługa techniczna, wygrodzenia dla widzów, podesty, agregaty, niekomercyjne punkty gastronomiczne itp., wraz z podaniem powierzchni zajęcia każdego z elementów;
3) wizualizacja elementów infrastruktury (scena, podest, widownia, namiot, infrastruktura techniczna itp.) przedstawiona w kolorze za pomocą zdjęć lub projektów;
4) zatwierdzony projekt czasowej zmiany organizacji ruchu zatwierdzony przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa (ul. Wielopole 1) (w przypadku dróg publicznych) lub zatwierdzony przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa (w przypadku dróg wewnętrznych) – dla zajęcia powodującego ograniczenia lub utrudnienia w ruchu pieszym lub samochodowym, wymagającego wyłączenia miejsc postojowych z ogólnego użytkowania lub czasowego zamknięcia ulicy dla ruchu pieszego lub samochodowego;
5) oświadczenie o finansowaniu w całości przedsięwzięcia ze środków Gminy Miejskiej Kraków dla wydarzeń organizowanych w pasie drogowym dróg publicznych;
6) oświadczenie o finansowaniu, współfinansowaniu lub organizowaniu przedsięwzięcia z budżetów komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa dla wydarzeń zlokalizowanych poza pasem drogowym dróg publicznych;
7) harmonogram prac - w przypadku montażu i demontażu infrastruktury technicznej towarzyszącej wydarzeniu (np.: scena, zaplecze techniczne, wygrodzenie miejsc zastrzeżonych);
8) w przypadku wykorzystania dróg w sposób szczególny - decyzja o wykorzystaniu dróg w sposób szczególny wydana przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa;
9) w przypadku organizacji zgromadzenia publicznego - oświadczenie o zgłoszeniu w Wydziale Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa (Os. Zgody 2) zgromadzenia publicznego;
10) w przypadku organizacji imprezy masowej - oświadczenie o uzyskaniu zezwolenia z Wydziału Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa na przeprowadzenie imprezy masowej wraz z podaniem numeru zezwolenia;
11) w przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
12) kopia umowy spółki cywilnej – w przypadku wnioskodawcy działającego w formie spółki cywilnej.
III. Dodatkowo w przypadku zajęcia na prawach wyłączności:
1) przez artystów ulicznych:
a) w Parku Kulturowym Stare Miasto – pozytywna opinia Zespołu Zadaniowego ds. weryfikacji artystów ulicznych;
b) opinia Plastyka Miasta wraz z załączonym projektem i potwierdzeniem akceptacji prezentowanego kostiumu lub stroju będącego elementem twórczości artystycznej.
2) w celu ustawienia bankomatów, lodówek, automatów vendingowych, donic, elementów promocyjnych lokalu itp.:
a) zwymiarowany projekt obiektu wraz z dokumentacją fotograficzną;
b) oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej lub o niewniesieniu sprzeciwu przez ten organ – dla obiektów wymagających tych dokumentów;
c) opinia Plastyka Miasta wraz z załączonym projektem z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organ - dotyczy donic i innych elementów promocyjnych lokalu;
d) opinia Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz Głównego Architekta Miasta dla terenów objętych ochroną konserwatorską wraz z załączonym projektem z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Stawka |
|
Tytuł płatności |
tożsamy z numerem otrzymanego zezwolenia |
Nr rachunku bankowego |
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449 |
Sposób płatności |
|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53
31-586 Kraków
tel. 12 616 70 00
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP):/ZIKiT/SkrytkaESP)
W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53; 31-586 Kraków | W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30. | brak | - |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP) | Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Zajętości na cel Handlu i Reklam |
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu oraz numeru NIP
i REGON w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu, a także imienia i nazwiska osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu na prawach wyłączności.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu na prawach wyłączności.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu
w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 20 pkt 8 ora art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.