Usługa polega na przeniesieniu uprawnień wynikających z posiadanego abonamentu na inny pojazd posiadany przez właściciela abonamentu.
Jeśli chcesz przenieść uprawnienia na inny pojazd wykonaj poniższe czynności:
Usługa dotyczy właściciela abonamentu.
Wymiany abonamentu możesz dokonać na pisemny wniosek jeśli:
Dokumenty urzędowe, umowy oraz inne dokumenty należy przedkładać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu.
Za wymianę abonamentu postojowego nie pobiera się opłaty. Dowód zapłaty opłaty skarbowej (opłata fakultatywna, wymagana jedynie w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii) do wniosku. Dowód opłaty skarbowej należy składać wygenerowany zgodnie z treścią art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (lub w oryginale, ewentualnie w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji. Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą ; poczta | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Kontakt telefoniczny w godzinach pracy Biura Strefy Płatnego Parkowania. Aktualne godziny pracy Biura Strefy Płatnego Parkowania znajdują się na stronie internetowej ZDMK
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. W. Reymonta 20 (wejście od ul. H. Reymana (Park Jordana)) | poniedziałek-wtorek w godz. 10:00-18:00, środa-piątek w godz. 8:00-16:00 | brak | 12 616 73 53, 12 616 73 58, 12 616 73 56. |
Wymianę abonamentu uzyskasz „od ręki” w Biurze Obsługi Klienta OPP .
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział - Biuro Obsługi Klienta OPP |
Potwierdzenie wymiany abonamentu postojowego.
W przypadku odmowy wydania abonamentu, możesz ponownie wystąpić o abonament przedkładając uzupełnione dokumenty.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu, numeru rejestracyjnego pojazdu samochodowego, innych danych potwierdzających spełnienie wymogów uchwały Nr LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2017 r. dla określonego typu abonamentu oraz pozostałych danych przekazywanych dobrowolnie w celu niezbędnym do realizacji zadania poboru opłat za postój, w tym ewidencyjnych i kontrolnych, a w przypadku pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia i nazwiska, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wymiany abonamentu postojowego.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest odmowa wymiany abonamentu postojowego. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani / Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego wynikającego z art. 13b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych oraz uchwały Nr LXXXIX/2177/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2017 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłaty abonamentowej dla niektórych użytkowników dróg oraz sposobu pobierania tych opłat (z późn. zm.).