Wydawanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób na terenie Krakowa oraz na terenie Krakowa i powiatu sąsiadującego ZTP-7
MJO
Zarząd Transportu Publicznego
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz otrzymać decyzję w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Krakowa albo na terenie Krakowa i powiatu sąsiadującego wykonaj poniższe czynności:
wypełnij wniosek o wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
uiść opłatę za wydanie decyzji w sprawie odstępstwa (szczegóły w sekcji „Opłaty”) i dowód opłaty lub jego kserokopię dołącz do wniosku o wydanie decyzji;
udaj się do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”), zabierając ze sobą wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”);
jeśli w Twoim imieniu działa pełnomocnik należy pamiętać o uiszczeniu opłaty skarbowej (szczegóły w sekcji „Opłaty” – opłata skarbowa) i zabraniu upoważnienia oraz dowodu potwierdzającego uiszczenie opłaty skarbowej;
po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz decyzję administracyjną;
prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych – patrz sekcja 20. „Obowiązek informacyjny”.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy wyłącznie przedsiębiorców posiadających ważne zezwolenie na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Krakowa albo na terenie Krakowa i powiatu sąsiadującego.
Kryteria dla realizacji usług
Aby móc skorzystać z procedury powinnaś/powinieneś posiadać:
ważne zezwolenie na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Krakowa albo na terenie Krakowa i powiatu sąsiadującego;
potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, wykorzystywanych w przypadku braku możliwości wykonywania przewozów osób trasą określoną w posiadanym zezwoleniu, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi (dla przewozu regularnego);
potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z przystanków położonych w granicach administracyjnych miast i obiektów dworcowych dokonane z ich właścicielami lub zarządzającymi w przypadku braku możliwości wykonywania przewozów osób trasą określoną w posiadanym zezwoleniu (dla przewozu regularnego specjalnego).
Wymagane dokumenty
Do wydania decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym:
wniosek o wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
proponowany rozkład jazdy podlegający weryfikacji i zatwierdzeniu (zgodny z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej procedury) w ilości zgodnej z liczbą pojazdów obsługujących linię +2;
schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami;
potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, wykorzystywanych w przypadku braku możliwości wykonywania przewozów osób trasą określoną w posiadanym zezwoleniu, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi;
dowód uiszczenia opłaty za wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu.
Do wydania decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym:
wniosek o wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
proponowany rozkład jazdy zawierający informacje wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie rozkładów jazdy (zgodny z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej procedury), rozkłady jazdy w ilości zgodnej z liczbą pojazdów obsługujących linię +2;
schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami;
potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z przystanków położonych w granicach administracyjnych miast i obiektów dworcowych dokonane z ich właścicielami lub zarządzającymi w przypadku braku możliwości wykonywania przewozów osób trasą określoną w posiadanym zezwoleniu;
dowód uiszczenia opłaty za wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu.
Opłaty
*Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Za wydanie decyzji w sprawie odstępstwa od warunków określonych w zezwoleniu pobiera się opłatę zgodnie z § 23 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.*
40
kasa UMK
; przelew
; poczta
54 1020 2892 0000 5102 0688 7501
Opłata skarbowa: dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).*
17
kasa UMK
; przelew
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty można złożyć w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Dział Kontroli i Obsługi Przewoźników
ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków (Dziennik Podawczy)
Pon.-pt.: 8:30-14:30
brak
12 616 86 00
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów, w ciągu 30 dni otrzymasz decyzję administracyjną.
Informacje dodatkowe
Potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi (dla przewozów regularnych), jak również potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z przystanków położonych w granicach administracyjnych miast i obiektów dworcowych dokonane z ich właścicielami lub zarządzającymi (dla przewozów regularnych specjalnych) nie powinno być wydane później niż 1 rok wcześniej od daty składnia wniosku.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku złóż w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Dokumenty te mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem, że okażesz oryginału i złożysz pisemne oświadczenie o ich zgodności z oryginałem.
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje Ci odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Dyrektora ZTP, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
§ 23 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Art. 20a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie rozkładów jazdy
Obowiązek informacyjny
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Mając na uwadze zapisy art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, poniżej przedstawiamy informacje i zasady przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe jest Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie (zwany dalej: ZTP) z siedzibą ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków, nr tel.: (12) 616 86 00, adres e-mail: sekretariat@ztp.krakow.pl, elektroniczna skrzynka podawcza: /ZTPK/SkrytkaESP.
We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez ZTP można kontaktować się z wyznaczonym w tym celu Inspektorem Ochrony Danych, adres e-mail: iodo@ztp.krakow.pl, listownie na adres siedziby ZTP wskazany wyżej lub osobiście w siedzibie ZTP.
Dane osobowe w ZTP są przetwarzane:
w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ZTP;
gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej ZTP;
gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
na podstawie udzielonej zgody.
W przypadkach, gdy przepisy prawa tego nie wymagają, nie powinniście Państwo przekazywać ZTP danych osobowych osób trzecich, a jeśli dane takie zostaną jednak przekazane uważa się, że odbyło się to za zgodą tych osób.
Odbiorcami Państwa danych osobowych, w zależności od przesłanki prawnej przetwarzania, są:
strony postępowania, ich pełnomocnicy, przedstawiciele stron (jeśli w danej sprawie występują), uprawnieni na podstawie przepisów prawa do dostępu do akt sprawy zawierających dane osobowe, którym rozstrzygnięcie sprawy ZTP zobowiązany jest doręczyć;
podmioty przetwarzające dane osobowe, w przypadku gdy ZTP powierzył takiemu podmiotowi przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy;
wszystkie osoby, które w związku z przetwarzaniem danych będą mogły się z nimi zapoznać, jeśli ZTP ma obowiązek upubliczniania danych;
wszystkie osoby objęte Państwa zgodą.
W przypadkach określonych przepisami prawa, zobowiązującymi ZTP do przekazywania posiadanych danych osobowych innym organom w ramach prowadzonych postępowań, dane te będą tym organom przekazywane. Organy te nie są jednak uznawane za odbiorców tych danych, a przetwarzanie przez nie Państwa danych osobowych musi być zgodne z przepisami o ochronie danych, mającymi zastosowanie do celów przetwarzania.
ZTP nie przekazuje Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania przez ZTP Państwa danych osobowych uzależniony jest od:
rodzaju sprawy, jaka została wniesiona do ZTP i nadanej jej kategorii archiwalnej, zgodnej z jednolitym rzeczowym wykazem akt określonym przepisem prawa. Państwa dane osobowe mogą być jednak przechowywane dłużej ze względu na to, że materiały będące we władaniu administracji publicznej mogą być usunięte tylko na podstawie zgody archiwum państwowego;
okresu obowiązywania umowy oraz czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń wynikających z umowy;
zapisów zawartych w postanowieniach regulaminów określających warunki korzystania z usług realizowanych przez ZTP.
Mają Państwo prawo dostępu do Państwa danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania. ZTP musi mieć pewność, że nie udostępni Państwa danych osobom nieuprawnionym, dlatego w przypadku powzięcia wątpliwości, co do tożsamości osoby, która wnioskuje o dostęp do danych lub żąda ich sprostowania, stosowane są w ZTP procedury autoryzacji, co może wiązać się ze skierowaniem do Państwa prośby o dodatkowe informacje weryfikujące.
W przypadkach określonych przepisami prawa mają Państwo również prawo do:
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
przeniesienia danych do innego administratora;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
sprostowania danych osobowych;
usunięcia danych osobowych.
W przypadku przetwarzania danych osobowych wyłącznie na podstawie wyrażania zgody na takie przetwarzanie, można w dowolnym momencie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem, z tym że nie dotyczy to danych, które podlegają archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi w ZTP przepisami prawa.
Podanie ZTP danych osobowych umożliwiających Państwa identyfikację
uzależnione jest od rodzaju sprawy, w związku z którą dane są przetwarzane. W związku z tym może to być sytuacja, kiedy podanie danych jest:
warunkiem uczestniczenia w czynnościach podejmowanych przez ZTP poprzedzających decyzję w sprawie zawarcia umowy oraz warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie ZTP danych osobowych, umożliwiających Państwa identyfikację, oznacza utratę możliwości uczestniczenia w czynnościach podejmowanych przez ZTP, a w konsekwencji utratę możliwości zawarcia umowy;
obowiązkiem wynikających z przepisu prawa; jeśli ZTP tych danych nie będzie posiadał, Państwa sprawa nie będzie mogła zostać rozpatrzona;
niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej ZTP; jeśli ZTP tych danych nie będzie posiadał, realizacja takiego zadania może być utrudniona, jak również Państwa sprawa nie będzie mogła zostać rozpatrzona;
niezbędne do dokonania czynności, na którą wyrażą Państwo zgodę.
Dotyczące Państwa decyzje nie będą oparte na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym ich profilowaniu.
W przypadku uznania, że przetwarzanie przez ZTP Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.