Oferujemy:
a) Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
b) Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
c) Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
d) Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
e) Dostęp do najnowszych technologii.
f) Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
g) Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
h) Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
i) Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
j) Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie wyższe: prawnicze lub administracyjne.
c) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych: art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
* wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
b) Znajomość podstawowych przepisów ustawy Kodeks postępowania cywilnego - Księga trzecia; uznanie i stwierdzenie wykonalności w zakresie uznawania orzeczeń sądów państw obcych lub rozstrzygnięć innych organów państw obcych (Tytuł I art. 1145 do 11491).
c) Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
d) Znajomość przepisów ustawy o opłacie skarbowej (w zakresie opłat za czynności dokonywane w USC, np. za odpisy aktów stanu cywilnego, decyzje).
e) Znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie.
f) Umiejętność prowadzenia rozmów z trudnym klientem.
g) Umiejętność sporządzenia decyzji administracyjnej.
h) Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego lub ukraińskiego lub rosyjskiego na poziomie co najmniej podstawowym.
i) Dokument potwierdzający doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej (świadectwo pracy, opinia z przebiegu stażu).
j) Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Przyjmowanie i realizacja wniosków dotyczących przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego.
b) Przyjmowanie i realizacja wniosków dotyczących odtworzenia treści zagranicznych aktów stanu cywilnego.
c) Przyjmowanie i realizacja wniosków dotyczących rejestracji zdarzenia, które zaszło za granicą Rzeczypospolitej Polskiej i nie zostało tam zarejestrowane.
d) Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących odmowy przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego.
e) Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących odmowy odtworzenia treści zagranicznych aktów stanu cywilnego.
f) Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących odmowy rejestracji zdarzenia, które zaszło za granicą Rzeczypospolitej Polskiej i nie zostało tam zarejestrowane.
g) Przyjmowanie i realizacja wniosków o sprostowanie i uzupełnienie aktów stanu cywilnego.
h) Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących odmowy sprostowania i uzupełnienia zarejestrowanych w rejestrze stanu cywilnego aktów stanu cywilnego.
i) Przygotowanie projektów aktów stanu cywilnego.
j) Przygotowanie projektów wzmianek w aktach stanu cywilnego.
k) Wydawanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego.
l) Zamieszczanie przy aktach stanu cywilnego przypisków.
m) Realizowanie wniosków w sprawie wydawania kserokopii dokumentów z akt zbiorowych.
n) Przygotowanie dokumentów i sporządzanie projektów protokołów oświadczeń o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa oraz nazwiska dzieci, dotyczące aktów stanu cywilnego sporządzonych w trybie szczególnym.
o) Realizowanie wniosków o uznanie wyroku zagranicznego rozwiązującego małżeństwo za skuteczny na terenie RP, w stosunku do aktów małżeństw sporządzonych w trybie szczególnym.
p) Zakładanie i uzupełnianie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego dla sporządzonych aktów stanu cywilnego.
q) Rejestracja danych w rejestrze PESEL, przekazywanie do rejestru PESEL danych za pośrednictwem rejestrów centralnych, sprawdzanie danych w rejestrze PESEL oraz usuwanie powstałych w nim niezgodności - zgodnie z upoważnieniem kierownika urzędu stanu cywilnego.
r) Powiadamianie właściwych zagranicznych urzędów stanu cywilnego o dokonaniu transkrypcji aktu małżeństwa lub zgonu zgodnie z Konwencją Nr 3 dotyczącą międzynarodowej wymiany informacji z zakresu stanu cywilnego.
s) Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora, jego zastępcę i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Referent lub Podinspektor.
d) Miejsce pracy: Urząd Stanu Cywilnego – Urząd Miasta Krakowa.
e) Lokalizacja: Kraków (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W).
f) Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
g) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 3 800 – 4 500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą
z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Dyspozycyjność: tak (praca od poniedziałku do soboty od 7.30 do 15.30 lub od 10.00 do 18.00 przy zachowaniu obowiązujących norm czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy).
b) Praca przy komputerze: tak.
c) Praca w terenie: nie.
d) Praca w soboty: tak.
e) Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
f) Inne: stanowisko związane z bezpośrednią obsługą klienta; możliwość pracy w różnych lokalizacjach Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29,
os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W)
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 4 września 2022 roku. Decyduje data wysłania formularza.
Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 8 września 2022 roku o godz. 8.30 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.