Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
- wymagania niezbędne (formalne):
a) Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
b) Obywatelstwo polskie.
c) Wykształcenie : wyższe.
d) Co najmniej roczne doświadczenie związane z realizacją zadań na rzecz mieszkanek i mieszkańców lub organizacji pozarządowych, wolontariatu lub projektów unijnych w obszarze budowania społeczeństwa obywatelskiego.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Ogólna znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o samorządzie powiatowym.
b) Znajomość przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
c) Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych w zakresie zasad rozliczania dotacji.
d) Znajomość uchwały Nr C/2722/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2023 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
e) Znajomość uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
f) Znajomość uchwały Nr LXXXI/1969/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków
o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
g) Znajomość uchwały Nr CXI/2904/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków oraz z Krakowską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
h) Ogólna znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa.
i) Ogólna znajomość zagadnień związanych z działaniem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia.
j) Znajomość MS Office, w tym przede wszystkim MS Word, MS Excel.
k) Znajomość języka angielskiego.
l) Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Realizacja zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
b) Realizacja działań podejmowanych przez Gminę Miejską Kraków na rzecz aktywizacji integracji mieszkanek i mieszkańców w ramach programów i projektów społecznych, między innymi związanych z Miejscami Aktywności Mieszkańców, Akademią Aktywnego Mieszkańca oraz Ambasadorami Lokalnej Partycypacji.
c) Przygotowanie, nadzorowanie i kontrolowanie realizacji umów zawartych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami zewnętrznymi w ramach działania Referatu.
d) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach realizacji bieżącej powierzonego zadania.
e) Przygotowywanie i rozliczanie umów w ramach przydzielonego zadania.
f) Kontrolowanie realizacji podpisanych umów w ramach przydzielonego zadania.
g) Współpraca z instytucjami, organizacjami i osobami zajmującymi się tematyką szeroko pojętego społeczeństwa obywatelskiego.
h) Prawidłowe i terminowe przygotowywanie dokumentów do terminowego przekazywania dotacji na realizację zadań własnych gminy związanych ze wzmacnianiem społeczeństwa obywatelskiego w sposób zgodny z zasadami i trybem jej udzielania określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przedkładanie wniosków o przekazanie dotacji do Wydziału Finansowego zgodnie z instrukcją określającą zasady sporządzania, obiegu i kontroli oraz przechowywania
i zabezpieczania dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych w Urzędzie Miasta Krakowa.
i) Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta Krakowa, zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa, umów
i zleceń oraz innych dokumentów strategicznych wymaganych w procesie realizacji w/w programów,
j) Archiwizacja dokumentów wytworzonych przez Referat.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Referent, Podinspektor.
d) Miejsce pracy: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – Urząd Miasta Krakowa.
e) Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Dekerta 24
f) Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
g) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.300, do 4.500,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia
12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) dyspozycyjność – tak
b) praca przy komputerze – tak
c) praca w terenie - nie
d) praca w soboty – nie
e) uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 16 marca 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 20 marca 2023 roku o godz. 9.00 w Sali Portretowej przy
Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.