PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE ZARZĄDZANIA DŁUGIEM W WYDZIALE BUDŻETU MIASTA
W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4,
31-004 KRAKÓW
(NR REF. 7-BM-2023) – 1 ETAT
Oferujemy:
Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:
1. wymagania niezbędne (formalne):
1. Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
2. Obywatelstwo polskie,
3. Wykształcenie: wyższe (preferowane: ekonomiczne, administracyjne, prawnicze)
4. Staż pracy: co najmniej 6-miesięczny staż pracy w jednostkach sektora finansów publicznych
*„staż pracy” rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)
*„doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno – prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny) :
1. Znajomość przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
2. Znajomość przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
3. Znajomość przepisów ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
4. Znajomość przepisów ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o obligacjach.
5. Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
6. Umiejętności obsługi aplikacji MS OFFICE (Outlook, Word, Excel).
7. Doświadczenie zawodowe w sektorze publicznym lub bankowym
8. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na stanowisku).
3.Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Koordynacja prac nad dokumentami dotyczącymi polityki finansowej Miasta niezbędnymi dla sporządzanej oceny wiarygodności kredytowej, w tym:
- opracowywanie wybranych materiałów dotyczących sytuacji finansowej Miasta,
- analiza, weryfikacja oraz przetwarzanie informacji przekazywanych przez inne komórki organizacyjne UMK, miejskie jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie dla potrzeb ratingu,
- analiza diagnozy sytuacji finansowej Miasta przedstawionej przez agencję ratingową w uzasadnieniu do oceny wiarygodności kredytowej Miasta oraz uzgodnienie ostatecznych zapisów uzasadnienia.
2. Opiniowanie dokumentów związanych z zaciąganiem kredytów w Europejskim Banku Inwestycyjnym oraz rozliczanie otrzymanych środków od tej instytucji finansowej.
3. Analizy finansowe w zakresie możliwości zaciągania długu, udzielenia poręczenia przez Miasto na podstawie aktualnych danych z Wieloletniej Prognozy Finansowej, przygotowywanie wystąpień do RIO o opinię do zaciąganych zobowiązań.
4. Udział w opracowaniu dokumentów dot. planowanych do zaciągnięcia kredytów, pożyczek na rynku krajowym.
5. Udział w pracach związanych z emisją papierów wartościowych.
6. Sporządzanie dla Narodowego Banku Polskiego miesięcznych i kwartalnych sprawozdań dewizowych dla zaciągniętych zobowiązań.
7. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania wydziału zleconych przez przełożonych
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
4.Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom/kandydatkom:
1. pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników/pracowniczek podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik/pracowniczka zobowiązany/a jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
3. stanowisko : Podinspektor/Inspektor
4. miejsce pracy: Wydział Budżetu Miasta
5. siedziba Wydziału: Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4
6. przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2023 r.
7. informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
8. wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.500 do 5.200 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony,
9. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
5.Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1. dyspozycyjność (tak/nie): nie
2. praca przy komputerze (tak/nie): tak
3. praca w terenie (tak/nie): nie
4. inne: brak
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w terminie do 22 października 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 27 października 2023 r. o godz. 8.00 w Sali Kupieckiej UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci/kandydatki będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.