Oferujemy:
a) Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
b) Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
c) Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
d) Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
e) Dostęp do najnowszych technologii.
f) Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
g) Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
h) Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
i) Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
j) Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie wyższe.
c) Co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej w zakresie ewidencji ludności lub rejestracji stanu cywilnego lub dowodów osobistych lub dokumentów paszportowych lub obywatelstwa lub legalizacji pobytu cudzoziemców.
d) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych: art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
* doświadczenie zawodowe” rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno-prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
b) Znajomość podstawowych przepisów ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Tytuł I Małżeństwo; Dział I Zawarcie małżeństwa, Dział II Prawa i obowiązki małżonków, Dział IV Ustanie małżeństwa, Tytuł II Pokrewieństwo; Dział I Rodzice i dzieci).
c) Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
d) Znajomość przepisów ustawy o opłacie skarbowej (w zakresie opłat za czynności dokonywane w USC, np. za odpisy aktów stanu cywilnego, decyzje).
e) Praktyczna znajomość prowadzenia rejestru stanu cywilnego/akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego/przeniesienia aktu stanu cywilnego sporządzonego w formie papierowej do elektronicznego rejestru stanu cywilnego.
f) Znajomość kart usług/procedur Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie.
g) Umiejętność prowadzenia rozmów z klientem.
h) Dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych z zakresu prawa lub administracji.
i) Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego lub ukraińskiego na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym.
j) Orzeczenie stopnia niepełnosprawności (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a) Sporządzanie projektów protokołów zgłoszenia urodzenia i aktów urodzenia w oparciu o karty urodzenia lub karty martwego urodzenia i inne niezbędne dokumenty.
b) Sporządzanie projektów protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński i aktów małżeństw.
c) Przygotowywanie projektów zaświadczeń o zdolności prawnej celem zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym oraz zaświadczeń o zdolności prawnej celem zawarcia małżeństwa za granicą.
d) Sporządzanie projektów protokołów zgłoszenia zgonu i aktów zgonu w oparciu o karty zgonu i inne niezbędne dokumenty.
e) Sporządzanie projektów protokołów oświadczeń wpływających na treść aktów stanu cywilnego.
f) Przyjmowanie wniosków dotyczących: przeniesienia do rejestru stanu cywilnego, rejestracji oraz odtworzenia zagranicznych aktów stanu cywilnego.
g) Przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego prowadzonych na podstawie przepisów dotychczasowych do rejestru stanu cywilnego.
h) Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego.
i) Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
j) Wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego o stanie cywilnym.
k) Przygotowywanie w aktach stanu cywilnego projektów wzmianek dodatkowych w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, protokoły, oświadczenia, uznania wyroków sądów państw obcych.
l) Zamieszczanie przypisków w zakresie działania komórki organizacyjnej.
m) Należyte przechowywanie akt zbiorowych do posiadanych aktów stanu cywilnego oraz uzupełnianie ich o dokumenty, na podstawie których zostały dokonane zmiany w aktach.
n) Aktualizacja i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL.
o) Weryfikacja i aktualizacja danych rejestru PESEL w oparciu o naniesione zmiany w aktach stanu cywilnego.
p) Usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL w oparciu o rejestr stanu cywilnego.
q) Wysyłanie zleceń do innych organów w związku z rejestracją zdarzeń stanu cywilnego będących w zakresie działania komórki organizacyjnej.
r) Realizacja zleceń przeniesienia aktów stanu cywilnego, wzmianek i przypisków do rejestru stanu cywilnego.
s) Realizacja wpływającej korespondencji krajowej i zagranicznej.
t) Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy (tzw. tłumaczenia pomocnicze) na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 2016/1191.
u) Sporządzanie projektów protokołów oświadczeń wpływających na treść aktów stanu cywilnego.
v) Właściwe zabezpieczenie druków ścisłego zarachowania jakimi są blankiety zaświadczeń i odpisów a.s.c.
w) Prowadzenie osobistej ewidencji ilościowej druków wydanych i zniszczonych.
x) Użytkowanie systemu Źródło w ramach posiadanych uprawnień.
y) W razie potrzeby wykonywanie innych czynności w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
a) Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b) Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c) Stanowisko: Referent lub Podinspektor.
d) Miejsce pracy: Urząd Stanu Cywilnego – Urząd Miasta Krakowa.
e) Lokalizacja: Kraków (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W).
f) Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
g) Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 300 – 5 000 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h) Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Dyspozycyjność: tak (praca od poniedziałku do soboty od 7.30 do 15.30 lub od 10.00 do 18.00 przy zachowaniu obowiązujących norm czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy).
b) Praca przy komputerze: tak.
c) Praca w terenie: nie.
d) Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
e) Inne: stanowisko związane z bezpośrednią obsługą klienta; obsługa komputera powyżej 6 godzin na dobę; możliwość pracy w różnych lokalizacjach Urzędu Stanu Cywilnego w Krakowie (ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29,
os. Zgody 2, ul. Wadowicka 8W).
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 19 listopada 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 22 listopada 2023 roku o godz. 8.30 w formie on-line (kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.