Wydanie opinii w sprawie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej GK-2
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz otrzymać opinię Prezydenta Miasta Krakowa, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, stanowiącą załącznik do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej:
Napisz stosowny wniosek oraz przygotuj pozostałe dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Przekaż wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
Po zakończeniu postępowania otrzymasz stosowną opinię.
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Właściwych zarządców dróg, planujących realizację inwestycji z zakresu dróg publicznych.
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Właściwy zarządca drogi, zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zobowiązany jest do uzyskania opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Pisemny wniosek o wydanie opinii.
Analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.
Mapa w skali co najmniej 1:5 000 przedstawiająca proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu.
Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
osobiście na wybranym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub bezpośrednio w siedzibie Wydziału:
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków - pokój 216
07:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku
brak
12 616 88 18
Sposób realizacji usługi
Rozwiń
Właściwy zarządca drogi, po skompletowaniu wymaganych dokumentów określonych w art. 11b ust. 1a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, składa wniosek o wydanie opinii, która stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Załatwienie sprawy odbywa się w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wnioskodawca otrzyma wezwanie do uzupełnienia braków lub skorygowania błędnych informacji. W takim przypadku, wydanie opinii nastąpi w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku uzupełnionego we wskazanym zakresie.
Informacje dodatkowe
Rozwiń
Niewydanie opinii w terminie 14 dni od dnia zwrócenia się przez właściwego zarządcę drogi o jej wyrażenie, traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku.
Termin załatwienia
Rozwiń
Załatwienie sprawy odbywa się, zgodnie z art. 11b ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania opinii, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. "System transportu".
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez minimum 5 lat, po czym – w zależności od wyników ekspertyzy – ulegną zniszczeniu albo zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości rozpatrzenia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.