Oddawanie nieruchomości w użyczenie (z wyłączeniem terenów zarządzanych przez miejskie jednostki organizacyjne) GS-24
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Skarbu Miasta
Krótki opis usługi
Usługa dotyczy użyczenia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa (z wyłączeniem terenów zarządzanych przez miejskie jednostki organizacyjne) i jest prowadzona na wniosek podmiotu zainteresowanego użyczeniem.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy podmiotów, które na gruntach gminnych będą realizować zadania gminy.
Kryteria dla realizacji usług
Przedmiotem użyczenia może być nieruchomość nieoddana w żadną inną formę władania.
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek o oddanie nieruchomości w użyczenie, zawierający następujące informacje:
dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, numer PESEL, adres, e-mail), w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą – nazwa firmy i adres siedziby, w przypadku osoby prawnej - nazwa firmy i adres siedziby oraz numer wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego,
oznaczenie nieruchomości według operatu ewidencji gruntów i budynków,
położenie nieruchomości według adresu (ulicy),
powierzchnię gruntu wnioskowanego do dzierżawy,
cel/cele na jaki/jakie nieruchomość będzie wykorzystywana
Załączniki do wniosku:
Mapa ewidencyjna wydana przez Wydział Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (UMK) z zaznaczonym zakresem przedmiotu użyczenia.
W przypadku inwestycji mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesionym projektem planowanego zagospodarowania terenu .
W przypadku inwestycji zaplanowanej na nieruchomości, dla której brak obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - ostateczna decyzja o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z załącznikiem graficznym /oryginał lub uwierzytelniona kopia/.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia lub odbioru umowy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Kopie dokumentów może uwierzytelnić instytucja, która dokument wydała, notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym, doradcą podatkowym lub uprawniony pracownik Wydziału Skarbu Miasta na potrzeby prowadzonego postępowania.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Po złożeniu kompletnego wniosku Wydział Skarbu Miasta UMK w toku postępowania może zwrócić się o przedłożenie dodatkowych dokumentów lub uaktualnienie dokumentów już złożonych.
Podczas prowadzonego postępowania Wydział Skarbu Miasta UMK występuje do merytorycznych wydziałów UMK i miejskich jednostek organizacyjnych, innych organów i urzędów w celu pozyskania opinii oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
Prezydent Miasta Krakowa poprzez podpisanie stosownego zarządzenia podejmuje ostatecznie decyzję w sprawie przeznaczenia nieruchomości do oddania w użyczenie.
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do użyczenia podawany jest do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w budynkach Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3-4 i przy ul. Kasprowicza 29 na okres 21 dni oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa. Informację o zamieszczeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej. W przypadku nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dodatkowo wykaz zamieszczany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
Postępowanie kończy się podpisaniem umowy użyczenia nieruchomości, a w przypadku braku możliwości użyczenia nieruchomości pismem Wydziału Skarbu Miasta kończącym sprawę.
Informacje dodatkowe
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl, raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Termin załatwienia
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Protokół z wizji w terenie.
Materiały geodezyjno-kartograficzne i wieczystoksięgowe.
Opinie Wydziałów / Biur Urzędu Miasta Krakowa: - Wydziału Kształtowania Środowiska, Wydziału Planowania Przestrzennego i w miarę potrzeby innych właściwych merytorycznie w danej sprawie.
Opinie miejskich jednostek organizacyjnych, w tym Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie i w miarę potrzeby innych właściwych merytorycznie w danej sprawie.
Opinia właściwych służb konserwatorskich - w przypadku postępowań w obszarze uznanym za szczególnie chroniony.
Opinie właściwych instytucji branżowych - w przypadkach uzasadnionych stanem faktycznym.
Zgoda Wojewody Małopolskiego, w przypadku zawierania umowy nieruchomości wchodzącej w skład zasobu Skarbu Państwa na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub czas nieoznaczony oraz w przypadku, gdy po umowie użyczenia nieruchomości wchodzącej w skład zasobu Skarbu Państwa zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.
Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie przeznaczenia do użyczenia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa.
Dokumenty podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do użyczenia.
W przypadku, gdy o użyczenie występuje miejska jednostka organizacyjna, odstępuje się od uzyskania opinii wymienionych w ust. 3-4, jeżeli dla terenu objętego wnioskiem wydana została ostateczna decyzja o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Podstawa prawna
Art. 710-719 ustawy z dnia 23 kwietna 1964 r. Kodeks cywilny (z późn.zm.).
Art. 4 pkt 9 i 9b1 , art. 11, art. 13 ust.1, art. 18, art. 23 ust.1 pkt 7a oraz art. 25 ust.1, art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (z późn. zm.)
Obowiązek informacyjny
INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 10 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną BE10).
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.