Usługa realizowana jest na wniosek o rozwiązanie użytkowania wieczystego – w drodze umowy bądź skierowania sprawy rozwiązania użytkowania wieczystego na drogę postępowania sądowego.
Użytkowników wieczystych nieruchomości, właścicieli i podmiotów, którym przysługują inne prawa do nieruchomości.
Wpływ wniosku o rozwiązanie użytkowania wieczystego nieruchomości.
Pisemny wniosek o rozwiązanie użytkowania wieczystego nieruchomości (oryginał).
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 Kraków | 7:30 - 15:30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Pismo ogólne do urzędu | - |
Analiza wniosku, przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, zgromadzenie materiału dowodowego. W przypadku zgody stron - zawarcie aktu notarialnego. W przypadku braku zgody stron, przy spełnieniu przesłanek ustawowych - pozew do sądu o rozwiązanie umowy użytkowania wieczystego lub pismo Wydziału Skarbu Miasta – o odmowie rozwiązania użytkowania wieczystego.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl, raportów oraz wydruków z map programu ISDP bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów.
2 miesiące od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Współwłasności, Zasiedzeń, Rozwiązywania Umów Użytkowania Wieczystego i Roszczeń Osób Prawnych |
Wydział Skarbu Miasta | Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.