Udzielenie pomocy mieszkaniowej dla osób zamieszkujących lokale, które uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych w stopniu uniemożliwiającym zamieszkiwanie. ML-18
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Mieszkalnictwa
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać pomoc mieszkaniową z tytułu zdarzenia losowego (w szczególności klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru), wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek w sprawie mieszkaniowej dużymi drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem i podpisz własnoręcznie.
Wypełnij i podpisz Oświadczenie o stanie majątkowym.
Przygotuj inne wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Złóż wniosek, Oświadczenie o stanie majątkowym oraz pozostałe wymagane dokumenty w Urzędzie Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wyniku weryfikacji wniosku.
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Usługa dotyczy osoby, która utraciła możliwość zamieszkiwania w lokalu, który uległ zniszczeniu w wyniku zdarzenia losowego(klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru).
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Kryterium nr 1 nie masz możliwości zamieszkiwania w lokalu, który uległ zniszczeniu w wyniku zdarzenia losowego (klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru),
Kryterium nr 2 - nie posiadasz jakiegokolwiek tytułu prawnego do lokalu lub innej nieruchomości, stanowiącego podstawę do zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych we własnym zakresie.
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Wniosek w sprawie mieszkaniowej.
Oświadczenie o stanie majątkowym wypełnione indywidualnie i podpisane własnoręcznie przez wszystkie pełnoletnie osoby objęte wnioskiem.
Zaświadczenie ze Straży Pożarnej dotyczące zdarzenia losowego.
Zaświadczenie z Policji dotyczące zdarzenia losowego.
Aktualny odpis decyzji lub protokołu Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego potwierdzający zniszczenie lokalu w stopniu uniemożliwiającym zamieszkiwanie.
Dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanego lokalu.
Prawomocne orzeczenie o separacji (dotyczy osób pozostających w separacji).
Prawomocne orzeczenie sądu lub ugodę o podziale majątku dorobkowego po rozwiązaniu małżeństwa (dotyczy osób które są po rozwodzie).
Dokumenty pozwalające na wykluczenie okoliczności, iż wnioskodawcy lub osobom objętym wnioskiem przysługuje lub przysługiwał tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub innych nieruchomości, w których wnioskodawca, jego małżonek oraz osoby objęte wnioskiem były zameldowane w latach poprzednich.
Dokumenty pozwalające na wykluczenie okoliczności, iż wnioskodawcy lub osobom objętym wnioskiem przysługiwał tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub innych nieruchomości, które przysługują zstępnym, wstępnym i rodzeństwu wnioskodawcy oraz jego małżonka.
Wniosek i załącznik do niniejszej procedury winny być złożone w oryginale.
W przypadku doręczenia kserokopii pozostałych wymaganych dokumentów należy przedłożyć ich oryginały do wglądu.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Rozwiń
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Mieszkalnictwa, Referat Pomocy Mieszkaniowej (ML-02)
Rynek Podgórski 1 - parter, 30-533 Kraków, Dziennik Podawczy
Pn.- pt. 7:40-15:30
brak
12 616 55 55
Sposób realizacji usługi
Rozwiń
Po złożeniu wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku lub informację o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia sprawy.
Jeżeli złożony wniosek będzie niekompletny zostaniesz poproszony o przedłożenie niezbędnych dokumentów do jego rozpatrzenia. Nieuzupełnienie braków w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
W ramach postępowania może być przeprowadzona wizja lokalowa przez osoby posiadające samodzielne uprawnienia budowlane w celu potwierdzenia faktu, iż mieszkanie uległo zniszczeniu.
W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku zostanie przedstawiona Ci oferta objęcia lokalu mieszkalnego, po przyjęciu propozycji otrzymasz skierowanie do zawarcia umowy najmu.
Termin załatwienia
Rozwiń
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku lub informację o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia sprawy.
W uzasadnionych przypadkach, okres weryfikacji może być przedłużony o kolejne 30 dni, o czym zostaniesz pisemnie powiadomiona/y.
Po przyjęciu oferty zawarcia umowy najmu zostanie wydane skierowanie do zawarcia umowy najmu.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Rozwiń
Protokół z wizji lokalnej sporządzony przez osoby posiadające samodzielne uprawnienia budowlane w celu potwierdzenia faktu, iż mieszkanie uległo zniszczeniu- w przypadku braku jednoznacznego orzeczenia Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Podstawa prawna
Rozwiń
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
Uchwała Nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń.
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu weryfikacji wniosków osób ubiegających się o pomoc mieszkaniową Gminy Miejskiej Kraków.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pod nazwą „Ewidencja wnioskodawców ubiegających się o pomoc mieszkaniową Gminy Miejskiej Kraków”.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przechowywane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 10 lat, po czym - w zależności od wyników ekspertyzy – ulegną zniszczeniu albo zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, uchwała nr XXX/794/2019 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń , Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.