URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz odebrać swoją rzecz:
Rzecz przechowywaną w depozycie Biura Rzeczy Znalezionych możesz rozpoznać i odebrać osobiście, jednak zanim udasz się do urzędu, skontaktuj się w celu ustalenia, czy rzecz znajduje się w siedzibie Biura – np. drogą mailową - adres: brz@um.krakow.pl lub telefonicznie. Niektóre rzeczy przechowywane są bowiem w magazynie poza siedzibą Biura i mogą one nie być dostępne bez wcześniejszego umówienia się na odbiór. Od urzędnika dowiesz się, gdzie masz się udać po odbiór rzeczy.
Jeśli nie zrobiłeś/-aś tego wcześniej, wypełnij formalne zapytanie o rzecz zagubioną.
Wnieś opłatę za przechowywanie rzeczy.
Po ustaleniu zgodnie z pkt 1 zasad odbioru rzeczy, udaj się w wyznaczone miejsce w umówionym terminie. Zabierz ze sobą potwierdzenie uiszczenia opłaty, a także dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jeśli posiadasz dokumenty świadczące o tym, że rzecz znaleziona jest Twoją własnością, również je ze sobą zabierz.
Przy odbiorze rzeczy zagubionej sporządzany jest protokół wydania rzeczy osobie uprawnionej do odbioru.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osób, które chcą odebrać swoją zagubioną rzecz, która jest przechowywana w depozycie Biura Rzeczy Znalezionych.
Kryteria dla realizacji usług
Termin do odbioru rzeczy znalezionej wynosi 1 rok i należy go liczyć od momentu wezwania przez Biuro Rzeczy Znalezionych osoby uprawnionej do jej odbioru.
W razie braku możliwości wezwania osoby uprawnionej do odbioru – termin podjęcia rzeczy znalezionej wynosi 2 lata, od momentu znalezienia rzeczy.
Wymagane dokumenty
Zapytanie o rzecz zagubioną.
Potwierdzenie wniesienia opłaty za przechowywanie i utrzymywanie rzeczy w należytym stanie.
Dokument tożsamości (do wglądu).
Opłaty
Pobierana jest jedna opłata, która wynosi 30 zł za wydanie rzeczy małogabarytowych albo 50 zł za wydanie rzeczy o dużych gabarytach, lecz nie więcej niż wartość wydawanych rzeczy - natomiast w przypadku zwrotu właścicielowi z depozytu znalezionej kwoty pieniężnej (znaleziona tylko gotówka) 1% kwoty depozytu, jednak nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 20 zł z uwzględnieniem zdania drugiego. W przypadkach szczególnych wysokość opłaty ustalana indywidualnie po ustaleniu kosztów przechowywania i utrzymania rzeczy w należytym stanie. Opłata pobierana jest zarówno od właściciela rzeczy, jak również znalazcy uprawnionego do odbioru rzeczy po upływie ustawowego okresu przechowywania.
Numer rachunku bankowego: 78 1020 2892 0000 5302 0590 0966
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
ul. Wielicka 28A, I piętro, pok. 114, 30-552 Kraków
7:40-15:30
brak
12 616 57 11
Sposób realizacji usługi
W przypadku, gdy rzecz zostanie wydana właścicielowi, znalazca, który zastrzegł żądanie wypłaty znaleźnego, ma prawo zwrócić się do właściciela rzeczy z roszczeniem o wypłatę znaleźnego (dane adresowe właściciela zostają przekazane znalazcy przez Biuro).
W przypadku odbioru rzeczy, sporządzany jest protokół wydania rzeczy, który podpisują: osoba uprawniona do odbioru rzeczy oraz pracownik Biura Rzeczy Znalezionych.
Gdy minie dwuletni okres przechowywania i w tym czasie nie znajdzie się właściciel rzeczy, znalazca będzie mógł odebrać tę rzecz w wyznaczonym w osobnym wezwaniu terminie.
W przypadku wydania rzeczy znalazcy po upływie okresu przechowywania, sporządzany jest protokół wydania rzeczy i zaświadczenie stwierdzające upływ terminów przechowywania (przy wydawaniu rzeczy znalazcy).
Termin załatwienia
Rzecz, której jesteś właścicielem, a która została oddana do Biura Rzeczy Znalezionych zostanie Ci wydana od razu, jeżeli znajduje się w siedzibie Biura. Jeżeli została ona przekazana do magazynu, zostanie ona Ci wydana po wcześniejszym ustaleniu miejsca i terminu wydania rzeczy.
Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Obowiązek informacyjny
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji zadań, tj. Prowadzenia postepowania w sprawach przechowywania i odbierania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcą danych osobowych tj. imienia informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru oraz o jej adresie zamieszkania jest znalazca rzeczy, który zażądał wypłaty znaleźnego na podstawie art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy o rzeczach znalezionych.
Podanie danych osobowych tj. imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Podanie danych osobowych tj. telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail, w celu przekazywania przez administratora istotnych informacji związanych z prowadzonym postępowaniem jest dobrowolne.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 4 oraz 5 stanowi przepis prawa: art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 6 jest Twoja zgoda zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków