Udzielenie pomocy de minimis – odstąpienie od naliczania opłaty za czasowe udostępnienie nieruchomości i przestrzeni Gminy Miejskiej Kraków SA-60
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeśli jesteś zainteresowany udzieleniem pomocy de minimis – odstąpienie od naliczenia opłaty za czasowe udostępnienie nieruchomości i przestrzeni Gminy Miejskiej Kraków, wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij formularz z informacjami przedstawianymi przy ubieganiu się o pomoc de minimis wraz z odpowiednimi załącznikami do wniosku. Wykaz załączników znajdziesz w sekcji „Wymagane dokumenty”.
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
W ciągu 30 dni (a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy) od czasu zgromadzenia przez Urząd kompletu wymaganych dokumentów w Twojej sprawie, otrzymasz zaświadczenie o udzieleniu pomocy de minimis.
Formularz należy złożyć z co najmniej 30–dniowym wyprzedzeniem. Brak dotrzymania ww. terminu może uniemożliwić procedowanie wniosku, a w konsekwencji skutkować niewydaniem zaświadczenia o udzieleniu pomocy de minimis.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych.
Kryteria dla realizacji usług
Warunkiem otrzymania pomocy de minimis jest złożenie kompletnego formularza wraz z załącznikami.
Wymagane dokumenty
Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis – na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury.
Odpowiednio:
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał w ciągu minionych 3 lat,
oświadczenie o wielkości pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie otrzymanej przez wnioskodawcę w ciągu minionych 3 lat – na druku stanowiącym załącznik nr 2 do procedury,
oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w ciągu minionych 3 lat – na druku stanowiącym załącznik nr 2 do procedury.
Zobowiązanie do poinformowania o otrzymaniu pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w trakcie toczącego się postępowania –na druku stanowiącym załącznik nr 2 do procedury.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Ww. dokumenty powinny być dołączone do wniosku o czasowe udostępnienie nieruchomości i przestrzeni, w związku z którym wnioskodawca ubiega się o odstąpienie od naliczania opłaty (składanego wg odrębnej procedury).
Opłaty
Nie dotyczy.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać do wglądu ich oryginały.
Wydział Spraw Administracyjnych może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Termin załatwienia
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego formularza, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (z późn. zm.).
Zarządzenie nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępniania nieruchomości.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy czasowego udostępnienia nieruchomości, której możesz być stroną.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez co najmniej 5 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest warunkiem załatwienia sprawy i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy, której możesz być stroną.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.