Jeśli chcesz uzyskać dokumentację związaną z dowodem osobistym osoby trzeciej, wykonaj poniższe czynności:
Usługa dotyczy podmiotów, które posiadają interes prawny w uzyskaniu dokumentacji związanej z dowodem osobistym, a ponadto podmiotów wskazanych w art. 75 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy o dowodach osobistych, które mogą otrzymać dokumentację w celu realizacji swoich zadań: sądów, organów prokuratury, organów Policji, Komendanta Głównego Straży Granicznej, Komendanta Straży Marszałkowskiej, Komendanta Służby Ochrony Państwa, Inspektora Nadzoru Wewnętrznego, Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego, organów Krajowej Administracji Skarbowej, Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Agencji Wywiadu, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefa Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych.
Podmioty wskazane w art. 75 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy o dowodach osobistych mogą otrzymać dokumentację związaną z dowodem osobistym w celu realizacji swoich zadań.
Pozostałe podmioty mogą otrzymać dokumentację związaną z dowodem osobistym, jeżeli wykażą w tym swój interes prawny. Interes ten musi zostać udowodniony poprzez dołączenie dokumentów (np. wezwania z sądu zobowiązującego do przedstawienia określonych dokumentów).
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym (dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym) | 31 | kasa UMK ; przelew | 97 1020 2892 2273 3086 0000 0000 |
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy zstępnych, wstępnych, małżonka lub rodzeństwa wnioskodawcy) | 17 | kasa UMK ; przelew | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Wnioski można składać w punktach podawczych Urzędu Miasta Krakowa.
Możesz także wysłać wniosek pocztą na adres: Urząd Miasta Krakowa – Wydział Spraw Administracyjnych, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków.
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Udostępnianie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi | - |
Po otrzymaniu wniosku, zweryfikujemy go pod kątem prawidłowości i kompletności. Jeśli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, otrzymasz uwierzytelnione kserokopie dokumentów znajdujących się w dokumentacji związanej z dowodem osobistym – dostaniesz je pocztą, na skrzynkę ePUAP (uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub będziesz mógł je odebrać osobiście.
Wniosek zostanie rozpatrzony w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic I-VII |
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic VIII-XIII |
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic XIV-XVIII |
Jeśli nie wykażesz prawidłowo interesu prawnego, otrzymasz decyzję o odmowie udostępnienia dokumentacji związanej z dowodem osobistym. Będziesz mógł się od niej odwołać do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie 14 dni od dnia doręczenia Ci decyzji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania sprostowania tych danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest pozostawienie sprawy bez rozpoznania
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Prezydent Miasta Krakowa wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: ul. Sarego 4, 31-047 Kraków.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych