Wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego / zawarcie umowy na udostępnienie drogi wewnętrznej / innego terenu. ZDMK-24
MJO
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Krótki opis usługi
Wniosek o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego, zawarcie umowy na udostępnienie drogi wewnętrznej/innego terenu.
Kogo dotyczy usługa
Stroną w prowadzonym postepowaniu w ZDMK jest Inwestor/Wykonawca realizowanego przedsięwzięcia budowlanego.
Kryteria dla realizacji usług
Procedura dotyczy terenów będących w zarządzie ZDMK.
Wymagane dokumenty
I. Wniosek (na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej procedury) o wydanie decyzji administracyjnej na czasowe zajęcie pasa drogowego / zawarcie umowy na udostępnienie drogi wewnętrznej/innego terenu.
II. Załączniki do wniosku:
szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informacji o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
projekt czasowej zmiany organizacji ruchu zatwierdzony w przypadku dróg publicznych przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK, a w przypadku dróg wewnętrznych przez Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD ZDMK
szczegółowy harmonogram realizacji robót (w przypadku ich etapowania), uwzględniający dla każdego etapu zajmowany element pasa drogowego/działki będącej w zarządzie ZDMK, powierzchnię zajęcia oraz okres wykonywania prac;
oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej;
kserokopia zatwierdzonego przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym – jeśli wymagane jest to przepisami prawa - ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
w przypadku budowy zjazdu z drogi publicznej – projekt konstrukcyjny sporządzony zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r., natomiast w przypadku budowy zjazdu z drogi wewnętrznej/innego terenu – projekt budowlany uzgodniony z zarządcą drogi i zatwierdzony przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK;
protokół z przeprowadzenia narady koordynacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa – Wydział Geodezji w zakresie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
w razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę w postępowaniu administracyjnym – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
w przypadku spółki cywilnej - kserokopia umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym – dotyczy wniosku o zajęcie pasa drogowego drogi wewnętrznej.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Opłaty
Stawka
w przypadku decyzji administracyjnych: zgodnie z uchwałą
nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r.
w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (ze zm.)
w przypadku umowy cywilnoprawnej: zgodnie z Zarządzeniem
Nr 2226/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 7 sierpnia 2023 r. w sprawie stawek za czasowe udostępnienie nieruchomości (ze zm.)
Tytuł płatności
tożsamy z numerem otrzymanej decyzji administracyjnej / umowy cywilnoprawnej
Nr rachunku bankowego
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449
Sposób płatności
przelewem na rachunek bankowy
kasa Zarządu Dróg Miasta Krakowa
na poczcie
w placówkach banku PKO Bank Polski S.A. (na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat)
Szczegółowe informacje na temat naliczonej opłaty oraz terminów i trybu jej uiszczenia określane są w decyzji administracyjnej lub zawieranej umowie cywilnoprawnej.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków (budynek A), tel. 12 616 74 54
Godziny otwarcia: poniedziałek 7:30-17:00, wtorek – piątek 7:30-15:30
Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Elektroniczne załatwienie procedury możliwe bezpośrednio za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu wniosku ZDMK m.in.:
sprawdzi prawidłowość wypełnienia wniosku;
oceni czy spełnione zostały wymogi formalno-prawne;
wyda decyzję administracyjną/umowę cywilno-prawną.
Informacje dodatkowe
Procedura dotyczy dróg/działek będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Do wnioskowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu należy wliczyć powierzchnię wyznaczoną barierami.
Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu / jednostki / wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
Do zajęcia pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu upoważnia posiadanie przez Wnioskodawcę oryginału decyzji administracyjnej na zajęcie pasa drogowego lub umowy na udostępnienie drogi wewnętrznej/innego terenu.
Zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu bez zgody zarządcy skutkować będzie naliczeniem opłaty karnej, zgodnie z obowiązującymi stawkami.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania w miejscu prowadzonych prac oryginału zezwolenia (decyzji/umowy), zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu oraz wymagane uzgodnienia.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu. Dokumenty mogą być również złożone w kserokopii, pod warunkiem okazania ich oryginałów przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia, że okazany dokument jest oryginałem.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez ZDMK.
Termin załatwienia
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
W przypadku podanego przez Wnioskodawcę zbyt krótkiego terminu rozpoczęcia realizacji prac ZDMK zastrzega sobie prawo do odmowy wydania decyzji administracyjnej / zawarcia umowy.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym;
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; ze zm.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
Uchwała Nr XXX/789/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie stawek za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem utrzymaniem i ochroną dróg (ze zm.);
Zarządzenie Nr 2226/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 7 sierpnia 2023 r. w sprawie stawek za czasowe udostępnienie nieruchomości (ze zm.).
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa z siedzibą: ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej / zawarcia umowy cywilnoprawnej, na czasowe zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, decyzji administracyjnej / zawarcia umowy cywilnoprawnej, na czasowe zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w związku art. 19 ust. 1., art. 20 pkt. 12, 14 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (ze zm.).