W celu uzgodnienia lokalizacji infrastruktury technicznej, elementów małej architektury lub innych urządzeń obcych w działkach drogowych ZDMK należy złożyć wniosek stanowiący załącznik do usługi wraz z wymaganymi załącznikami w tym z mapa zawierającą wskazanie lokalizacji elementu podlegającemu uzgodnieniu.
Zarówno osób fizycznych jak i osób prawnych a także Jednostek gminnych, realizujących zadania w obszarze dróg pozostających w zarządzie i utrzymaniu ZDMK.
Złożenie kompletu wymaganych dokumentów.
Wymagane dokumenty zostały ujęte w zestawieniu tabelarycznym
Nazwa dokumentu | W jakim przypadku | Kogo dotyczy |
---|---|---|
Wniosek stanowiący załącznik do procedury ZDMK-36 |
W każdym przypadku | Wnioskodawcy Iinwestor/Pełnomocnik) |
Warunki od dostawców mediów |
Gdy wniosek dotyczy budowy sieci, przyłączy infrastruktury technicznej | Wnioskodawcy (Inwestor/Pełnomocnik) |
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydane pełnomocnictwo |
Gdy Inwestor działa przez Pełnomocnika i nie jest zwolniony z opłaty skarbowej zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej. | Inwestora działającego przez Pełnomocnika (zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) |
Mapa z ewidencji gruntów i budynków z naniesionym uzbrojeniem technicznym |
W przypadku gdy wniosek dotyczy infrastruktury technicznej prowadzonej przez kilka/kilkanaście działek drogowych | Wnioskodawcy (Inwestor/Pełnomocnik) |
Mapa zasadnicza lub mapa do celów projektowych w skali 1:500 z naniesionymi obiektami objętymi wnioskiem – 2 egzemplarze |
W każdym przypadku | Wnioskodawcy (Inwestor/Pełnomocnik) |
Przekrój poprzeczny przez pas drogowy |
W każdym przypadku jeżeli wniosek dotyczy: przekroczenia infrastrukturą techniczną torowisk, izolacji i docieplenia budynków, nadwieszeń nad działkami drogowymi. | Wnioskodawcy (Inwestor/Pełnomocnik) |
Pełnomocnictwo |
W razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę | Wnioskodawcy, który jest Pełnomocnikiem Inwestora |
Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury | 17 | kasa UMK ; przelew | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | Poniedziałek: 7:30 - 17.00; wtorek - piątek: 7.30 - 15.30 | brak | tel. 12 616 70 00 |
Uzgodnienie, decyzja, opinia lub wyrażenie zgody wydawane jest w formie pisemnej. Integralną częścią pisma jest opieczętowany załącznik graficzny (mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 obrazująca lokalizację elementu wnioskowanego do umieszczenia/przebudowy w pasie drogowym lub na działkach GMK.
Odbiór osobisty lub przesyłka na wskazany adres, listem poleconym.
Po zapoznaniu się z przedmiotem sprawy Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do złożenia dodatkowych wyjaśnień lub dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Dokumenty te mogą być również złożone w kopii, pod warunkiem okazania oryginału przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia strony o ich zgodności z oryginałem.
Dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty skarbowej, ze wskazaniem urzędu/jednostki/wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa, a także zawierać dane Inwestora.
Uwaga: Wydanie decyzji/uzgodnienia/zgody nie stanowi zezwolenia na prowadzenie robót w pasie drogowym lub działkach drogowych.
Usługa ta umożliwia dodatkowo zaopiniowanie tras infrastruktury technicznej w działkach objętych ustaleniami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i które to działki zlokalizowane są w liniach rozgraniczających docelowe drogi publiczne.
W oparciu o przedmiotową usługę, można również uzgodnić prace związane z izolacją i ociepleniem obiektów budowlanych, które graniczą z działkami drogowymi a zakres planowanych do realizacji prac nie jest możliwy do wykonania bez ingerencji w pas drogowy czy działki drogowe Gminy Miejskiej Kraków bądź Skarbu Państwa pozostające w zarządzie i utrzymaniu Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Do 30 dni, przy czym do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niekompletny wniosek) albo przyczyn niezależnych od organu.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Uzgodnień |
Opinie działów merytorycznych ZDMK – stosownie do potrzeb.
Od decyzji administracyjnej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (ul. Lea 10, 30 048 Kraków) za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych inwestora oraz pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie:
imienia, nazwiska, adresu zamieszkania/adresu do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą: ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem przedmiotowej sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi publicznej. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że:
Macie Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do żądania usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.), rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz załącznika do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych z późn. zm.
W przypadku przetwarzania Państwa danych osobowych w sposób niezgodny z prawem, macie Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności art. 6 ust.1 pkt e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@zdmk.krakow.pl