Zgłoszenie wykonania inwestycji drogowej spowodowanej realizacją inwestycji niedrogowej. ZDMK-83
MJO
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Krótki opis usługi
W przypadku przystąpienia do zakończenia zrealizowanej inwestycji drogowej należy wykonać poniższe czynności:
Przygotować wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”),
Złożyć kompletny wniosek do Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53 w Krakowie. Aktualne godziny pracy Zarządu Dróg Miasta Krakowa znajdują się na stronie internetowej,
Sprawa zakończy się podpisaniem protokołu odbioru końcowego zrealizowanej inwestycji drogowej
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy instytucji/osób fizycznych, które zrealizowały inwestycje drogowe w związku z zawartą umową.
Kryteria dla realizacji usług
Usługa dotyczy inwestora i jego wykonawcy realizujących inwestycję drogową w związku z realizacją inwestycji niedrogowej i zawartą umową, który złoży wniosek zgłoszenia wykonania inwestycji drogowej bezpośrednio w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa lub pocztą tradycyjną. Fakt ten zostanie udokumentowany przez przedłożenie w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa dokumentów wymienionych w punkcie „Wymagane dokumenty”.
3 egz. branża odwodnieniowa i elektryczna (oświetlenie) * po uzyskaniu wytycznych w zakresie zawartości dokumentacji od zarządzającego branżą
2 egz. pozostałe branże
Zawierające:
wyrys i wypis z rejestru ewidencji gruntów dokumentujących uregulowanie stanu prawnego gruntów wydzielonego geodezyjnie pasa drogowego wraz ze zmianą użytku na drogowy w przypadku gdy inwestycja drogowa lub jej część została realizowana na gruntach niebędących w trwałym zarządzie Zarządcy,
oświadczenie Inwestora o zgodności z zakresem rzeczowym inwestycji drogowej w rozbiciu na poszczególne branże wchodzące w skład przekazywanego zadania wraz z podaniem ich całkowitej wartości brutto z wyszczególnieniem wbudowanych elementów, znaków i urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego oraz terenów zielonych z podaniem powierzchni, rodzaju drzew, krzewów.
Dziennik/ki budowy (kopia) wraz z oświadczeniem kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego zgodnie z projektem budowlanym i warunkami w decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych, potwierdzonym podpisem przez nadzór inwestorski a w przypadku jego braku oświadczenie Inwestora o zrealizowaniu robót zgodnie z projektem budowlanym i decyzją zezwalająca na rozpoczęcie robót budowlanych,
protokoły badań i pomiarów (atesty materiałowe),
podpisane przez Inwestora i generalnego wykonawcę lub wykonawców protokoły odbiorów technicznych poszczególnych branż zrealizowanych w ramach Inwestycji Drogowej, jak też organizacji ruchu drogowego (oznakowania, sygnalizacji świetlnej), potwierdzone przez przedstawicieli Zarządu Dróg Miasta Krakowa ,
podpisane przez inwestora i właściwego gestora infrastruktury technicznej protokoły przekazania w użytkowanie, poszczególnym gestorom, wszystkich sieci uzbrojenia technicznego (wodociąg, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, gazociąg, c.o. i c.w., sieć telekomunikacyjna, sieć elektroenergetyczna, sygnalizacja świetlna, oznakowanie poziome, itp.) znajdujących się w pasie drogowym, w których nastąpiła ingerencja przez Inwestora w trakcie robót związanych z inwestycją drogową i inwestycją niedrogową (w przypadku braku takiej ingerencji -Inwestor złoży oświadczenie potwierdzające ten fakt) oraz oświadczenie Inwestora o kompletności wykazu uzbrojenia w pasie drogowym,
projekt docelowej organizacji ruchu, uzgodniony z organem zarządzającym ruchem,
pozwolenie na użytkowanie inwestycji drogowej w formie decyzji lub zaświadczenia o niewniesieniu sprzeciwu,
dowód OT – wytworzenia środka trwałego oddzielnie dla każdej zrealizowanej branży – 5 egz. - druk dwustronny
kopię mapy pomiaru powykonawczego z aktualną inwentaryzacją powykonawczą uzbrojenia podziemnego złożonej w Wydziale Geodezji Urzędu Miejskiego w Krakowie wraz z potwierdzeniem przyjęcia,
mapę pomiaru powykonawczego z aktualną inwentaryzacją powykonawczą uzbrojenia podziemnego z zastrzeżeniem, iż dokument ten Inwestor zobowiązany jest dostarczyć ZDMK w terminie 7 dni od dnia zarejestrowania w Wydziale Geodezji.
aktualną mapę ewidencji gruntów z wrysowanym zakresem zrealizowanej inwestycji wraz z zestawieniem: numerów działek, długości, powierzchni, rodzaju zastosowanego materiału z rozbiciem na poszczególne elementy infrastruktury – 2 egz.
oświadczenie Inwestora potwierdzające dokonanie (lub nie ) rozbiórek elementów infrastruktury znajdujących się na terenie realizowanej iinwestycji drogowej wraz z informacją o sposobie zagospodarowania materiałów.
* dla branży oświetleniowej i odwodnieniowej zawartość dokumentacji powykonawczej uzgodnić z zarządcą branży
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu.
Dokumenty mogą być również złożone w kopii, pod warunkiem okazania ich oryginałów przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia, że okazany dokument jest oryginałem.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków. Usługa jest realizowana w formie tradycyjnej, jednakże istnieje możliwość złożenia skanu wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej (sekretariat@zdmk.krakow.pl).
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53
Poniedziałek w godz. 07.30-17.00, wtorek-piątek w godz. 7.30-15.30
brak
12 616 70 00
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu wymaganych dokumentów bezpośrednio w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa:
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Pisemne wewnętrzne opinie lub uzgodnienia Zarządu Dróg Miasta Krakowa – w zależności od potrzeb.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
art. 4 pkt 17), pkt 18) i pkt 19) oraz art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych,
art. 11a i art. 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
art. 652 i art. 750 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
art. 3 pkt 3a), pkt 10), pkt 11) i pkt 12), art. 28, art. 29 ust. 1 pkt 11) i ust. 2 pkt 11), art. 47 ust. 1, ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
art. 61 ust. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
art. art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
art. 8 ust. 1 pkt 7) oraz art. 22 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących,
ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
ustawa z dnia 7 października 1999r. o języku polskim,
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie:
imienia,
nazwiska,
numeru ewidencyjnego PESEL,
adresu do korespondencji/ adres zamieszkania/ adres siedziby,
adres e-mail,
numeru telefonu
oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie:
imienia,
nazwiska i danych teleadresowych
Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniony zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych stanowi lit. e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) w związku z art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.).