Wydanie terenu budowy w celu wykonania inwestycji drogowej spowodowanej realizacją inwestycji niedrogowej ZDMK-84
MJO
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Krótki opis usługi
Usługa dotyczy zaakceptowania harmonogramu robót, a w konsekwencji wydania terenu budowy w celu wykonania inwestycji drogowej spowodowanej inwestycją niedrogową w związku z zawartą umową.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy instytucji/osób fizycznych planujących realizować inwestycje drogowe w związku z zawartą umową.
Kryteria dla realizacji usług
Usługa dotyczy inwestora i jego wykonawcy realizujących inwestycję drogową w związku z realizacją inwestycji niedrogowej i zawartą umową, który złoży wniosek o wydanie terenu budowy bezpośrednio w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa lub pocztą tradycyjną. Fakt ten udokumentujesz poprzez przedłożenie w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa dokumentów wymienionych w punkcie „Wymagane dokumenty”.
Wymagane dokumenty
umowa o zastępstwo inwestycyjne realizacji inwestycji drogowej,
harmonogram prac zawierający termin rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych Inwestycji drogowej) – realizacja pozostałych prac w oparciu o procedurę ZDMK-24,
zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu wraz z kopią zawiadomienia odpowiednich służb o planowanym czasie wprowadzenia,
mapa sytuacyjna z projektu wykonawczego z zakresem realizowanych robót wraz z przekrojami i częścią opisową,
aktualna mapa ewidencji gruntów z zaznaczonym przebiegiem inwestycji drogowej,
kserokopie dziennika budowy inwestycji niedrogowej wskazującą termin rozpoczęcia budowy,
w przypadku podmiotu innego niż osoba fizyczna dokument potwierdzający uprawnienie do reprezentowania podmiotu,
decyzja ZRID,
ostateczna decyzja Prezydenta Miasta Krakowa zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę,
zaświadczenie o niewniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych,
Dokumentacja projektowa wraz z oświadczeniami*, że:
Dokumentacja projektowa Inwestycji drogowej nie jest obciążona prawami lub roszczeniami osób trzecich, które ograniczyłyby lub wyłączyły prawo Inwestora do przeniesienia przysługujących mu autorskich praw majątkowych na ZDMK, oraz
Dokumentacja projektowa Inwestycji drogowej stanowi w całości utwór oryginalny, nie narusza praw autorskich osób trzecich, jest wolna od jakichkolwiek zapożyczeń, oraz że nie będą miały miejsca żadne inne okoliczności, które mogłyby narazić ZDMK na odpowiedzialność wobec osób trzecich z tytułu jej korzystania lub rozpowszechniania;
Projektant/Projektanci złożył/złożyli oświadczenie o treści zgodnej z wymogami zawartymi w umowie.
dokumentacja fotograficzna terenu Inwestycji drogowej* (w przypadku Inwestycji drogowej realizowanej na podstawie decyzji ZRID)
aktualną na dzień, w którym decyzja ZRID została wydana;
aktualną na dzień, w którym decyzja ZRID stała się ostateczna.
sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego inwentaryzacja nieruchomości znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren Inwestycji drogowej*:
na dzień złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID,
na dzień, w którym decyzja ZRID została wydana.
dokumentacja fotograficzna oraz inwentaryzacja przyległego terenu do Inwestycji drogowej* (w przypadku Inwestycji drogowej realizowanej na podstawie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia)
zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych Inwestycji drogowej wraz z wnioskiem,
oświadczenie o zrzeczeniu się odszkodowania*,
ostateczna decyzję o podziale nieruchomości*,
umowa przyrzeczona przekazania prawa własności Nieruchomości*
decyzja w sprawie przeniesienia na rzecz ZDMK w trybie art. 40 ust. 1 albo art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę dla Inwestycji drogowej albo praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dla Inwestycji drogowej – w zakresie dotyczącym Inwestycji drogowej*.
dodatkowe dokumenty np. pełnomocnictwo dla wykonawcy, telefony i e-maile kontaktowe do osób upoważnionych do reprezentowania inwestora, w tym kierownika budowy.
Dokumenty urzędowe, umowy oraz inne dokumenty należy przedkładać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu.
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłacie.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Aktualne godziny pracy Zarządu Dróg Miasta Krakowa znajdują się na stronie pod adresem: https://zdmk.krakow.pl/kontakt/kontakt/
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków. Usługa jest realizowana w formie tradycyjnej, jednakże istnieje możliwość złożenia skanu wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej (sekretariat@zdmk.krakow.pl).
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
Poniedziałek w godz. 07.30-17.00, wtorek-piątek w godz. 7.30-15.30
brak
12 6167000 -Infolinia od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30;
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu wymaganych dokumentów bezpośrednio w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa:
oceni czy wszelkie wymagane dokumenty zostały dołączone do wniosku,
wnioskodawca może zostać wezwany do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy,
sprawa zakończy się pisemną zgodą akceptującą przedstawiony harmonogram robót albo pisemną odmową akceptacji przedstawionego harmonogramu robót.
Informacje dodatkowe
Złożony wniosek winien zawierać:
harmonogram prac,
zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu wraz z kopią zawiadomienia o planowanym czasie wprowadzenia,
mapą sytuacyjną z projektu wykonawczego z zakresem realizowanych robót wraz z przekrojami i częścią opisową,
aktualną mapą ewidencji gruntów z zaznaczonym przebiegiem inwestycji drogowej,
kserokopię dziennika budowy inwestycji niedrogowej wskazującą termin rozpoczęcia budowy,
w przypadku podmiotu innego niż osoba fizyczna dokument potwierdzający uprawnienie do reprezentowania podmiotu,
dodatkowe dokumenty np. pełnomocnictwo dla wykonawcy, telefony i e-maile kontaktowe do osób upoważnionych do reprezentowania inwestora w tym kierownika budowy etc.,
wszelkie sprawy nieobjęte niniejszą procedurą będą rozpatrywane w oparciu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego,
oświadczenie, że po uzyskaniu protokolarnego przejęcia terenu najpóźniej w terminie do trzech dni przed przystąpieniem do realizacji zobowiązuję się do umieszczenia stosownej informacji poprzez uzupełnienie Formularza zgłoszenia prac do Zespołu Prasowego Zarządu Dróg Miasta Krakowa pod adresem:
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Pisemne wewnętrzne opinie lub uzgodnienia Zarządu Dróg Miasta Krakowa – w zależności od potrzeb.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
art. 4 pkt 17), pkt 18) i pkt 19) oraz art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
art. 11a i art. 12 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
art. 652 i art. 750 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
art. 3 pkt 3a), pkt 10), pkt 11) i pkt 12), art. 28, art. 29 ust. 1 pkt 11) i ust. 2 pkt 11), art. 47 ust. 1, ust. 3 i ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
art. 61 ust. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
art. art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
art. 8 ust. 1 pkt 7) oraz art. 22 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących,
ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
ustawa z dnia 7 października 1999r. o języku polskim,
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/ adres zamieszkania/ adres siedziby, adres e-mail, numeru telefonu oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska i danych teleadresowych, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniony zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych stanowi lit. e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) w związku z art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.).