Udzielanie ulg w wykonaniu kary pieniężnej za reklamę niezgodną z uchwałą krajobrazową - podmioty, do których zastosowanie mają przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej AU-26
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Architektury i Urbanistyki
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać ulgę w wykonaniu administracyjnej kary pieniężnej nałożonej w związku z umieszczeniem tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego niezgodnie z przepisami uchwały Rady Miasta Krakowa Nr XXXVI/908/20 z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (Dz. Urz. Województwa Małopolskiego z 2020 r., poz. 1984), zrealizuj poniższe czynności:
Złóż wniosek o udzielenie ulgi, wskaż jej formę oraz decyzję administracyjną, z której wynika administracyjna kara pieniężna.
Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wymaganą dokumentację. Istnieje również możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Twoja sprawa zakończy się wydaniem decyzji administracyjnej, którą otrzymasz listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), w zależności od wybranej przez Ciebie formy korespondencji. Decyzję możesz również odebrać osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę.
UWAGA:
Podmioty posiadające adres do e-Doręczeń otrzymają korespondencję na ten adres.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych (szczegóły w sekcji „Obowiązek informacyjny”).
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Usługa dotyczy podmiotu zobowiązanego do zapłaty kary pieniężnej nałożonej na podstawie art. 37d ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z uchwałą Rady Miasta Krakowa Nr XXXVI/908/20 z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (Dz. Urz. Województwa Małopolskiego z 2020 r., poz. 1984).
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Ustalenie w toku postępowania istnienia jednej z przesłanek ustawowych, tj. ważnego interesu strony lub ważnego interesu publicznego.
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Wniosek o udzielenie ulgi w określonej formie wraz ze wskazaniem rodzaju pomocy, o jaką strona występuje: pomoc de minimis lub inna pomoc niż de minimis.
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym).
W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym).
UWAGA:
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć kopię dokumentu.
Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami sprawy, organ administracji publicznej zażąda od strony składającej odpis dokumentu, przedłożenia oryginału tego dokumentu (art. 76a § 4 k.p.a.)
Dokumenty dotyczące pomocy publicznej stosowne do wybranego jej rodzaju.
W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis do wniosku należy dołączyć:
Kserokopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie wnioskodawca otrzymał w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie – na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury,
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy– na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury,
Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis – według wzorów z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U Nr 53, poz. 311 ze zm.) - załącznik nr 2 lub załącznik nr 3 do procedury.
Kserokopie dokumentacji obrazującej kondycję finansową wnioskodawcy, w tym: sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, rachunek zysków i strat, wykaz wymagalnych zobowiązań i należności lub PIT-y, rachunkową księgę przychodów i rozchodów itp.
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Oświadczenie – załącznik nr 1 lub wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymane w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy
W przypadku ubiegania się o ulgę stanowiącą pomoc publiczną de minimis
Wnioskodawcy ubiegającego się o pomoc de minimis/de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym - załącznik nr 3
W przypadku ubiegania się o ulgę stanowiącą pomoc publiczną de minimis
Wnioskodawcy ubiegającego się o pomoc de minimis
Wniosek o udzielenie ulgi w określonej formie wraz ze wskazaniem rodzaju pomocy, o jaką strona występuje: pomoc de minimis lub inna pomoc niż de minimis
W przypadku ubiegania się o ulgę stanowiącą pomoc publiczną
W przypadku ubiegania się o ulgę za pośrednictwem Pełnomocnika
Pełnomocnika
Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej od wydania decyzji administracyjnej
W przypadku ubiegania się o ulgę stanowiącą pomoc publiczną
Wnioskodawcy
Opłaty
Rozwiń
Opłata skarbowa od wydania decyzji administracyjnej w kwocie 10,00 zł.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) w kwocie 17,00 zł.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach banku PKO BP na terenie Krakowa i kasach Urzędu. Dowód wniesionej opłaty skarbowej należy załączyć odpowiednio do wniosku o udzielenie ulgi oraz do dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Dokumenty można złożyć w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa.
Szersza informacja na temat przyjmowania stron.
Automatyczna blokada stacjonarnego systemu kolejkowego i wydawanie bloczków następuje dla:
informacji i dzienników budowy o godz. 14.50,
przyjmowanie pism i wniosków o godz. 14.50.
Strony są przyjmowane zgodnie z kolejnością bloczków pobranych z lokalnego systemu kolejkowego (nie ma możliwości rejestracji zdalnej).
Twój wniosek o udzielenie ulgi w wykonaniu administracyjnej kary pieniężnej powinien zawierać:
Twoje dane osobowe oraz adres do doręczeń;
treść żądania wraz z uzasadnieniem powodów ubiegania się o ulgę (uzasadnienie ważnego interesu strony albo ważnego interesu publicznego);
Twój podpis lub osoby upoważnionej przez Ciebie.
Jeżeli Twój wniosek będzie zawierał braki fiskalne (brak opłaty skarbowej) lub braki formalne (np. nie podpiszesz się albo nie dołączysz potrzebnych dokumentów), to urząd wezwie Cię do ich uzupełnienia z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku spowoduje – w przypadku braków formalnych - pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia, a w przypadku braku opłaty skarbowej – zwrotem podania. Na uzupełnienie wniosku będziesz mieć 7 dni. Jeśli tego nie uczynisz w wyznaczonym terminie, Twój wniosek pozostawiony zostanie bez rozpatrzenia albo zostanie zwrócony.
Po zgromadzeniu kompletu dokumentów w sprawie wydana zostanie decyzja.
W trakcie postępowania, informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie.
Informacje dodatkowe
Rozwiń
W przypadku gdy kwota ulgi przekracza 15 000,00 zł projekt decyzji przedstawianej do podpisu Prezydentowi Miasta Krakowa jest opiniowany przez Zespół Zadaniowy ds. ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawnych oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, przypadających Gminie Miejskiej Kraków.
Wskazane jest podanie we wniosku kontaktowego numeru telefonicznego, pod którym wnioskodawca jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Termin załatwienia
Rozwiń
Decyzja administracyjna informująca o sposobie załatwienia Twojej sprawy zostanie wydana w terminie do 2 miesięcy licząc od daty wpływu wniosku do organu.
Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z Twojej winy lub z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku przedłużenia terminu załatwienia sprawy, zostaniesz o tym poinformowany.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Rozwiń
W przypadku gdy kwota ulgi przekracza 15 000,00 zł protokół z posiedzenia Zespołu Zadaniowego ds. ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, przypadających Gminie Miejskiej Kraków.
Tryb odwoławczy
Rozwiń
Od decyzji masz prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa - Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna
Rozwiń
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Zarządzenie Nr 2601/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 8 września 2023 r. w sprawie zasad postępowania dotyczących udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, przypadających Gminie Miejskiej Kraków.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.