URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Architektury i Urbanistyki
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz, aby wydano Twój dziennik budowy:
W przypadku gdy chcesz aby był prowadzony w postaci papierowej:
Wypełnij i podpisz wniosek o wydanie dziennika budowy.
Złóż wniosek o ostemplowanie dziennika budowy/rozbiórki/montażu na formularzu wniosku o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą:
stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”),
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana),
lub złóż wniosek drogą elektroniczną (dziennik budowy do ostemplowania możesz złożyć wyłącznie w postaci papierowej, szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny, zostaniesz wezwany do jego uzupełnienia. Jeśli nie uzupełnisz dokumentów we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i trzeba będzie złożyć nowy wniosek wraz z załącznikami.
Po rozpatrzeniu wniosku Twój dziennik budowy zostanie ostemplowany. Możesz odebrać go osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę lub za pomocą Poczty Polskiej lub paczkomatu zlokalizowanego przy budynku Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK (KRA180M).
W przypadku gdy chcesz aby był prowadzony w postaci elektronicznej:
Złóż wniosek uzupełniając odpowiednie dane oraz załącz wymagane pliki w systemie EDB. Aby to wykonać, potrzebujesz profilu zaufanego, bankowości elektronicznej, e-dowodu lub aplikacji mObywatel (Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość za pośrednictwem Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej). W celu wystąpienia o wydanie dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej oraz dokonywania wpisów w tym dzienniku, inwestor oraz osoby uprawnione do dokonywania wpisów są obowiązane posiadać konto w systemie EDB.
W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i trzeba będzie złożyć nowy wniosek wraz z załącznikami.
Inwestor lub upoważniony przedstawiciel inwestora składający wniosek o wydanie dziennika budowy otrzymuje wiadomość e-mail na jego adres mailowy zapisany w systemie EDB z potwierdzeniem zatwierdzenia wniosku i utworzeniem dziennika budowy.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych (szczegóły w sekcji „Obowiązek informacyjny”).
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby planującej rozpocząć roboty budowlane wymagające ustanowienia kierownika budowy.
Kryteria dla realizacji usług
Wniosek o wydanie dziennika budowy możesz złożyć, gdy planujesz rozpocząć roboty budowlane wymagające ustanowienia kierownika budowy. Obowiązek ustanowienia kierownika budowy występuje w przypadku:
robót budowlanych objętych decyzją o pozwoleniu na budowę,
budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1, 2-4, 9, 27 i 30, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d i e ustawy Prawo budowlane,
przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo budowlane,
rozbiórki objętej decyzją o pozwoleniu na rozbiórkę.
W przypadku robót budowlanych objętych decyzją o legalizacji budowy, o której mowa w art. 49 ust. 4 ustawy Prawo budowlane, w której nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz robót budowlanych objętych decyzją o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych, o której mowa w art. 51 ust. 4 ustawy Prawo budowlane, organem właściwym do rozpatrzenia wniosku jest właściwy organ nadzoru budowlanego.
Organ administracji architektoniczno-budowlanej może wyłączyć, w drodze decyzji, obowiązek ustanawiania kierownika budowy, jeżeli jest to uzasadnione nieznacznym stopniem skomplikowania robót budowlanych lub innymi ważnymi względami.
Wniosek o wydanie dziennika budowy możesz złożyć również gdy planujesz rozpocząć budowę, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane, a która to nie wymaga ustanowienia kierownika budowy i prowadzenia dziennika budowy.
Wymagane dokumenty
Gdy chcesz prowadzić dziennik w postaci papierowej:
Wniosek o wydanie dziennika budowy wraz z wymaganymi załącznikami:
W przypadku ostemplowania pierwszego tomu dziennika:
oryginał lub kserokopia wykonalnej decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę – do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku),
oryginał lub kserokopia zgłoszenia bądź zaświadczenia o przyjęciu zgłoszenia zamiaru wykonania budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, 9, 27 i 30, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d i e, a także przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo budowlane - do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku) lub numer ID lub SOS lub sygnatura zgłoszenia,
dziennik budowy zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy.
W przypadku ostemplowania kolejnego tomu dziennika:
oryginał lub kserokopia wykonalnej decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę – do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku),
oryginał lub kserokopia zgłoszenia bądź zaświadczenia o przyjęciu zgłoszenia zamiaru wykonania budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, 9, 27 i 30, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d i e, a także przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo budowlane - do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku) lub numer ID lub SOS lub sygnatura zgłoszenia,
oryginał poprzedniego tomu dziennika budowy/rozbiórki/montażu - do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku) lub oświadczenie kierownika budowy o konieczności kontynuacji dziennika budowy w kolejnym tomie /oryginał/.
dziennik budowy zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy.
W przypadku uszkodzenia, kradzieży, zniszczenia lub zagubienia poprzednio ostemplowanego dziennika:
oświadczenie kierownika budowy lub inwestora o uszkodzeniu, kradzieży, zniszczeniu lub zagubieniu dziennika budowy/rozbiórki/ montażu /oryginał/,
oryginał lub kserokopia wykonalnej decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę – do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku),
oryginał lub kserokopia zgłoszenia bądź zaświadczenia o przyjęciu zgłoszenia zamiaru wykonania budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, 9, 27 i 30, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d i e, a także przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo budowlane - do wglądu (dokument fakultatywny przyspieszający rozpoznanie wniosku) lub numer ID lub SOS lub sygnatura zgłoszenia,
dziennik budowy zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy.
Gdy chcesz prowadzić dziennik w postaci elektronicznej:
Wniosek w formie elektronicznego formularza, wysyłany w systemie EDB.
W przypadku gdy chcesz kontynuować w postaci elektronicznej dziennik budowy, który jest prowadzony w postaci papierowej, potrzebne załączniki wymienione w ust. 1 pkt 1 należy przekazać do organu za pomocą ePUAP (w przypadku dokumentów utrwalonych w postaci elektronicznej) albo listownie lub osobiście (w przypadku dokumentów utrwalonych w postaci papierowej).
Dowód wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana). W przypadku wniosku o wydanie dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej należy dołączyć plik potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej.
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym). Gdy wniosek dotyczy wydania dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej należy dołączyć plik z pełnomocnictwem do reprezentowania inwestora.
W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym). Gdy wniosek dotyczy wydania dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej należy dołączyć plik z upoważnieniem do reprezentowania inwestora.
W placówkach banku PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Dokumenty można złożyć w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa.
Szersza informacja na temat przyjmowania stron.
Automatyczna blokada stacjonarnego systemu kolejkowego i wydawanie bloczków następuje dla:
informacji i dzienników budowy o godz. 14.50,
przyjmowanie pism i wniosków o godz. 14.50.
Strony są przyjmowane zgodnie z kolejnością bloczków pobranych z lokalnego systemu kolejkowego (nie ma możliwości rejestracji zdalnej).
Wniosek o wydanie dziennika budowy prowadzonego w postaci papierowej można złożyć w wersji elektronicznej.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Wydanie dziennika budowy następuje przez:
Ostemplowanie przedłożonego przez inwestora dziennika budowy prowadzonego w postaci papierowej - odbiór osobisty w siedzibie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK lub za pomocą Poczty Polskiej lub paczkomatu zlokalizowanego przy budynku Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK (KRA180M).
Zapewnienie dostępu w systemie EDB do dziennika budowy prowadzonego w postaci elektronicznej - każdemu wydawanemu dziennikowi budowy prowadzonemu w postaci elektronicznej nadaje się w systemie EDB indywidualny numer.
Informacje dodatkowe
Każda ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę jest wykonalna. Decyzja nieostateczna jest wykonalna, gdy został jej nadany rygor natychmiastowej wykonalności albo podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy ustawy albo jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego obiektu budowlanego.
Dla obiektów liniowych lub sieciowych dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego wydzielonego odcinka robót budowlanych.
W przypadku, gdy pozwolenie na budowę/zgłoszenie obejmuje kilka obiektów należy wskazać obiekt(-y) i jego/ich oznaczenie w projekcie, którego(-ych) wniosek o wydanie dziennika budowy dotyczy.
Przed złożeniem wniosku o wydanie dziennika budowy prowadzonego w postaci papierowej musisz go nabyć we własnym zakresie w punktach handlowych prowadzących obrót drukami akcydensowymi.
W przypadku, gdy decyzja o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie nie funkcjonuje w obrocie prawnym (lub jej wykonanie zostanie wstrzymane przez organ administracji publicznej lub sąd) wydanie dziennika budowy nie uprawnia Cię do prowadzenia robót budowlanych i realizacji inwestycji.
Termin załatwienia
W terminie 3 dni od złożenia kompletnego wniosku (wraz załącznikami). Nie wcześniej niż przed dniem, w którym:
wykonalna stała się decyzja o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia.
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Podstawa prawna
Art. 45, 47b-47c, 47g-47h, 47j-47k, 47v ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.