Jeśli chcesz otrzymać numer porządkowy dla budynku:
Wypełnij i podpisz wniosek o nadanie numeru porządkowego dla budynku.
Udaj się do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”), lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz od urzędnika wnioskowany dokument.
władających nieruchomościami ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków
Kryteria dla realizacji usług
W przypadku, gdy chcesz otrzymać numer porządkowy dla budynku musisz być właścicielem/użytkownikiem wieczystym nieruchomości na której zlokalizowany jest budynek lub jej władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty
Informacje o wymaganych dokumentach, zawarte są w tabeli
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Gdy chcesz otrzymać numer porządkowy dla budynku
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Mapa z lokalizacją i oznaczeniem budynków, którym ma zostać nadany numer porządkowy (Plan Zagospodarowania Terenu -PZT)
Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy lub gdy brak jest budynku na mapie Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB)
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Pozwolenie na budowę
Kiedy budynek znajduje się w miejscu, dla którego istnieje możliwość ustalenia numeru od więcej niż jednej ulicy (np. przy skrzyżowaniu dróg) lub z mapy Ewidencji Gruntów i Budynków brak jest jednoznacznego dojazdu do nieruchomości, na której ma być zlokalizowany budynek
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Pełnomocnictwo
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnictwo
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa
W przypadku uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa (szczegóły w sekcji „Opłaty”)
Pełnomocnika
Opłaty
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Opłata skarbowa od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o nadaniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o nadaniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.
5
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Geodezji, Referat Kancelaryjny
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Kancelaryjny (GD-02)
ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków - parter pok. 1 (Dziennik Podawczy)
uzupełnić swoje dane (imię nazwisko oraz adres, ewentualnie dodatkowe dane kontaktowe),
uzupełnić dane identyfikujące nieruchomość, na której zlokalizowany jest budynek , któremu ma zostać nadany numer porządkowy (jednostka ewidencyjna, obręb, działka),
podpisać wniosek.
Do wniosku powinna być dołączona mapa z lokalizacją i oznaczeniem budynków, którym ma zostać nadany numer porządkowy w przypadku wniosku dotyczącego więcej niż jednego budynku lub jeżeli brak jednoznaczności co do lokalizacji budynku, któremu na zostać nadany numer (np. budynek prognozowany do wybudowania lub w trakcie budowy co do którego brak jest w bazach danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego informacji o jego lokalizacji)
Sprawa jest załatwiana poprzez: pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla budynku.
Informacje dodatkowe
Wniosek może dotyczyć nadania numeru dla budynku: istniejącego, będącego w trakcie budowy lub prognozowanego do wybudowania.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Na tabliczce, o której mowa wyżej, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu oraz nazwę dzielnicy administracyjnej (z pominięciem terminu „Dzielnica” lub skrótu „Dz.”- przykładowo – II Grzegórzki).
W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Wskazane jest podanie we wniosku kontaktowego numeru telefonicznego, pod którym wnioskodawca jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Numery porządkowe dotyczące budynków wybudowanych lub prognozowanych na nieruchomościach przyległych do ulicy położonej na granicy gminy lub przyległej do tej granicy ustalają w drodze porozumienia właściwi miejscowo wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast). W przypadku braku porozumienia numery porządkowe ustala w drodze zarządzenia wojewoda.
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego został ustalony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów.
Numery porządkowe mogą być nadawane także (oprócz budynków przeznaczonych na pobyt ludzi) takim obiektom jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
Termin załatwienia
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 47a ust 5 w zw. z art. 47a ust. 4 pkt 5 lit. a)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Uchwała Nr XLIV/1182/20 Rady Miasta Krakowa z 27 sierpnia 2020 r. w sprawie obowiązku umieszczania na tabliczce z numerem porządkowym budynku nazw dzielnic.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (art. 35)
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu rozpatrzenia złożonego wniosku.
Uprzejmie informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcami danych osobowych mogą być strony postępowań administracyjnych, ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl