Jeśli chcesz ustalić przebieg granic swojej nieruchomości :
Przygotuj i podpisz wniosek o przeprowadzenie rozgraniczenia wskazując które odcinki granic nieruchomości mają być przedmiotem postępowania.
Udaj się do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”), lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz rozstrzygnięcie.
W przypadku, gdy chcesz ustalić przebieg granic swojej nieruchomości musisz być właścicielem/użytkownikiem wieczystym nieruchomości.
Wymagane dokumenty
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości jednoznacznie wskazujący które odcinki granic nieruchomości mają być przedmiotem postępowania
Odpis z księgi wieczystej
Oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających prawo własności wnioskodawcy (np, akt notarialny, orzeczenie sądu, akt poświadczenia dziedziczenia)
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Pełnomocnictwo
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości jednoznacznie wskazujący, które odcinki granic nieruchomości mają być przedmiotem postępowania
Gdy chcesz ustalić przebieg granic swojej nieruchomości
Właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
Odpis z księgi wieczystej
Gdy chcesz ustalić przebieg granic swojej nieruchomości
Właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
Oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających prawo własności wnioskodawcy (np, akt notarialny, orzeczenie sądu, akt poświadczenia dziedziczenia)
W przypadku gdy informacje o właścicielu, wynikające z odpowiednich dokumentów nie są jeszcze ujawnione w dostępnych rejestrach publicznych
Właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
W przypadku uiszczenia opłaty skarbowej (szczegóły w sekcji „Opłaty”)
Wnioskodawcy
Pełnomocnictwo
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnika
Opłaty
Opłata skarbowa od wydania decyzji.
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od wydania decyzji
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Geodezji, Referat Kancelaryjny
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Kancelaryjny (GD-02)
ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków - parter pok. 1 (Dziennik Podawczy)
wpisać swoje dane (imię nazwisko oraz adres, ewentualnie dodatkowe dane kontaktowe),
podać dane identyfikujące nieruchomość której granice mają być ustalone (jednostka ewidencyjna, obręb, działka, numer księgi wieczystej) oraz wskazać które odcinki granic nieruchomości mają być ustalone,
podpisać wniosek.
Do wniosku powinny być dołączone wymagane załączniki.
Postępowanie w sprawie rozgraniczenia nieruchomości wszczynane jest postanowieniem.
Upoważniony przez Prezydenta Miasta Krakowa geodeta wykonuje czynności ustalenia przebiegu granic.
Organ ocenia prawidłowość wykonania czynności o których mowa w pkt. 4, a następnie dokumentacja techniczna opracowana przez geodetę jest włączana do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Sprawa jest załatwiana poprzez: wydanie decyzji administracyjnej.
Informacje dodatkowe
Musisz wiedzieć, że:
Koszty sporządzenia dokumentacji geodezyjnej pokrywają strony postępowania.
Celem przyspieszenia załatwienia sprawy wnioskodawca może (fakultatywnie) wskazać geodetę, którego proponuje do przeprowadzenia czynności rozgraniczenia, wskazać znane mu adresy zamieszkania właścicieli nieruchomości, z którymi ma być rozgraniczana jego nieruchomość, zaś w przypadku wystąpienia o rozgraniczenie niektórych granic nieruchomości lub odcinków tych granic zakres wniosku może zaznaczyć na kopii mapy ewidencyjnej.
W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych, gdy brak jednoznacznych dokumentów wskazujących na ich przebieg, a zainteresowani właściciele nieruchomości nie złożyli zgodnego oświadczenia w tym zakresie, bądź nie zawarli ugody, postępowanie administracyjne jest umarzane w drodze decyzji, a sprawa rozgraniczenia przekazywana z urzędu do rozpatrzenia właściwemu sądowi (Wydział Cywilny).
W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych, gdy brak jednoznacznych dokumentów wskazujących na ich przebieg, a zainteresowani właściciele nieruchomości zawarli ugodę przed geodetą wykonującym czynności ustalenia przebiegu granic, postępowanie administracyjne jest umarzane.
W przypadku jednoznacznych dokumentów wskazujących na przebieg granicy albo zgodnego oświadczenia stron w tym zakresie wydawana jest decyzja o rozgraniczeniu nieruchomości.
Termin załatwienia
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca od dnia przyjęcia operatu pomiarowego rozgraniczenia nieruchomości do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Dokumentacja z czynności ustalenia przebiegu granic sporządzana przez upoważnionego geodetę.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o rozgraniczeniu masz prawo żądania przekazania sprawy do sądu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa (Wydział Geodezji, ul. Grunwaldzka 8) w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Od decyzji o umorzeniu postępowania rozgraniczeniowego masz prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ul. J. Lea 10, 30-048 Kraków, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa (Wydział Geodezji, ul. Grunwaldzka 8) w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 29–34).
Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (art. 104) .
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydawania rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych.
Uprzejmie informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcami danych osobowych mogą być strony postępowań administracyjnych, ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl