Przedstawianie do zatwierdzenia projektów stałej organizacji ruchu na drogach publicznych położonych na terenie miasta Krakowa, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych GK-11
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz wprowadzić stałą organizację ruchu:
Przygotuj wniosek o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu oraz pozostałe wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wniosek wraz załącznikami.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz stosowne zatwierdzenie.
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Podmioty, które są uprawnione do tego, aby przedstawić do zatwierdzenia projekt stałej organizacji ruchu:
zarząd drogi,
organ zarządzający ruchem,
podmiot zarządzający drogą wewnętrzną,
inwestor lub jednostka o której mowa w § 11 pkt 1-6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
osoba/podmiot realizujący zamówienia jednostek określonych w punktach 1-4.
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Kompletność projektu.
Komplet wymaganych dokumentów.
Zgodność projektu z obowiązującymi przepisami prawa.
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Wniosek o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu (zaleca się złożenie wniosku na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury).
Załączniki do wniosku:
dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu, który winien zawierać:
opinię Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie (opinia Komendanta Miejskiego Policji nie jest wymagana w przypadku projektu stałej organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne),
opinię zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt (Zarząd Dróg Miasta Krakowa w przypadku dróg publicznych krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych, położonych na terenie miasta Krakowa (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych),
opinię zarządu drogi oraz organu zarządzającego ruchem właściwego dla drogi krzyżującej się.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
dołączenia do projektu organizacji ruchu:
planu orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
planu sytuacyjnego w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierającego: lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, parametry geometrii drogi,
programu sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
zasad dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy,
opisu technicznego zawierającego charakterystykę drogi i ruchu na drodze,
nazwiska i podpisu projektanta.
złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
Opłaty
Rozwiń
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Dokument elektroniczny potwierdzenia dokonania przelewu powinien wskazywać Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK oraz tytuł opłaty:
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu pełnomocnictwa.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Rozwiń
Informacje o miejscach przyjmowania dokumentów:
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków - pokój 216
Pn-Pt 7:40-15:30
brak
12 616 88 18
Sposób realizacji usługi
Rozwiń
Zatwierdzenie organizacji ruchu w całości lub w części: bez zmian albo po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu.
Odesłanie projektu w celu wprowadzenia poprawek.
Odrzucenie projektu.
Informacje dodatkowe
Rozwiń
W przypadku, gdy stała organizacja ruchu będzie miała wpływ na funkcjonowanie komunikacji publicznej, w celu przyspieszenia rozpatrzenia sprawy zaleca się wcześniejsze uzyskanie opinii Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków.
Celem poprawy czytelności projektu zaleca się aby plan sytuacyjny, o którym mowa w punkcie 3a w sekcji "Wymagane dokumenty" wykonany był na podkładzie pokazującym wyłącznie: ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji). Zaleca się, aby plan sytuacyjny był wykonany w skali 1:500.
Zaleca się dostarczenie projektu dodatkowo w wersji elektronicznej w formacie dwg lub dgn i pdf. W przypadku sygnalizacji świetlnej zaleca się dostarczenie wersji elektronicznej projektu w formacie kompatybilnym z plikami programu Crossig, Sittraffic P2 lub Sittraffic Office.
W przypadku nowych układów drogowych zaleca się dołączenie pisma Zarządu Dróg Miasta Krakowa uzgadniającego projekt budowlany wraz z załącznikiem graficznym.
Wymagania określone w punktach 1, 2, 3 i 4 powyżej nie są obowiązkowe i stanowią wyłącznie zalecenia w celu sprawniejszego rozpatrywania sprawy.
Projekt należy sporządzić w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym szczególności:
ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarząd Dróg Miasta Krakowa oraz Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie o terminie wprowadzenia stałej organizacji ruchu, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu. Zalecany wzór zawiadomienia stanowi załącznik nr 2 do procedury.
Termin załatwienia
Rozwiń
Do spraw związanych z zatwierdzeniem projektów stałej organizacji ruchu nie mają zastosowania przepisy ustawy Kodeks postępowania Administracyjnego, niemniej Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa przyjął praktykę rozpatrzenia wniosku bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Rozwiń
W zależności od potrzeb organ zarządzający ruchem może samodzielnie wystąpić o opinie innych jednostek, jak Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa.
Podstawa prawna
Rozwiń
Art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia projektu organizacji ruchu, zatwierdzenia organizacji ruchu, nadzoru nad zgodnością istniejącej organizacji ruchu z zatwierdzoną organizacją ruchu, nadzoru i analizy istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Projekty zmian stałej i czasowej organizacji ruchu drogowego.
Informujemy, że:
Ma Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 5 lat, po czym – w zależności od wyników ekspertyzy – ulegną zniszczeniu albo zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Odbiorcą danych osobowych jest: Zarząd Dróg Miasta Krakowa, podmioty realizujące wdrożenie organizacji ruchu, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, Rady Dzielnic Miasta Krakowa.
Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 10 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.