Udzielenie/odmowa udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków dla podmiotów do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (dotyczy kar pieniężnych nałożonych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) GK-3
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu
Krótki opis usługi
Usługa dedykowana jest podmiotom, który wnioskują o udzielenie ulgi w spłacie kar pieniężnych nałożonych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków. Skierowana jest do podmiotów (w tym osób prawnych, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą), do których mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Udzielenie ulgi może nastąpić w formie:
umorzenia kary pieniężnej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej, w całości lub w części,
odroczenia terminu płatności całości albo części kary pieniężnej wraz z odsetkami za zwłokę,
rozłożenia na raty płatności całości albo części kary pieniężnej wraz z odsetkami za zwłokę.
Wnioskodawca składa kompletny wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
Po weryfikacji wniosku organ może wezwać wnioskodawcę do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania.
Organ posiadając kompletny wniosek wyda decyzję o udzieleniu ulgi lub o odmowie udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków w terminie do miesiąca, a jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana, w terminie do dwóch miesięcy .
Organ może wydać także postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia lub postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Kogo dotyczy usługa
Podmioty, na które została nałożona kara pieniężna na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, stanowiąca dochód Gminy Miejskiej Kraków, do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Kryteria dla realizacji usług
Wniosek o udzielenie ulgi może zostać złożony przez wnioskodawcę w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem zobowiązanego lub interesem publicznym lub w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi zobowiązanego.
Wymagane dokumenty
Kserokopie wraz z przedłożonymi do wglądu oryginałami wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie – na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury,
Oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) w okresie trzech kolejnych lat kalendarzowych – na druku stanowiącym załącznik nr 1 do procedury,
Arkusz do indywidualnej oceny sytuacji przedsiębiorcy wnioskującego o pomoc – na druku stanowiącym załącznik nr 2 do procedury,
Informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis - według wzoru z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis - załącznik nr 3 do procedury,
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał),
Kserokopie:
sprawozdań finansowych wraz z przedłożonymi do wglądu oryginałami za okres trzech ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości (bilans, rachunek zysków i strat),
wykaz wymagalnych zobowiązań i należności lub PIT-y,
księgi przychodów i rozchodów.
W przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną kserokopie dokumentów obrazujących sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym kserokopie dowodów obrazujących uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki).
W przypadku występowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie).
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Formularz oświadczenia w związku z ubieganiem się o ulgę w spłacie zobowiązania z tytułu nałożonej kary pieniężnej,
-
Podmioty do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Arkusz do indywidualnej oceny sytuacji przedsiębiorcy wnioskującego o pomoc.
-
Podmioty do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
-
Podmioty do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Opłaty
Opłata za wydanie decyzji o udzieleniu ulg w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o rozłożeniu kary pieniężnej na raty lub odroczeniu terminu płatności
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa
ul. Wielopole 17a, 31-072 Kraków
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:40 do 15:30
brak
12 616 88 18
Sposób realizacji usługi
Otrzymanie od wnioskodawcy niezbędnych dokumentów związanych z ubieganiem się o ulgę w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków.
Analiza otrzymanych dokumentów.
Wydanie decyzji o udzieleniu ulgi w spłacie nałożonej kary pieniężnej stanowiącej dochody Gminy Miejskiej Kraków lub postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia lub postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
Informacje dodatkowe
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Termin załatwienia
Wydanie decyzji o udzieleniu ulgi w spłacie nałożonej kary pieniężnej stanowiącej dochody Gminy Miejskiej Kraków następuje w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnej dokumentacji.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Protokół z postępowania wyjaśniającego,
Zaświadczenia o pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (ul. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem Wydziału Gospodarki Komunalnej i Klimatu UMK, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 17 pkt 1, art. 127 § 1 i § 2 oraz art. 129 § 1 i § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Art. 64 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym.
Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu udzielenia/odmowy udzielenia ulgi w spłacie kar pieniężnych stanowiących dochody Gminy Miejskiej Kraków dla podmiotów do których mają zastosowanie przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.