Usługa realizowana jest na wniosek o odszkodowanie właściciela/współwłaściciela nieruchomości zajętej w dniu 31 grudnia 1998 r. pod drogę publiczną, położonej na terenie Gminy Miejskiej Kraków, złożony pomiędzy 1 stycznia 2001 r. a 31 grudnia 2005 r.
Właściciele, współwłaściciele nieruchomości zajętych na dzień 31 grudnia 1998 r. pod drogi publiczne, położonych na terenie Gminy Miejskiej Kraków i przejętych z dniem 1 stycznia 1999 r. przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego.
Ostateczna decyzja Wojewody Małopolskiego potwierdzającej przejęcie nieruchomości z mocy prawa z dniem 1 stycznia 1999 r. przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego.
Wniosek złożony przez właściciela/współwłaściciela nieruchomości w terminie pomiędzy 1 stycznia 2001 r. a 31 grudnia 2005 r.
Dokument potwierdzający złożenie wniosku w terminie od 1 stycznia 2001 r. do 31 grudnia 2005 r.
Wniosek może być złożony na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszej usługi.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem lub radcą prawnym, a także instytucja, która dokument wydała.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 Kraków | 7.30-15.30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Analiza wniosku, ustalenie stron postępowania, przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, zgromadzenie materiału dowodowego, wydanie decyzji kończącej postępowanie administracyjne, która zostanie doręczona Wnioskodawcy w sposób określony przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 73 ustawy przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracje publiczną, nieruchomości pozostające w dniu 31 grudnia 1998 r. we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, nie stanowiące ich własności, a zajęte pod drogi publiczne, z dniem 1 stycznia 1999 r. stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa lub właściwych jednostek samorządu terytorialnego za odszkodowaniem. Podstawą do ujawnienia w księdze wieczystej przejścia na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętej pod drogę publiczną, jest ostateczna decyzja wojewody wydana w trybie art. 73 powołanej wyżej ustawy .
1 miesiąc, a w sprawie szczególnie skomplikowanej, 2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania, z możliwością przedłużenia terminu załatwienia sprawy stosownie do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Wywłaszczeń i Odszkodowań za Przejęte Nieruchomości |
Od decyzji administracyjnej przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.