Otrzymasz decyzję o nadaniu numeru nadwozia, podwozia lub ramy i wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej. Czynności te musisz wykonać w okręgowej stacji kontroli pojazdów na terenie Krakowa.
Poznaj swoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Jeżeli sprawę będziesz załatwiać przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi dołączyć pełnomocnictwo (wzór pełnomocnictwa).
Kogo dotyczy usługa
Właściciela/współwłaściciela pojazdu.
Kryteria dla realizacji usług
Z wnioskiem występujesz jeżeli spełniasz warunki określone w:
art. 66a ustawy Prawo o ruchu drogowym - w przypadku nadania cechy identyfikacyjnej pojazdu,
§ 35 i 36 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów – w przypadku uzyskania zgody na wykonanie i umieszczenie w pojeździe tabliczki znamionowej zastępczej.
Opinia rzeczoznawcy samochodowego, który jest wpisany na listę prowadzoną przez ministra właściwego ds. transportu - tylko w przypadku, gdy cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu, została zniszczona podczas wypadku drogowego albo naprawy lub nie została umieszczona przez producenta na pojeździe zabytkowym.
Oświadczenie, że pojazd został zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej – dotyczy pojazdu, którego markę określa się jako "SAM".
Dokument potwierdzający, że w pojeździe:
dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
odzyskanym po kradzieży cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
nabytym na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
dla którego prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu, cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu.
Potwierdzenie wniesienia opłat.
Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa)
Dokument określający tożsamość:
osoby fizycznej i osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, w tym również umowa spółki cywilnej,
pełnomocnika właściciela pojazdu (pełnomocnictwo znajduje się w zakładce załączniki),
reprezentanta osoby prawnej lub jej pełnomocnika.
Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
Opłaty
Tytuł opłaty
Opłata za:
Wysokość opłaty
Opłata skarbowa
wydanie decyzji na nabicie numer nadwozia / podwozia/ramy lub wykonaniu tabliczki znamionowej
10,00 zł
Opłata dokonywana poza kasami Urzędu musi zawierać w tytule numer VIN/nadwozia i nr rejestracyjny pojazdu, którego sprawa dotyczy.
Opłatę można dokonywać w kasach Urzędu (nie dotyczy POM w galeriach handlowych), kartą bankomatową przy stanowisku obsługi lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa np. na poczcie, przelewem bankowym, lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa. W przypadku wniosku składanego drogą elektroniczną istnieje również możliwość dokonania opłaty poprzez system płatności dostępny na stronie ESP PWPW S.A.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),
Numer konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Sprawę załatwisz w Referatach Rejestracji Pojazdów w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Rejestracji Pojazdów
al. Powstania Warszawskiego 10, parter, Kraków 31-541
Wydanie decyzji o nadaniu numeru nadwozia, podwozia lub ramy albo wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej w okręgowej stacji kontroli pojazdów na terenie Krakowa.
Informacje dodatkowe
Jeżeli pojazd nie jest jeszcze na ciebie zarejestrowany, to musisz przedstawić dokumenty jak do rejestracji pojazdu (zobacz - Procedura KM-2 lub KM-14).
Organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
Po wykonaniu przez okręgową stację diagnostyczną nabicia numeru nadwozia, podwozia lub ramy należy złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego zawierającego nową cechę identyfikacyjną, w przypadku rejestracji pojazdu marki SAM należy dodatkowo uzyskać decyzję o dopuszczeniu jednostkowym.
Termin załatwienia
Niezwłocznie po przedłożeniu kompletu niezbędnych dokumentów lub w umówionym ze stroną terminie.
Jeżeli decyzja w całości uwzględnia żądania klienta, to organ rejestrujący może odstąpić od uzasadnienia wydanej decyzji, która na mocy art. 127 §1a kpa staje się ostateczna. Na taką decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Ewentualną skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
Jeżeli decyzja nie uwzględnia w całości żądania klienta, to wówczas od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, który wydał decyzję. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek informacyjny
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych, 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu prowadzenia i aktualizacji danych w centralnej ewidencji pojazdów.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 10 lat od daty zbycia lub wyrejestrowania pojazdu, po czym mogą ulec zniszczeniu lub zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków