Zawarcie umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych SA-46
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeśli jesteś zainteresowany umieszczeniem tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych na terenach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa a położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy nieruchomości budynkowych i budynków pozostających w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, pasa drogowego, dróg publicznych, a także terenów oddanych w użytkowanie wieczyste, użyczenie, najem lub dzierżawę), wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek o zawarcie umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych wraz z odpowiednimi załącznikami do wniosku (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy, otrzymasz do podpisu umowę cywilnoprawną o zawarcie umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych lub pisemną informację w sprawie odmowy udostępnienia terenu.
Wniosek należy złożyć z co najmniej 30–dniowym wyprzedzeniem.
W przypadku wniosku o kontynuację umowy należy go złożyć najwcześniej na 3 miesiące, a najpóźniej na 1 miesiąc przed wygaśnięciem umowy.
Procedura odnosi się do banerów, billboardów, panelów reklamowych, pylonów, słupów plakatowo-reklamowych (okrąglaków), innych wolnostojących tablic i wolnostojących urządzeń reklamowych, szyldów, nośników informacji wizualnej itp.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby, która chce umieścić baner, billboard, panel reklamowy, pylon, słup plakatowo-reklamowy (okrąglak), bądź inną wolnostojącą tablicę, lub urządzenie reklamowe, szyld, nośnik informacji wizualnej itp. na nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków.
Kryteria dla realizacji usług
Warunkiem zawarcia umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych na terenie stanowiącym własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa położonych na terytorium Gminy Miejskiej Kraków (nie dotyczy nieruchomości budynkowych i budynków pozostających w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, pasa drogowego, dróg publicznych, a także terenów oddanych w użytkowanie wieczyste, użyczenie, najem lub dzierżawę) jest złożenie kompletnego wniosku, a także uzyskanie stosownych pozytywnych opinii wymaganych w prowadzonym postępowaniu.
Wymagane dokumenty
Wniosek o zawarcie umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych.
Umowę spółki cywilnej, gdy umowa ma dotyczyć spółki.
Wyrys i wypis z ewidencji gruntów dla działki, na której będzie umieszczona tablica (w tym szyld) lub urządzenie reklamowe itp.
Jednoznaczna lokalizacja tablicy (w tym szyld) lub urządzenie reklamowe itp. zaznaczona na wyrysie z ewidencji gruntów, mapie sytuacyjnej lub szkicu.
Graficzny i zwymiarowany projekt konstrukcji tablicy (w tym szyldu) lub urządzenia reklamowego itp. z uwzględnieniem formy i sposobu umieszczania, kolorystyki, rodzaju materiałów, oświetlenia, itp.
Dwa aktualne zdjęcia tablicy (w tym szyldu) lub urządzenia reklamowego itp. w przypadku wniosku o kontynuację umowy.
Decyzję o pozwoleniu na budowę – uzyskana w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych w formie zaświadczenia o niewniesieniu sprzeciwu – uzyskane w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK.
Pozwolenie właściwych służb konserwatorskich – każdorazowo w przypadku określonym właściwymi przepisami prawa.
Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Uchwały Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń” oraz konieczności uzyskania tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości na cele budowlane.
Odpowiednio:
pozytywna opinia konstrukcyjna projektanta (posiadającego odpowiednie uprawnienia) odnośnie reklamy umieszczonej na rusztowaniu w zakresie spełnienia przez nią wymogów bezpieczeństwa,
pozytywna opinia konstrukcyjna projektanta (posiadającego odpowiednie uprawnienia) odnośnie rusztowania w zakresie spełnienia przez nie warunków bezpieczeństwa w przypadku zamiaru powieszenia reklamy.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia oraz odbioru umowy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Opłaty
Opłata za udostępnienie nieruchomości:
Wysokość opłaty - ustalana na podstawie powierzchni podanej we wniosku, w wysokości określonej w załączniku do zarządzenia nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępnienia nieruchomości,
Formy płatności - przelewem na rachunek bankowy lub w punktach kasowych UMK,
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta Krakowa w PKO Bank Polski S.A. - wskazany w umowie cywilnoprawnej.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Umowa cywilnoprawna na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych lub pisemna informacja w sprawie odmowy w tej sprawie.
W celu ustalenia terminu podpisania umowy na czasowe udostępnienie terenu w celu umieszczenia tablic (w tym szyldów) i urządzeń reklamowych skontaktujemy się z Tobą za pomocą danych teleadresowych podanych we wniosku, natomiast na adres wskazany we wniosku wyślemy informację w sprawie odmowy udostępnienia terenu.
Informacje dodatkowe
Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów okaż do wglądu ich oryginały.
Urząd może wezwać Cię do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Termin załatwienia
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Opinia Plastyka Miasta (jeśli dotyczy).
Opinia właściwych służb konserwatorskich – każdorazowo w przypadku:
zamiaru wprowadzenia na terenie Park Kulturowy Stare Miasto nowych elementów wyposażenia przestrzeni nieobjętych standardami dla obszaru Parku Kulturowego Stare Miasto, zamiaru wykorzystania innej lokalizacji niż wyznaczone dla obszaru Parku,
terenów (wraz z ich otuliną) poza Parkiem Kulturowym, objętych ochroną konserwatorską.
Opinia Głównego Architekta Miasta – w przypadku zamiaru wprowadzenia na terenie obszaru Parku Kulturowego Stare Miasto nowych elementów wyposażenia przestrzeni nieobjętych standardami dla obszaru Parku, zamiaru wykorzystania innej lokalizacji niż wyznaczone dla obszaru Parku.
Opinia Zarządu Dróg Miasta Krakowa w przypadku, gdy z wniosku w sprawie wynika, iż przedsięwzięcie ma być zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie pasów drogowych.
Opinia Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie w przypadku, gdy z wniosku w sprawie wynika, że przedsięwzięcie ma być zlokalizowane na terenie zieleni miejskiej.
Opinia Zarządu Budynków Komunalnych, gdy z wniosku w sprawie wynika, że przedsięwzięcie ma być zlokalizowane na terenie zarządzanym przez ZBK.
Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane.
Uchwała nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwa Park Kulturowy Stare Miasto (z późn. zm.).
Uchwała nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwa Park Kulturowy Nowa Huta (z poźn.zm.).
Uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i ogrodzeń”.
Uchwała Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem.
Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).
Zarządzenia nr 1205/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie czasowego udostępniania nieruchomości.
Zarządzenie nr 1370/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie zarządzania Rynkiem Głównym w Krakowie.
Zarządzenie nr 1303/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie zarządzania Małym Rynkiem, placem Wolnica i placem Szczepańskim w Krakowie.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy czasowego udostępnienia nieruchomości, której możesz być stroną.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez co najmniej 5 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy, której możesz być stroną.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – ul. Wielopole 17a,
31-072 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.