URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Administracyjnych
Krótki opis usługi
Jeżeli znalazłeś/-aś rzecz:
Wypełnij zawiadomienie o znalezieniu rzeczy.
Jeżeli rzecz jest niewielkich gabarytów (i chcesz oddać do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych telefon, laptop itp.), udaj się z nią do Biura Rzeczy Znalezionych przy ul. Wielickiej 28A wraz z wypełnionym zgłoszeniem (nie musisz zabierać zgłoszenia, jeśli złożyłeś/-aś je przez Internet). Jeżeli rzecz ma duże gabaryty (np. hulajnoga, rower), skontaktuj się z Biurem w celu ustalenia miejsca i terminu przekazania rzeczy do depozytu.
W przypadku przyjęcia rzeczy do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych, sporządzany jest protokół przyjęcia rzeczy znalezionej.
Po przyjęciu zawiadomienia otrzymasz poświadczenie przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osób, które znalazły rzecz na terenie Krakowa oraz mieszkańców Krakowa, którzy znaleźli rzecz także poza Krakowem.
Kryteria dla realizacji usług
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmujemy zawiadomienia o znalezieniu rzeczy na terenie Krakowa. Gdy rzecz została znaleziona poza Krakowem, zawiadomienie przyjmiemy wyłącznie wówczas, gdy znalazcą jest osoba fizyczna mieszkająca w Krakowie.
Rzeczy znalezione w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego oddawane są przez znalazcę zarządcy tego budynku lub środka transportu, który ma obowiązek po 3 dniach przekazać je właściwemu staroście.
Starosta może odmówić przyjęcia rzeczy, których szacunkowa wartość nie przekracza 100 zł.
W przypadku, gdy rzecz zostanie wydana właścicielowi, znalazca, który zastrzegł żądanie wypłaty znaleźnego, ma prawo zwrócić się do właściciela rzeczy z roszczeniem o wypłatę znaleźnego (dane adresowe właściciela zostają przekazane znalazcy przez Biuro).
Gdy minie dwuletni okres przechowywania i w tym czasie nie znajdzie się właściciel rzeczy, znalazca będzie mógł odebrać tę rzecz w wyznaczonym w osobnym wezwaniu terminie.
W przypadku przyjęcia rzeczy do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych, sporządzany jest protokół i poświadczenie przyjęcia oddanej do Biura rzeczy.
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
ul. Wielicka 28A, I piętro, pok. 114 30-552 Kraków
Zgłoszenie rzeczy znalezionej możesz zgłosić za pomocą pisma ogólnego.
Pismo skieruj na adres skrytki: /UMKr/SkrytkaESP lub wybierz adresata z listy rozwijanej.
W treści pisma opisz okoliczności znalezienia rzeczy (miejsce i datę) i zamieść jej opis.
Możesz dołączyć do pisma załączniki - np. zdjęcie rzeczy.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Jeśli przekazujesz znalezioną rzecz do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych zostaje sporządzony protokół przyjęcia rzeczy znalezionej. Protokół jest podpisywany przez znalazcę oraz przyjmującego rzecz znalezioną.
Po złożeniu zawiadomienia niezwłocznie otrzymasz poświadczenie przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy.
Termin załatwienia
Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy oraz rzecz zostaną przyjęte od razu, chyba że jest to rzecz o dużych gabarytach, wówczas konieczne jest wcześniejsze ustalenie miejsca i terminu przekazania rzeczy.
Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Obowiązek informacyjny
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji zadań, tj. Prowadzenia postepowania w sprawach przyjmowania i przechowania rzeczy znalezionych.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcą danych osobowych jest znalazca rzeczy, który zażądał wypłaty znaleźnego na podstawie art. 10 ustawy o rzeczach znalezionych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości przekazania danych pozwalających na dochodzenie wypłaty znaleźnego od właściciel rzeczy znalezionej.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków