Udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Cmentarzy Komunalnych w Krakowie ZCK-16
MJO
Zarząd Cmentarzy Komunalnych
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz otrzymać ulgę w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny:
Wypełnij i podpisz wniosek o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej formy, a także uzasadnieniem (zał. nr 1,nr 2 lub nr 3);
Udaj się do stosownego Biura Obsługi w Zarządzie Cmentarzy Komunalnych w Krakowie, zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z załącznikami lub złóż wniosek drogą elektroniczną;
Po zakończeniu postępowania otrzymasz od Zarządu Cmentarzy Komunalnych w Krakowie zgodę w formie porozumienia cywilnoprawnego w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności albo pismo o odmowie udzielenia ulgi.
Kogo dotyczy usługa
Osób posiadających zobowiązanie cywilnoprawne wobec Zarządu Cmentarzy Komunalnych i mających trudności z jego uregulowaniem.
Kryteria dla realizacji usług
Spełnienie przesłanki ważnego interesu dłużnika lub interesu publicznego.
Wymagane dokumenty
Osoby fizyczne i podmioty, dla których ulga nie będzie stanowić pomocy publicznej lub pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązane są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej formy, a także uzasadnieniem (zał. nr 1, nr 2 lub nr 3);
kopii deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja powinna obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu;
dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinków emerytury lub renty za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku, dokumentów potwierdzających pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia lub innych należności i otrzymywanych świadczeń (kserokopie);
pisemnego oświadczenia dotyczącego posiadanego majątku (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe) (zał. nr 5);
pisemnego oświadczenia o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, itp.) (zał. nr 5);
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta);
w przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca;
poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi;
zobowiązanie do poinformowania o innej pomocy otrzymanej w trakcie postępowania (zał. nr 10);
informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych (zał. nr 11).
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zobowiązani są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej formy, uzasadnieniem oraz określeniem, o którą pomoc de minimis wnioskują (zał. nr 1, nr 2 lub nr 3);
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis – wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymali w ciągu minionych 3 lat, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał. nr 9);
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymali w roku podatkowym, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis - informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Powyższe informacje przekazuje się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis obowiązujący w dniu składania wniosku (zał. nr 6);
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. Powyższe informacje przekazuje się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie obowiązujący w dniu składania wniosku (zał. nr 7);
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta);
zobowiązanie do poinformowania o innej pomocy otrzymanej w trakcie postępowania (zał. nr 10);
informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych (zał. nr 11).
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację, zobowiązani są do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie pomocy indywidualnej na restrukturyzację (zał. nr 4);
planu restrukturyzacyjnego, o którym mowa w Wytycznych;
informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy. Powyższe informacje przekazuje się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie obowiązujący w dniu składania wniosku (zał. nr 8);
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości inne sprawozdania o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku;
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta;
zobowiązanie do poinformowania o innej pomocy otrzymanej w trakcie postępowania (zał. nr 10);
informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych (zał. nr 11).
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach przyjmowania dokumentów, zawarte są w tabeli.
Uzupełnij wymagane druki, załącz wymagane dokumenty, podpisz elektronicznie i wyślij wybierając w piśmie ogólnym w polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo - Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie”.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Porozumienie cywilnoprawne w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności albo pismo informujące o odmowie zawarcia porozumienia w sprawie udzielenia ulgi. Wniosek o udzielenie ulgi nie stanowi podstawy zawieszenia postępowania egzekucyjnego.
Informacje dodatkowe
Gmina Miejska Kraków - Zarząd Cmentarzy Komunalnych, wyłącznie na kompletny wniosek dłużnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym, może udzielić ulgę w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Cmentarzy Komunalnych w formie:
rozłożenia na raty całości lub części należności,
umorzenia w całości albo w części należności,
jednorazowego odroczenia terminu spłaty całości lub części należności na okres nie dłuższy niż 24 miesiące (limit 24 miesięcy nie dotyczy przedsiębiorcy ubiegającego się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację),
jednorazowego rozłożenia spłaty całości lub części należności na raty na okres nie dłuższy niż 24 miesiące (limit 24 miesięcy nie dotyczy przedsiębiorcy ubiegającego się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację).
Od należności, od których nalicza się odsetki, a których termin spłaty odroczono lub których spłatę rozłożono na raty pobiera się odsetki preferencyjne naliczone zgodnie z ust. 6 uchwały Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r.
W przypadku braków formalnych Strona zostanie wezwana w ciągu 30 dni od daty wpływu wniosku do ich uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
W przypadku konieczności złożenia dodatkowych wyjaśnień, Strona zostanie wezwana w ciągu 30 dni od daty wpływu wniosku do ich złożenia w formie pisemnej, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Zgodnie z art. 37 ust. 7 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do czasu przekazania przez wnioskodawcę zaświadczeń, oświadczeń lub informacji wymaganych przy ubieganiu się o pomoc publiczną lub pomoc de minimis, pomoc nie może być udzielona.
Organ udzielający pomocy de minimis wydaje zaświadczenie sporządzone na formularzu obowiązującym w dniu udzielenia pomocy potwierdzające, że udzielona pomoc ma charakter pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Pomoc de minimis udzielana jest do 30 czerwca 2031 r.
Pomoc de minimis w rolnictwie udzielana jest do 30 czerwca 2028 r.
Pomoc de minimis w rybołówstwie udzielana jest do 30 czerwca 2030 r.
Termin załatwienia
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów. W sprawach dotyczących udzielenia pomocy publicznej, w przypadku konieczności uzyskania opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do 14 dni od daty otrzymania przedmiotowej opinii.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Zestawienie bieżącego stanu zadłużenia wnioskodawcy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Uchwała Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r. str.1 ze zm.).
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r. str.9 ze zm.).
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z dnia 28 czerwca 2014 r., str. 45 ze zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.).
Obowiązek informacyjny
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),- RODO, informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o tym jak będą wykorzystywane Pani/Pana jest Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie z siedzibą ul. Rakowicka 26, 31-510 Kraków.
Pani/Pana dane osobowe będą przez nas przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku dotyczącego ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, naliczanych przez Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: adres pocztowy: ul. Rakowicka 26, 31-510 Kraków; e-mail.
Podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z uchwały Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadający Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych i ma charakter dobrowolny.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana dane osobowych stanowi Uchwała Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadający Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych.
W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa powyżej odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z ZCK przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest ZCK.
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowych.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb które zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, a po tym czasie przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych (w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie wyrażonej zgody przyczyny związanej ze szczególną sytuacją) wobec przetwarzania Państwa danych. Ponadto informujemy, że ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw- z przyczyn związanych z Pana/ Pani szczególna sytuacją- wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.
Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony swoich danych osobowych.
Administrator nie przewiduje profilowania pani/Pana danych osobowych.