Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia punktu handlu obwoźnego, cyklicznego, okazjonalnego (do 3 dni), okazjonalnego podczas tradycyjnych odpustów oraz przed krakowskimi cmentarzami w okresie Wszystkich Świętych (przyznawanych w drodze losowania):
Usługa skierowana do podmiotów ubiegających się o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia punktu handlu obwoźnego, cyklicznego, okazjonalnego (do 3 dni), okazjonalnego podczas tradycyjnych odpustów oraz przed krakowskimi cmentarzami w okresie Wszystkich Świętych (przyznawanych w drodze losowania).
Ponadto dla umieszczania stoisk handlowych przyznawanych w trybie losowania obowiązują następujące zasady:
1. Losowanie dotyczy handlu prowadzonego w trakcie tradycyjnych odpustów (odpust na Skałce, ul. Prostej, ul. Poległych w Krzesławicach) oraz w okresie Wszystkich Świętych przed Cmentarzem Podgórskim, Rakowickim, Batowice, Salwator i Mała Góra w zakresie ulic będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
2. Na każdą lokalizację punktu handlowego należy składać oddzielny wniosek. W przypadku wskazania na jednym wniosku więcej niż jednej lokalizacji, rozpatrywana będzie pierwsza ze wskazanych lokalizacji.
3. W pierwszym kwartale każdego roku na stronie internetowej Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz na tablicy ogłoszeń publikowane będzie ogłoszenie o terminie składania wniosków, miejscu oraz terminach przeprowadzenia losowań.
4. Losowanie odbywać się będzie w terminie nie krótszym niż sześć tygodni przed dniem handlu okazjonalnego.
5. Przed terminem losowania Zarząd Dróg Miasta Krakowa sporządza:
a) listę osób/podmiotów zakwalifikowanych do udziału w losowaniu;
b) losy oddzielnie dla każdego z losowań, w ilości odpowiadającej ilości zakwalifikowanych wniosków;
c) mapy z zaznaczonymi miejscami lokalizacji stoisk handlowych: podlegających losowaniu, stałych całorocznych/cyklicznych;
d) losy, w ilości odpowiadającej liczbie dostępnych dla handlu okazjonalnego stanowisk handlowych.
6. Losowanie przeprowadzone zostanie przez Komisję, składającą się z pracowników Zarządu Dróg Miasta Krakowa, przy udziale notariusza.
7. Losowanie miejsc handlowych odbywa się w etapach:
a) pierwszy etap losowania: losowanie podmiotu spośród zakwalifikowanych do udziału w losowaniu;
b) drugi etap losowania: losowanie numeru określającego miejsce stanowiska handlowego dla podmiotu wyłonionego w pierwszym etapie;
c) trzeci etap losowania: po przyporządkowaniu miejsc przewidzianych na stanowiska handlowe do wszystkich podmiotów odbywa się losowanie pięciu dodatkowych podmiotów spośród zakwalifikowanych do udziału w losowaniu. Wyłonione w ten sposób podmioty tworzą listę rezerwową w kolejności wylosowania i w przypadku rezygnacji podmiotu wylosowanego w pierwszym etapie losowania z miejsca wylosowanego w drugim etapie losowania zostają automatycznie przyporządkowani do niniejszej lokalizacji.
8. Przed rozpoczęciem pierwszego etapu losowania Przewodniczący Komisji podaje do protokołu informacje o lokalizacji, dla której odbywa się losowanie, liczbie zakwalifikowanych do losowania podmiotów oraz liczbie miejsc handlowych przyznawanych w drodze tego losowania.
9. Do każdego podmiotu uczestniczącego w losowaniu został przypisany indywidualny numer identyfikacyjny, nadany w systemie elektronicznego obiegu dokumentów ZDMK.
10. Każdemu miejscu handlowemu przypisany będzie indywidualny numer oznaczony na mapie (planie rozmieszczenia miejsc handlowych), oznaczony również fizycznie w terenie, na ulicy, na której wyznaczono miejsce handlowe.
11. Wyniki losowania przedstawione zostaną na stronie internetowej Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ponadto podmioty wylosowane poinformowane zostaną indywidualnie o przedmiotowym fakcie.
12. Podmioty wylosowane w trzecim etapie losowania są bez zbędnej zwłoki indywidualnie informowane o rezygnacji uprzednio przyporządkowanego podmiotu z miejsca handlowego.
13. Za obsługę formalno-prawną, a także za potwierdzenie poprawności przebiegu losowania z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie odpowiada notariusz.
14. Z przebiegu losowania sporządzany jest protokół, który udostępniany jest do wglądu w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
I. Wniosek:
1) o wydanie zezwolenia na umieszczenie punktu handlu obwoźnego, cyklicznego lub okazjonalnego (do 3 dni);
2) o wydanie zezwolenia na umieszczenie punktu handlu okazjonalnego podczas tradycyjnych odpustów oraz przed krakowskimi cmentarzami w okresie Wszystkich Świętych (przyznawanych w drodze losowania).
II. Załączniki do wniosku:
A. w przypadku wniosku o wydanie zezwolenia w celu umieszczenia stoiska handlu obwoźnego, cyklicznego, okazjonalnego (do 3 dni) należy dołączyć:
1) aktualną mapę zasadniczą w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z zaznaczoną lokalizacją punktu handlowego oraz z podaniem jego wymiarów (należy oznaczyć elementy drogi i szczegóły terenowe umożliwiające identyfikację miejsca lokalizacji) do pobrania z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
2) zwymiarowany projekt stoiska (zdjęcie, rysunek techniczny, folder):
3) pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
4) opinię Plastyka Miasta dotyczącą formy i kolorystyki stoiska handlowego wraz z załączonym projektem stoiska z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organ (przedmiotowa opinia obowiązuje przez 1 rok i jest wymagana
w przypadku umieszczenia punktu handlowego na okres dłuższy niż 3 dni);
5) opinia Głównego Architekta Miasta wraz z załączonym projektem
z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organ (wymagana w przypadku umieszczenia punktu handlowego na okres dłuższy niż 3 dni, na obszarze historycznego zespołu Miasta Krakowa, Parku Kulturowego Nowa Huta);
6) opinia Miejskiego Konserwatora Zabytków wraz z załączonymi projektami stoiska z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organ (wymagana w przypadku umieszczenia punktu handlowego na okres dłuższy niż 3 dni, na obszarze historycznego zespołu Miasta Krakowa, Parku Kulturowego Nowa Huta);
* Pkt 5 i pkt 6 nie dotyczy umieszczenia obiektów handlowych wskazanych w załączniku nr 3 do Zarządzenia nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (ze zm.) oraz umieszczenia obiektów handlowych wskazanych w załączniku nr 2 do uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.), w załączniku nr 3 do Uchwały Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm.).
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
B. W przypadku wniosku o wydanie zezwolenia na umieszczenie stoiska handlu okazjonalnego podczas tradycyjnych odpustów oraz przed krakowskimi cmentarzami w okresie Wszystkich Świętych – przyznawanych w drodze losowania należy dołączyć:
1) pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Stawka |
|
Tytuł płatności |
tożsamy z numerem otrzymanego zezwolenia |
Nr rachunku bankowego |
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449 |
Sposób płatności |
|
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, jak również poprzez ePUAP
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | Poniedziałek: 7:30 - 17.00; wtorek - piątek: 7.30 - 15.30 | brak | tel. 12 616 70 00 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ePUAP): | Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
W przypadku umieszczenia stoisk handlowych przyznawanych w drodze losowania – do 30 dni od dnia przeprowadzenia losowania.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Zajętości na cel Handlu i Reklam |
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu oraz numeru NIP i REGON w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu, a także imienia i nazwiska osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na umieszczenie punktów handlu obwoźnego, cyklicznego i okazjonalnego.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na umieszczenie punktów handlu obwoźnego, cyklicznego i okazjonalnego. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 20 pkt 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.