Zatwierdzenie projektów czasowej organizacji ruchu na drogach wewnętrznych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków jest dokumentem wydawanym przez organ zarządzający ruchem na ww. drogach tj. Zarząd Dróg Miasta Krakowa i umożliwia wprowadzenie zatwierdzonej organizacji ruchu na drodze.
Inwestor lub jednostka o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, oraz osoba/podmiot realizujący zamówienia zarządu drogi, organu zarządzającego ruchem lub podmiotu zarządzającego drogą wewnętrzną.
Projektowane zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drodze wewnętrznej będącej w zarządzie ZDMK mają charakter czasowy i wpływają na ruch drogowy tj.:
• zmianę geometrii drogi i zakresu dostępu do drogi,
• sposób umieszczania znaków pionowych, poziomych, sygnalizatorów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
• zasady i sposób działania sygnalizatorów, znaków świetlnych, znaków o zmiennej treści i innych zmiennych elementów.
Wymagane dokumenty zostały wskazane w zestawieniu tabelarycznym.
Nazwa dokumentu | W jakim przypadku | Kogo dotyczy |
---|---|---|
Wniosek o zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na drodze wewnętrznej |
Zawsze | Wnioskodawcy |
Oświadczenie projektanta/sprawdzającego o sporządzeniu projektu czasowej organizacji ruchu uwzględniającego geometrię budowanej lub przebudowywanej drogi /budowanego lub przebudowanego zjazdu zgodną z uzyskanym uzgodnieniem/decyzją na lokalizację |
budowa, przebudowa | Wnioskodawcy |
Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu |
Zawsze | Wnioskodawcy |
Dwa egzemplarze projektu uproszczonego |
Roboty związane z utrzymaniem drogi | Wnioskodawcy |
Opinia organu zarządzającego ruchem właściwego dla drogi objętej objazdem |
Objazd jest poprowadzony drogami publicznymi poza granicami administracyjnymi miasta Krakowa | Wnioskodawcy |
Pełnomocnictwo zarządu drogi |
Działanie na wniosek zarządu drogi | Wnioskodawcy |
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej |
W przypadku pełnomocnictwa | Wnioskodawcy |
Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | pon. – 7:30-17:00 wt.-pt. – 7:30-15:30 | brak | 12 616 70 00 |
• pisemne zatwierdzenie organizacji ruchu w całości lub w części: bez zmian albo po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu,
• odesłanie projektu w celu wprowadzenia poprawek,
• odrzucenie projektu organizacji ruchu.
1. Wypełniony formularz zawiadomienia o wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu prześlij z zachowaniem co najmniej 7-dniowego terminu od planowanej daty wprowadzenia organizacji ruchu.
2. W uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może:
1) Dopuścić wykonanie planu sytuacyjnego w skali 1:1000 lub 1:2000 lub szkic bez skali.
2) Zażądać dołączenia do projektu organizacji ruchu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
c) uszczegółowionych fragmentów projektu w skali 1:100 lub 1:50,
d) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
3. Procedura dotyczy dróg wewnętrznych położonych na terenach stanowiących własność i pozostających we władaniu Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa oraz działek położonych na terenach stanowiących własność i pozostających we władaniu Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa oznaczonymi symbolem „dr” w operacie ewidencji gruntów.
4. Załączniki do wniosku:
• dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu, który winien zawierać:
a) plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
b) plan sytuacyjny w skali 1:500 wykonany na podkładzie pokazującym wyłącznie ukształtowanie terenu, krawędzie jezdni, chodniki, pobocza, drogi rowerowe i torowiska tramwajowe, obrysy budynków oraz zieleń, latarnie i słupy trakcyjne (bez naniesionych sieci uzbrojenia podziemnego i innych zbędnych dla organizacji ruchu instalacji) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, inwentaryzacja powinna być zgodna ze stanem aktualnym na dzień złożenia projektu oraz powinna uwzględniać elementy SIM (System Informacji Miejskiej),
- parametry geometrii drogi,
c) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
d) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementy mające wpływ na ruch drogowy,
e) opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót,
f) przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze,
g) imię, nazwisko i podpis projektanta.
• W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
a) opis techniczny zawierający charakterystykę robót,
b) powtarzalny schemat umieszczania na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
c) sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze (w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi).
Opinia organu zarządzającego ruchem właściwego dla drogi objętej objazdem – w przypadku, gdy objazd jest poprowadzony drogami publicznymi poza granicami administracyjnymi miasta Krakowa.
• Pełnomocnictwo zarządu drogi, organu zarządzającego ruchem lub inwestora/jednostki, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
• Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopi.
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 60 dni. Do powyższych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy (klienta) albo z przyczyn niezależnych od organu.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Utrzymania Oznakowania i Urządzeń BRD |
Nie dotyczy.
Nie dotyczy.
1. Art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym w związku z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
3. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
6. § 3 ust. 2 pkt 1 Statutu Zarządu Dróg Miasta Krakowa będącego załącznikiem do uchwały Nr CVIII/2809/18 Rady Miasta Krakowa w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu, a także danych projektanta w zakresie: imienia, nazwiska, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrywania i zatwierdzania projektów czasowej organizacji ruchu.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Twoje dane będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikających z zarządzenia Nr 102/2020 Dyrektora ZDMK z dnia 5 sierpnia 2020 r.)
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 13 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, art. 55 § 1, art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.