Udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Transportu Publicznego
w Krakowie ZTP-9
MJO
Zarząd Transportu Publicznego
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz ubiegać się o udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny wykonaj poniższe czynności:
wypełnij wniosek o udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny;
udaj się do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”), zabierając ze sobą wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”);
jeśli w Twoim imieniu działa pełnomocnik należy pamiętać o uiszczeniu opłaty skarbowej (szczegóły w sekcji „Opłaty”) i zabraniu potwierdzenia jej uiszczenia;
po rozpatrzeniu wniosku przez Komisję, otrzymasz pismo informujące o podjętej decyzji;
prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych – patrz sekcja 20. „Obowiązek informacyjny”.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy:
osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami i podmioty, dla których ulga nie będzie stanowić pomocy publicznej lub pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) (Grupa 1),
przedsiębiorców ubiegających się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Grupa 2),
przedsiębiorców ubiegających się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację (Grupa 3).
Kryteria dla realizacji usług
Przyznanie ulgi jest uwarunkowane ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Dlatego musisz zadbać o wyczerpujące wyjaśnienie Twojej sytuacji i potwierdzić ją dokumentami.
Wymagane dokumenty
Jeżeli należysz do Grupy 1 zobowiązana/y będziesz do przedłożenia następujących dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej rodzaju, a także uzasadnieniem (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do procedury, zamieszczony jako ułatwienie dla dłużników, jednak skorzystanie z wzoru wniosku jest dobrowolne),
kopii deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja powinna obejmować twój dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu,
dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinków emerytury lub renty za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku, dokumentów potwierdzających pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia lub innych należności i otrzymywanych świadczeń (kserokopie),
pisemnego oświadczenia dotyczącego majątku jaki posiadasz (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe),
pisemnego oświadczenia o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, itp.),
wszelkich innych dokumentów uzasadniających przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie, rachunki z apteki itp.),
jeśli jesteś podmiotem niebędącym osobą fizyczną: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi,
pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej (gdy działa w Twoim imieniu pełnomocnik), za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta.
Jeżeli należysz do Grupy 2 zobowiązana/y będziesz do przedłożenia następujących dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej rodzaju, uzasadnieniem oraz określeniem, o którą pomoc de minimis wnioskują (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do procedury, zamieszczony jako ułatwienie dla dłużników, jednak skorzystanie z wzoru wniosku jest dobrowolne),
zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymałeś/aś w roku podatkowym, w którym ubiegasz się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie – w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis,
zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymałeś/aś w roku podatkowym, w którym ubiegasz się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie – w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, w przypadku, gdy nie otrzymałeś/aś takiej pomocy w roku podatkowym, w którym ubiegasz się o ulgę oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis - informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności Ciebie – jako wnioskodawcy i prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Powyższe informacje przekaż na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis obowiązujący w dniu składania wniosku,
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. Powyższe informacje przekaż się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie obowiązujący w dniu składania wniosku,
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku jeśli jesteś podmiotem zobowiązanym do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości, a jeśli jesteś niezobowiązany do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej (gdy działa w Twoim imieniu pełnomocnik), za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta,
zobowiązanie do poinformowania o otrzymaniu pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w trakcie toczącego się postępowania (załącznik nr 7).
Jeżeli należysz do Grupy 3 zobowiązana/y będziesz do przedłożenia następujących dokumentów:
pisemnego wniosku według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do procedury,
planu restrukturyzacyjnego, o którym mowa w Wytycznych dotyczących pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji,
informacji dotyczących Ciebie – czyli wnioskodawcy i prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy. Powyższe informacje przekazuje się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie obowiązujący w dniu składania wniosku,
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku jeśli jesteś podmiotem zobowiązanym do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości a jeśli jesteś podmiotem niezobowiązanym do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości inne sprawozdania o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku,
pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej (gdy działa w Twoim imieniu pełnomocnik), za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta.
Opłaty
*Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)*
17
kasa UMK
; przelew
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty można złożyć w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Dział Organizacji - Sekcja ds. Windykacji
ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków (Dziennik Podawczy)
Formularz wymaga zaadresowania. W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo” należy wpisać: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Sposób realizacji usługi
Otrzymasz pismo informujące o o decyzji podjętej przez Komisję.
Informacje dodatkowe
Wprowadzenie
Gmina Miejska Kraków - Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, na wniosek dłużnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym, może udzielić ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Transportu Publicznego w Krakowie w formie:
umorzenia w całości albo w części należności,
jednorazowego odroczenia terminu spłaty całości lub części należności na okres nie dłuższy niż 24 miesiące (limit 24 miesięcy nie dotyczy przedsiębiorcy ubiegającego się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację),
jednorazowego rozłożenia spłaty całości lub części należności na raty na okres nie dłuższy niż 24 miesiące (limit 24 miesięcy nie dotyczy przedsiębiorcy ubiegającego się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację).Od należności, których termin spłaty odroczono lub których spłatę rozłożono na raty pobiera się odsetki preferencyjne w wysokości połowy odsetek ustawowych za opóźnienie lub połowy odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, w przypadku należności powstałej w wyniku transakcji handlowej.
Złożenie wniosku o udzielenie ulgi przez przedsiębiorcę
W przypadku złożenia wniosku o udzielenie ulgi w przez przedsiębiorcę ulgi udzielane są z uwzględnieniem przepisów ustawy o pomocy i stanowią:
pomoc de minimis udzielaną na warunkach wynikających z Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis
lub
pomoc de minimis w rolnictwie udzielaną na warunkach wynikających z Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym
lub
pomoc de minimis w rybołówstwie udzielaną na warunkach wynikających z Rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
Wnioski składane przez przedsiębiorcę dotyczące udzielenia ulg określonych w ust. 11 pkt. 1 lit. a, b, c mogą być rozpatrywane w ramach pomocy indywidualnej na restrukturyzację udzielanej na warunkach wynikających z Wytycznych dotyczących pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji.
Z uwagi na powyższe zasady stosowania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny wobec przedsiębiorców, wydziela się następujące grupy wnioskodawców:
Grupa 1 - Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami i podmioty, dla których ulga nie będzie stanowić pomocy publicznej lub pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie),
Grupa 2 - Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
Grupa 3 - Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację.
Pomoc de minimis
Wielkość pomocy de minimis przyznana określonemu beneficjentowi nie może przekroczyć w ciągu bieżącego roku podatkowego oraz 2 poprzedzających go lat podatkowych:
15 tys. € dla sektora rolnictwa (produkcja podstawowych produktów rolnych),
30 tys. € dla sektora rybołówstwa (produkcja, przetwórstwo i wprowadzanie do obrotu produktów rybołówstwa),
100 tys. € dla sektora drogowego transportu towarów,
200 tys. € dla sektora drogowego transportu osób,
200 tys. € dla pozostałych sektorów działalności gospodarczej.
Termin załatwienia
Sprawę załatwisz w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.
Nie przysługuje Ci uprawnienie do wniesienia odwołania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Uchwała nr LVI/1616/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 kwietnia 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury
Wytyczne dotyczące pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Obowiązek informacyjny
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Mając na uwadze zapisy art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, poniżej przedstawiamy informacje i zasady przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe jest Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie (zwany dalej: ZTP) z siedzibą ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków, nr tel.: (12) 616 86 00, adres e-mail: sekretariat@ztp.krakow.pl, elektroniczna skrzynka podawcza: /ZTPK/SkrytkaESP.
We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez ZTP można kontaktować się z wyznaczonym w tym celu Inspektorem Ochrony Danych, adres e-mail: iodo@ztp.krakow.pl, listownie na adres siedziby ZTP wskazany wyżej lub osobiście w siedzibie ZTP.
Dane osobowe w ZTP są przetwarzane:
w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ZTP;
gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej ZTP;
gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
na podstawie udzielonej zgody.
W przypadkach, gdy przepisy prawa tego nie wymagają, nie powinniście Państwo przekazywać ZTP danych osobowych osób trzecich, a jeśli dane takie zostaną jednak przekazane uważa się, że odbyło się to za zgodą tych osób.
Odbiorcami Państwa danych osobowych, w zależności od przesłanki prawnej przetwarzania, są:
strony postępowania, ich pełnomocnicy, przedstawiciele stron (jeśli w danej sprawie występują), uprawnieni na podstawie przepisów prawa do dostępu do akt sprawy zawierających dane osobowe, którym rozstrzygnięcie sprawy ZTP zobowiązany jest doręczyć;
podmioty przetwarzające dane osobowe, w przypadku gdy ZTP powierzył takiemu podmiotowi przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy;
wszystkie osoby, które w związku z przetwarzaniem danych będą mogły się z nimi zapoznać, jeśli ZTP ma obowiązek upubliczniania danych;
wszystkie osoby objęte Państwa zgodą.
W przypadkach określonych przepisami prawa, zobowiązującymi ZTP do przekazywania posiadanych danych osobowych innym organom w ramach prowadzonych postępowań, dane te będą tym organom przekazywane. Organy te nie są jednak uznawane za odbiorców tych danych, a przetwarzanie przez nie Państwa danych osobowych musi być zgodne z przepisami o ochronie danych, mającymi zastosowanie do celów przetwarzania.
ZTP nie przekazuje Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania przez ZTP Państwa danych osobowych uzależniony jest od:
rodzaju sprawy, jaka została wniesiona do ZTP i nadanej jej kategorii archiwalnej, zgodnej z jednolitym rzeczowym wykazem akt określonym przepisem prawa. Państwa dane osobowe mogą być jednak przechowywane dłużej ze względu na to, że materiały będące we władaniu administracji publicznej mogą być usunięte tylko na podstawie zgody archiwum państwowego;
okresu obowiązywania umowy oraz czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń wynikających z umowy;
zapisów zawartych w postanowieniach regulaminów określających warunki korzystania z usług realizowanych przez ZTP.
Mają Państwo prawo dostępu do Państwa danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania. ZTP musi mieć pewność, że nie udostępni Państwa danych osobom nieuprawnionym, dlatego w przypadku powzięcia wątpliwości, co do tożsamości osoby, która wnioskuje o dostęp do danych lub żąda ich sprostowania, stosowane są w ZTP procedury autoryzacji, co może wiązać się ze skierowaniem do Państwa prośby o dodatkowe informacje weryfikujące.
W przypadkach określonych przepisami prawa mają Państwo również prawo do:
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
przeniesienia danych do innego administratora;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
sprostowania danych osobowych;
usunięcia danych osobowych.
W przypadku przetwarzania danych osobowych wyłącznie na podstawie wyrażania zgody na takie przetwarzanie, można w dowolnym momencie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem, z tym że nie dotyczy to danych, które podlegają archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi w ZTP przepisami prawa.
Podanie ZTP danych osobowych umożliwiających Państwa identyfikację
uzależnione jest od rodzaju sprawy, w związku z którą dane są przetwarzane. W związku z tym może to być sytuacja, kiedy podanie danych jest:
warunkiem uczestniczenia w czynnościach podejmowanych przez ZTP poprzedzających decyzję w sprawie zawarcia umowy oraz warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie ZTP danych osobowych, umożliwiających Państwa identyfikację, oznacza utratę możliwości uczestniczenia w czynnościach podejmowanych przez ZTP, a w konsekwencji utratę możliwości zawarcia umowy;
obowiązkiem wynikającym z przepisu prawa; jeśli ZTP tych danych nie będzie posiadał, Państwa sprawa nie będzie mogła zostać rozpatrzona;
niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej ZTP; jeśli ZTP tych danych nie będzie posiadał, realizacja takiego zadania może być utrudniona, jak również Państwa sprawa nie będzie mogła zostać rozpatrzona;
niezbędne do dokonania czynności, na którą wyrażą Państwo zgodę.
Dotyczące Państwa decyzje nie będą oparte na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym ich profilowaniu.
W przypadku uznania, że przetwarzanie przez ZTP Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.