VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
IM. ZOFII NAŁKOWSKIEJ
30-071 KRAKÓW UL. SKARBIŃSKIEGO 5
Tel. (012) 637-42-91
Fax. (012) 638-69-15
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Łączna wartość zamówienia poniżej 5 150 000 euro (art. 32 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych)
REMONT SANITARIATÓW CHŁOPCÓW W BUDYNKU
VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W KRAKOWIE
PRZY UL. SKARBIŃSKIEGO 5
Nr sprawy: VII LO - 380/2009
Załączniki:
1. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załączniki nr 1
2. Opis techniczny + Rysunki - załącznik nr 1.1, 1.2
3. Przedmiar robót - załączniki nr 2
4. Wzór umowy - załącznik nr 3
5. Formularz OFERTA - załącznik nr 4
6. Oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 5
7. „Doświadczenie zawodowe" - załącznik nr 6
8. „Potencjał kadrowy" - załącznik nr 7
9. „Podwykonawcy" - załącznik nr 8
Kraków, dnia 07.07.2009 r.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
I. Zamawiający: VII Liceum Ogólnokształcące im. Zofii Nałkowskiej 30-071 Kraków ul. Skarbińskiego 5
II. Tryb postępowania:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 Dz. z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą".
III. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest remont sanitariatów chłopców w budynku VII Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie ul. Skarbińskiego 5
Nr sprawy: VII LO - 380/2009
1. Główny Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45000000-7 - Roboty budowlane
45330000-9 - Hydraulika i roboty sanitarne
45310000-3 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w:
a) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 1, 1.1, 1.2 do specyfikacji,
b) Przedmiarach robót - załącznik nr 2 do specyfikacji
IV. Termin wykonania zamówienia: 3 tygodnie od daty podpisania umowy.
V. Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy,
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie prac objętych zamówieniem, tj: wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, zrealizował co najmniej trzy roboty budowlane odpowiadające swym rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
3. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia co oznacza, że wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel do pełnienia funkcji kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności konstrukcje budowlane, instalacje sanitarne oraz aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego,
4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, co oznacza, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia nie mniejszej niż cena brutto złożonej oferty.
5. Jeżeli ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia warunki określone w punktach 2, 3 oraz 4 muszą łącznie spełniać te podmioty.
VI. Podwykonawcy.
1. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
2. Wykonawca, który będzie wykonywał zamówienie z udziałem podwykonawców zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (firmy) podwykonawców oraz te części zamówienia, które będą oni wykonywać.
VII. Dokumenty wymagane dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć:
a) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, o treści zgodnej z treścią Formularza załączonego do niniejszej specyfikacji stanowiącego załącznik nr 4, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy albo w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przez każdego z tych wykonawców lub przez ustanowionego pełnomocnika.
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty te zobowiązany jest załączyć każdy z tych wykonawców.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku, określonego w punkcie 2 specyfikacji, wykonawcy winni załączyć do oferty: wykaz wykonanych (zakończonych) w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej trzech robót budowlanych odpowiadających swym rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji „Doświadczenie zawodowe".
Do wykazu winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione roboty zostały wykonane należycie i terminowo
3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w punkcie 3 specyfikacji, wykonawcy winni załączyć do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - według formularza
załączonego do specyfikacji „Potencjał kadrowy" stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji. Podana w wykazie informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 3 niniejszej specyfikacji (wskazanie kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności konstrukcje budowlane.
Do wykazu należy dołączyć - dla wskazanej osoby - kopie odpowiednich uprawnień budowlanych oraz zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z ustawą Prawo Budowlane.
4. W celu potwierdzenia, spełnienia warunków określonych w punkcie 4 specyfikacji wykonawca winien załączyć do oferty polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej, na kwotę ubezpieczenia nie mniejsza niż cena brutto złożonej oferty.
5. Wykaz podmiotów (podwykonawców), którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji „Podwykonawcy". Wykaz musi uwzględniać zapisy zawarte w rozdziale VI niniejszej specyfikacji.
6. Kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową na podstawie przedmiarów robót.
7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty lub innych dokumentów składających się na ofertę, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
8. W przypadku wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty wymienione w pkt. 2, 3, 4 winien złożyć ten, lub ci spośród wykonawców składających ofertę wspólną, w stosunku do których niniejsza specyfikacja wymaga potwierdzenia spełnienia warunku.
9. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS potwierdzających, że Wykonawca nie zalega z opłatami podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
VIII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem (Nr faksu zamawiającego- (012) 6386915). W przypadku przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z pisemną prośbą o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał specyfikację postępowania, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści na stronie internetowej www.vii-lo.krakow.pl /Zamówienia Publiczne/.
3. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie zamawiającego.
4. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania przed ofertowego.
5. Zamawiający wyznacza do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:
- w sprawach formalnych -Dariusz Marchiński VII LO sekretariat szkoły w godz. 9.00 - 13.00
- w sprawach technicznych - inż. Krzysztof Głuszczyk 0608 286 848 w godz. od 8.00 -15.00
IX. Okres związania ofertą - 30 dni od daty upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.
X. Opis sposobu przygotowania ofert.
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5. Oferta winna być złożona wg wzoru „Formularz OFERTA" stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji oraz dokumenty wymienione w rozdziale VI specyfikacji:
6. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których zamawiający określił wzory w formie załączników nr 5,6,7,8 do niniejszej specyfikacji, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz kolumn i wierszy.
7. Oferta winna być sporządzona na piśmie (ręcznie - długopisem lub nieścieralnym atramentem, na maszynie do pisania lub w postaci wydruku komputerowego) w języku polskim, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści.
8. Wszystkie strony oferty winny być podpisane lub parafowane przez wykonawcę. Wszelkie zmiany w treści oferty powinny być podpisane lub parafowane przez wykonawcę.
9. Wszystkie dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
10. Strony oferty winny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane.
11. W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te winny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane z zachowaniem ciągłości numeracji stron oferty.
12. Ofertę należy umieścić w opakowaniu uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości tego opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą i adresem wykonawcy, zaadresowane do zamawiającego na adres zamawiającego oraz opisane:
„ Oferta na:
Remont sanitariatów chłopców w budynku szkoły VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie przy ul. Skarbińskiego 5" „nie otwierać przed 7.08.2009 roku godz. 12.00"
13. Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu.
14. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Zmiany winny być doręczone zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian winno być opakowane tak jak oferta, a opakowanie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem „ZMIANA"
XI. Miejsce i termin składania ofert.
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie VII Liceum Ogólnokształcącego 30-071 Kraków ul Skarbińskiego 5
2. Termin składania ofert upływa dnia 07.08.2009 roku o godz. 8.00
3. Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie składania ofert, zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
XII. Wskazanie miejsca i terminu otwarcia ofert
Oferty zostaną otwarte w siedzibie zamawiającego - VII Liceum Ogólnokształcące im. Zofii Nałkowskiej 30-071 Kraków ul. Skarbińskiego 5 w dniu 07.08.2009 roku o godz. 12.00, sekretariat szkoły. Otwarcie ofert jest jawne.
XIII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
1. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kosztorysów ofertowych metodą szczegółową, zgodnie z przedmiarami robót załączonymi do specyfikacji (załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji).
2. Cena oferty winna obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wszystkich wymagań zamawiającego określonych w niniejszej specyfikacji oraz załącznikach: przedmiary robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz załączonymi do specyfikacji istotnymi postanowieniami umowy (załącznik nr 3).
3. Tak wyliczoną cenę oferty należy wpisać do Formularza „OFERTA".
4. Wykonawca nie może samodzielnie wprowadzić żadnych zmian do przedmiarów. Wszystkie błędy ujawnione w przedmiarach - wykonawca winien zgłosić zamawiającemu przed terminem składania ofert.
5. Kalkulując cenę oferty wykonawca nie może pominąć jakiejkolwiek pozycji przedmiaru. Jeżeli wykonawca robotę z danej pozycji wyceni w innej pozycji, to przy pozycji nie wycenionej musi wskazać pozycję, w której dane roboty zostały wycenione.
6. Cena oferty winna być wyrażona w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
7. Ceny i stawki określone przez wykonawcę nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia i nie będą podlegały waloryzacji.
8. Rozliczenia za prace wykonane w ramach umowy realizowane będą w złotych polskich.
XIV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie stosowane następujące kryterium:
Cena = 100 %
Przy czym 1 % = 1 pkt.
2. Ilość punktów, jaką uzyska wykonawca zostanie wyliczona według wzoru:
N = C1 / C2 x 100%
gdzie:
N - ilość punktów badanej oferty
C1 - cena brutto oferty z najniższą ceną
C2 - cena brutto oferty badanej
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, niepodlegająca odrzuceniu, która uzyska największą ilość punktów.
XV. Informacje o trybie badania i oceny ofert.
1. W toku dokonywania badania i oceny ofert zamawiający może żądać udzielenia przez
wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Nie złożenie
w wyznaczonym terminie wyjaśnień spowoduje odrzucenie oferty.
2. Zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, w sposób określony w art. 88 ustawy, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
XVI. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1 ustawy oraz art. 90 ust. 3 ustawy.
XVII. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano wraz z uzasadnieniem wyboru.
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
XVIII. Unieważnienie postępowania
Zamawiający unieważni postępowanie w przypadkach określonych w art. 93 ust.1 ustawy.
W zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania zamawiający poda przyczyny faktyczne i prawne unieważnienia.
XIX. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy
Istotne postanowienia umowy stanowią załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
XX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku
postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcom i innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI tej ustawy.
2. Przed upływem terminu do składania ofert środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców, wpisanym na listę organizacji prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Protest można wnieść w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, z zastrzeżeniem, że protest dotyczący postanowień SIWZ można wnieść w terminie 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia o postępowaniu.
3. Protest winien być umotywowany, wniesiony na piśmie oraz:
a) wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego,
b) zawierać żądanie protestującego,
c) zawierać zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
4. Kopię wniesionego protestu zamawiający niezwłocznie przekaże wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu, wzywając ich do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
5. Uczestnikami postępowania protestacyjnego staną się wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron i którzy przystąpią do postępowania w terminie 3 dni od dnia otrzymania wezwania, o którym mowa w pkt. 23.4 lub do upływu terminów, o których mowa w pkt. 23.2. Zgłoszenie przystąpienia do postępowania winno wskazywać interes prawny w przystąpieniu i określać żądanie w zakresie zarzutów zawartych w proteście. Zgłoszenie przystąpienia do postępowania należy wnieść do Zamawiającego, a jego kopię przekazać wykonawcy, który wniósł protest.
6. Zamawiający rozstrzyga protesty na zasadach określonych w art. 183 ustawy.
7. Od rozstrzygnięcia bądź braku rozstrzygnięcia protestu przysługuje odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Odwołanie należy wnieść w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię odwołania zamawiającego.
8. Kopię odwołania zamawiający przekaże jednocześnie wszystkim uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu wzywając ich do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym.
9. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego na zasadach określonych w art. 184 ust. 4 ustawy.
10. Odwołanie rozstrzyga zespół arbitrów wskazanych przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
11. Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienie zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do sądu.
Kraków, dnia 07.07.2009 r.
mgr Wojciech Zagórny
(Zamawiający)
Załączniki:
1_1.Opis techniczny i specyfikacja wod.-kan.zał nr 1. 1-1.doc
1_2. Opis techniczny inst.elektr. zał 1.2.pdf
3.Umowa o roboty budowlane - załącznik 3 do SIWZ-1.doc
4.Formularz OFERTA zał. nr 4.doc
5.Oświadczenie o spełnienie warunków zał.nr 5.doc
7.Potencjał Kadrowy zał. nr 7.doc
inst.elektr. Rys. 1 do zał 1.2.pdf
inst.elektr. Rys. 2 do zał 1.2.pdf
inst.elektr. Rys. 3 do zał 1.2(2).pdf
inst.elektr. Rys. 4 do zał 1.2.pdf
inst.elektr. Rys. 5 do zał 1.2.pdf
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.