Oddawanie nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków w dzierżawę na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej w celu wykonania docieplenia budynku (z wyłączeniem terenów zarządzanych przez miejskie jednostki organizacyjne) GS-52
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Skarbu Miasta
Krótki opis usługi
Usługa dotyczy wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków (z wyłączeniem terenów zarządzanych przez miejskie jednostki organizacyjne) w celu wykonania przez Wspólnoty Mieszkaniowe inwestycji związanej z przeprowadzeniem termomodernizacji budynków wielomieszkaniowych.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy Wspólnot Mieszkaniowych.
Kryteria dla realizacji usług
Przedmiotem wydzierżawienia może być nieruchomość nieoddana w żadną inną formę władania i bezpośrednio sąsiadująca z nieruchomością stanowiącą własność/współwłasność Wspólnoty Mieszkaniowej.
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej o oddanie nieruchomości w dzierżawę, zawierający następujące informacje:
nazwa Wspólnoty Mieszkaniowej, NIP, Regon,
dane osoby/osób reprezentujących Wspólnotę (imię i nazwisko, numer PESEL, adres, e-mail), w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą – nazwa firmy i adres siedziby, w przypadku osoby prawnej - nazwa firmy,
oznaczenie nieruchomości według operatu ewidencji gruntów i budynków,
położenie nieruchomości według adresu (ulicy),
powierzchnię dzierżawy nieruchomości przeznaczonej pod wykonanie warstwy dociepleniowej.
Załączniki do wniosku:
Mapa ewidencyjna wydana przez Wydział Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (UMK) z zaznaczonym zakresem przedmiotu dzierżawy.
Uchwała o powołaniu członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej /oryginał lub uwierzytelniona kopia/.
Uchwała Wspólnoty Mieszkaniowej wyrażająca zgodę na zawarcie umowy dzierżawy /oryginał lub uwierzytelniona kopia/.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy, a w szczególności do zawarcia oraz odbioru umowy, jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Kopie dokumentów może uwierzytelnić instytucja, która dokument wydała, notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym, doradcą podatkowym lub uprawniony pracownik Wydziału Skarbu Miasta na potrzeby prowadzonego postępowania.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Po złożeniu kompletnego wniosku Wydział Skarbu Miasta UMK w toku postępowania może zwrócić się o przedłożenie dodatkowych dokumentów lub uaktualnienie dokumentów już złożonych.
Podczas prowadzonego postępowania Wydział Skarbu Miasta UMK występuje do merytorycznych wydziałów UMK i miejskich jednostek organizacyjnych, innych organów i urzędów w celu pozyskania opinii oraz informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
Prezydent Miasta Krakowa poprzez podpisanie stosownego zarządzenia podejmuje ostatecznie decyzję w sprawie przeznaczenia nieruchomości do oddania w dzierżawę.
Wykaz nieruchomości przeznaczonej do wydzierżawienia podawany jest do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w budynkach Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3-4 i przy ul. Kasprowicza 29 na okres 21 dni oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa. Informację o zamieszczeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej.
Postępowanie kończy się podpisaniem umowy dzierżawy nieruchomości, a w przypadku braku możliwości wydzierżawienia nieruchomości pismem Wydziału Skarbu Miasta kończącym sprawę.
W umowie dzierżawy wnioskodawca zostanie zobligowany do realizacji inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (z późn.zm.) oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (z późn.zm.).
Termin załatwienia
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Art. 693 – 709 ustawy z dnia 23 kwietnia1964 r. – Kodeks cywilny (z późn. zm.).
Art. 4 pkt 9 i 9b1, art. 13 ust. 1, art. 25 ust.1, art. 35 ust. 1 i 2 oraz art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (z późn.zm.),
Uchwała nr XV/99/03 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 maja 2003 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków – tekst jednolity (Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2017 r. poz. 741 oraz z 2022 r. poz. 7540),
Zarządzenie nr 1852/2007 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 7 września 2007 r. w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących własność, współwłasność lub będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Miejskiej Kraków ( z późn. zm.),
Zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (z późn. zm.).
Obowiązek informacyjny
INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 10 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną BE10).
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.