Rejestr Instytucji Kultury dla których Organizatorem jest Gmina Miejska Kraków – wydanie skróconego lub pełnego odpisu KD-20
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Kultury
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz uzyskać skrócony lub pełny odpis z Rejestru Instytucji Kultury:
Wypełnij wniosek o wydanie odpisu (do pobrania w sekcji „Załączniki”) oraz dołącz dowód zapłaty lub uwierzytelnioną kopię dowodu opłaty skarbowej (szczegóły w sekcji „Opłaty”).
Złóż wniosek w Urzędzie Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Po spełnieniu wszystkich warunków otrzymasz stosowny odpis.
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Usługa dotyczy:
instytucji kultury dla których Organizatorem jest Gmina Miejska Kraków,
innych organizacji,
osób fizycznych i prawnych, jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi.
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Złożenie wniosku oraz uiszczenie opłaty.
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Wniosek o wydanie odpisu z Rejestru Instytucji Kultury.
Dowód zapłaty lub uwierzytelniona kopia dowodu zapłaty.
Opłaty
Rozwiń
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa/odpis z Rejestru Instytucji Kultury (5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony odpisu)
Podpis osobisty (z wykorzystaniem warstwy elektronicznej dowodu osobistego)
Sposób realizacji usługi
Rozwiń
Po wypełnieniu i złożeniu wniosku przez Wnioskodawcę, pracownik Wydziału Kultury UMK odpowiedzialny za Księgę Rejestrową danej instytucji kultury przygotowuje stosowny odpis, który po zatwierdzeniu przed Dyrektora Wydziału Kultury zostaje przekazany Wnioskodawcy po spełnieniu warunków podanych w opisie usługi.
Sposób i możliwości odbioru: odbiór osobisty (dokument w wersji papierowej) lub w formie elektronicznej.
Art.14 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
W sprawie ochrony swoich danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
W innych przypadkach dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
Podanie danych osobowych jest wymogiem obowiązkowym.
Niepodanie danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego wniosku o wydanie odpisu z księgi rejestrowej.
Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa: prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne; prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej; prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej; prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych lub archiwizacja.
W zakresie, w jakim dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje prawo do jej cofnięcia.
Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych skutkuje brakiem możliwości realizowania złożonego wniosku o wydanie odpisu z księgi rejestrowej.
Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie danych osobowych.
W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.