Jeśli chcesz:
wykonaj poniższe czynności:
Z wnioskiem występuje osoba lub jednostka organizacyjna jeżeli:
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych osobom, jednostkom organizacyjnym i innym podmiotom | 31 | kasa UMK ; przelew ; poczta | 97 1020 2892 2273 3086 0000 0000 |
Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia | 17 | kasa UMK ; przelew ; poczta | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Wniosek o wydanie zaświadczenia lub o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, oraz rejestru PESEL można również złożyć za pośrednictwem poczty na poniżej wymienione adresy.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic XIV-XVIII (Nowa Huta) (SA-04) | os. Zgody 2, pok. nr 18, 31-949 Kraków | Pn-Pt: 7:40-18:00 | brak | 12616 5555 |
Wydział Spraw Administracyjnych Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic I-VII (Śródmieście, Krowodrza) (SA-02) Zaświadczenia o aktualnym zameldowaniu: I piętro, stanowiska 60-65 jest system kolejkowy. Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodem osobistym: Dziennik podawczy, parter, stanowisko 43 - nie ma systemu kolejkowego | al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, 31-541 Kraków | Pn-Pt: 7:40-15:30 | link | 12 616 5555 |
Referat Udostępniania Danych i Informacji Adresowej, | W każdym punkcie podawczym Urzędu Miasta Krakowa (bez udziału pracownika merytorycznego) | Pn-Pt: 7:40-15:30 | brak | 12 616 5555 |
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic VIII-XIII (Podgórze) (SA-03), Zaświadczenia o aktualnym zameldowaniu: III piętro, stanowiska 10-13, Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodem osobistym: Punkt podawczy, parter, stanowisko 1 | ul. Wielicka 28a, 30-552 Kraków | Pn-Pt: 7:40-18:00 | brak | 12 616 5555 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
pismo ogólne | - |
udostępnienie danych z rejestru PESEL | - |
Odbiór dokumentów osobiście, dzwonić na nr 12 616 8324 / 12 616 9485.
Jeżeli żądanie udostępnienia danych dotyczy zbioru osób, masz możliwość załączenia do wniosku wykazu osób, bez konieczności sporządzania odrębnego wniosku dla każdej osoby.
Twoja sprawa zostanie załatwiona w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia wniosku w przypadku zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia. W przypadku udostępnienia danych oraz wydania decyzji termin załatwienia sprawy wynosi 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Spraw Administracyjnych | Referat Udostępniania Danych i Informacji Adresowej |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, są:
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania sprostowania tych danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest pozostawienie sprawy bez rozpoznaniaPodstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Jeżeli w postępowaniu powołujesz się na interes faktyczny, odbiorcą Twoich danych będzie osoba, której udostępnienia danych żądasz – zostanie ona poinformowana o Twoim wniosku, po to, aby mogła udzielić zgody na udostępnienie swoich danych.
Prezydent Miasta Krakowa wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: ul. Sarego 4, 31-047 Kraków.
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres email: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.