Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/ innego terenu pod umieszczenie ogródków gastronomicznych wykonaj poniższe czynności:
Usługa skierowana do podmiotów ubiegających się o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego.
1. Procedura dotyczy terenów będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
2. Wprowadza się sezony funkcjonowania ogródków gastronomicznych:
1) Sezon letni – od dnia 1 kwietnia do dnia 31 października;
2) Sezon zimowy – od dnia 1 listopada do dnia 31 marca.
3. Ogródki gastronomiczne usytuowane na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.).
4. Ogródki gastronomiczne usytuowane na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta winny spełniać wymagania (m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (ze zm.).
5. Ogródki gastronomiczne usytuowane na terenie Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem winny spełniać wymagania (m. in. w zakresie lokalizacji i parametrów technicznych) określone w uchwale Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa
z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm.).
6. Ogródek gastronomiczny traktowany jest jako przedłużenie sali konsumpcyjnej lokalu gastronomicznego bez możliwości działalności handlowej z dodatkowych stoisk handlowych umieszczonych na jego terenie.
7. Ogródek gastronomiczny winien przylegać do elewacji budynku, w którym mieści się lokal macierzysty, z zachowaniem minimum 1,5 m ciągu pieszego od krawędzi jezdni do granicy ogródka. W uzasadnionych przypadkach ogródek może być usytuowany w odległości 0,5 m od krawędzi jezdni i minimum 1,5 m od elewacji budynku.
8. W przypadku miejsc o dużym natężeniu ruchu pieszych Zarząd Dróg Miasta Krakowa może narzucić pozostawienie pasa dla swobodnego ruchu pieszych
o większej szerokości niż wymagane w przepisach 1,5 m, lub odmówić wydania pozytywnej decyzji albo zawarcia umowy z uwagi na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu pieszych.
9. Elementy ogródka położone najbliżej dojścia lub wjazdu do bramy winny znajdować się w odległości nie mniejszej niż 0,5 m od światła bramy.
10. W przypadku, gdy w miejscu planowanego ustawienia ogródka kawiarnianego przewidziane jest parkowanie pojazdów, oznakowane odpowiednimi znakami drogowymi – wnioskodawca przed złożeniem wniosku o zajęcie pasa drogowego winien zwrócić się do Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu, o możliwość wprowadzenia tymczasowej zmiany organizacji ruchu w miejscu lokalizacji ogródka kawiarnianego.
11. Dodatkowe wymogi dotyczące ogródków gastronomicznych:
1) W ogródkach wyklucza się:
a) podesty, dachy, ścianki, przegródki, itp.;
b) osłony, przesłony (plandeki, folie, pleksi, itp.), dopuszczone osłony ze szkła jedynie w przypadku ogródków zimowych;
c) sztuczną trawę, wykładziny, itp.;
d) łączenie siedzisk, wstawianie ław, długie stoły, itp.;
e) urządzenia emitujące dźwięk, obrazy, światło kolorowe, w tym światło czerwone (np. pochodzące z promienników cieplnych);
f) stoiska handlowe i urządzenia gastronomiczne, w tym: bary, dystrybutory napojów, lodów, itp.;
g) podwieszanie/mocowanie przewodów elektrycznych do latarń i słupów oświetleniowych;
h) elementy i plansze reklamowe, ogłoszenia, plakaty oraz nośniki reklamowe i nośniki informacji wizualnej służące do prezentacji reklam oraz do przekazu informacji, itp.;
i) umieszczanie na drzewach oraz w brukowanym obrysie pni: jakichkolwiek elementów wyposażenia ogródka, a w szczególności instalacji elektrycznej, oświetlenia;
j) umieszczanie niezatwierdzonych elementów wyposażenia ogródka.
2) Wyposażenie ogródka nie może wystawać poza jego obrys.
3) Organizacja ogródków na terenie Parku Kulturowego Stare Miasto oraz Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem jest możliwa przy ogrodzeniu ogródków ze wszystkich stron, z uwzględnieniem niezbędnych wejść i wyjść, w przypadku, gdy szerokość ogródka jest większa niż 1,00 m.
4) Ogródki nie mogą tworzyć zwartej formy zabudowy, muszą mieć charakter lekki, otwarty.
5) Dopuszcza się parasole o wysokości do 2,75 m, wielokątne, minimum 5-boczne o maksymalnej średnicy do 3,50 m, klasyczne z systemem antywietrznym kominowym, jednoczaszowe; o jednakowej średnicy i wymiarach.
6) W przypadku ogródków zimowych dopuszcza się parasole kwadratowe o długości boku do 3,00 m. Parasole mogą być na podporze centralnej lub na podporze bocznej, klasyczne z systemem antywietrznym kominowym, jednoczaszowe; o jednakowej średnicy i wymiarach. Podpory nie powinny wystawać poza obrys ogródka.
7) W ogródkach zimowych dopuszcza się osłonę przeciwwiatrową wyłącznie ze szkła (bezpiecznego, przeźroczystego) w wysokości do 1,80 m, w formie pełnego ogrodzenia z możliwością utworzenia wejść i wyjść.
8) Wymagana kolorystyka parasoli: biel, beż, szary (oraz kolory zbliżone do nich).
9) Czasze parasoli muszą być czyste, bez grafiki, w jednolitym kolorze.
10) Parasole muszą posiadać parametry techniczne gwarantujące bezpieczeństwo, aby niekorzystne warunki atmosferyczne: gwałtowne wichury, silne podmuchy wiatru, opady śniegu, gradu, itp. nie powodowały ich uginania, łamania, wyrwania, itp.
11) Na lambrekinach dopuszcza się umieszczanie logo firmowego lokalu (może być zastąpione informacją o: prowadzonej działalności, danym lokalu, preferowanych wyrobach) oraz logo sponsora na zasadach określonych w aktach prawa miejscowego obowiązujących na danym terenie tj.
- zarządzeniu nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (ze zm.);
- uchwale Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” (ze zm.);
- uchwale Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.);
- uchwale Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (ze zm.);
- uchwale Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm.).
12) Wyposażenie ogródka, a w szczególności ogrodzenie powinno posiadać dekorację roślinną.
13) W przypadku ogródków zimowych wskazana jest dekoracja okolicznościowa, świąteczno-noworoczna (estetyczna, dobrze współgrająca z otoczeniem i panującą atmosferą).
14) Zaleca się ogrodzenie: metalowe, drewniane, ażurowe, itp. (preferowany kolor ciemny).
15) Kwietniki/donice powinny być drewniane, ceramiczne lub metalowe (preferowany kolor ciemny).
16) Ogródek powinien być wyposażony w meble typu kawiarnianego, np. małe 4-osobowe stoliki.
17) Na terenie ogródka zezwala się na ustawienie:
a) pomocnika kelnerskiego o wymiarach do: 1,20 m (wys.) x1,00 m (szer.) x 0,60 m (dopuszcza się jeden pomocnik na każde rozpoczęte 100 m² ogródka);
b) jednej karty menu nieprzekraczającej wymiarów: 0,50 m x 0,70 m umieszczonej na: stojaku (pulpicie) o wysokości do 1,20 m lub na sztaludze o wymiarach do: 1,45 m (wys.) x 0,46 m; plansza z treścią menu w różnych wersjach językowych, powinna zawierać wyłącznie spis karty dań wraz z cennikiem).
18) Ogródek może być wyposażony w gazowe i elektryczne urządzenia grzewcze (promienniki cieplne, lampy grzewcze, ogrzewanie elektryczne, dmuchawy) z uwzględnieniem wymogów wskazanych w pkt. 22, 23. Liczba urządzeń grzewczych (zalecany kolor biały) pod jednym parasolem nie może przekraczać łącznie 4 szt.
19) W ogródku dopuszcza się wyłącznie światło o temperaturze barwowej od 2500K do 3000K, tj. w kolorze białym lub zbliżonym do białego.
20) Na ogrodzeniu ogródka dopuszcza się możliwość zawieszenia logo firmowego oraz tylko jednego znaku identyfikacyjnego firmy ochroniarskiej (zaleca się korzystanie z profesjonalnych usług firm ochroniarskich) o ile nie zakazują tego wytyczne zawarte w aktach prawa miejscowego tj.
- zarządzenie nr 20/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12 stycznia 2004 r. w sprawie zasad użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej historycznego zespołu Miasta Krakowa (ze zm.);
- uchwała Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń” (ze zm.);
- uchwała Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto (ze zm.);
- uchwała Nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (ze zm.);
- uchwała Nr LXXXIII/2368/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem (ze zm.).
21) Warunki ogólne używania energii elektrycznej na terenie ogródków:
a) zakaz umieszczania w obrębie ogródków oraz na przyległym terenie skrzynek rozdzielczych prądu, urządzeń łączeniowych (np. puszek, rozdzielni elektrycznych) przekraczających wymiary: 0,10 m x 0,10 m x 0,05 m;
b) zakaz podwieszania przewodów elektrycznych zasilających ogródki – do latarń i słupów oświetleniowych;
c) zakaz używania sprzętu/osprzętu elektrycznego przeznaczonego do użytku wewnętrznego, w tym: przedłużaczy, wtyczek, gniazdek, itp.;
d) w ogródku dopuszcza się wyłącznie instalację elektryczną wykonaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i sprawdzoną przez elektryka z aktualnymi uprawnieniami SEP do 1 kV;
e) zezwala się na użycie urządzeń elektrycznych (osprzętu) posiadających stosowne atesty i certyfikaty;
f) słupki podtrzymujące przewody elektryczne wykonane z PCV lub z innych materiałów nieprzewodzących prądu elektrycznego mogą być ustawione wyłącznie na terenie ogródka;
g) przewody doprowadzające energię elektryczną do ogródków muszą być poprowadzone na wysokości min. 2,5 m (od poziomu chodnika) bez tzw. „nawisów”;
h) zaleca się kolor czarny dla przewodów elektrycznych doprowadzających energię elektryczną do ogródków;
i) instalacja elektryczna w ogródku musi być tak zaprojektowana i wykonana, by umożliwiała swobodne składanie parasoli;
j) instalacje i urządzenia elektryczne w ogródkach muszą być tak montowane i eksploatowane, by nie narażać pracowników, przechodniów, gości ogródków oraz osób postronnych na porażenie prądem elektrycznym, przepięcia atmosferyczne, szkodliwe oddziaływania pól elektromagnetycznych oraz by nie stanowiły zagrożenia pożarowego, wybuchowego i nie powodowały innych szkodliwych skutków.
22) Warunki ogólne używania gazu na terenie ogródków: w ogródkach dopuszcza się wyłącznie urządzenia grzewcze zasilane gazem, posiadające wymagane przepisami atesty i certyfikaty, pod warunkiem ich montażu i eksploatacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
23) Niezależnie od warunków określonych powyżej każdorazowo ogródek gastronomiczny winien być dostosowany do obowiązujących na danym terenie aktów prawa miejscowego dotyczących obszarów parków kulturowych.
Załączniki wymagane w przypadku:
• ogródków ustawianych po raz pierwszy;
• zmiany w stosunku do roku poprzedniego: powierzchni, formy lub kolorystyki istniejącego ogródka;
• zmiany ogródka w trakcie trwania sezonu;
• ustawienia ogródka zimowego:
1) zwymiarowany projekt architektoniczny ogródka gastronomicznego w skali 1:50 lub 1:100, uwzględniający szczegółowe parametry ogródka gastronomicznego z uwzględnieniem przestrzeni stanowiącej pas drogowy będący jednocześnie wejściem do Sali konsumpcyjnej wyłącznie w sytuacji, w której wejście do lokalu odbywa się poprzez ogólnodostępne wejście do budynku, zawierający:
a) rzut w skali – uwzględniający pełne wyposażenie ogródka: stoliki, krzesła, parasole, stojak z menu, pomocnik kelnerski, kwietniki/donice, przęsła ogrodzenia, elementy dekoracyjne, oświetlenie, urządzenia grzewcze: promienniki cieplne, lampy grzewcze, ogrzewacze elektryczne (dmuchawy), gazowe urządzenia grzewcze, słupki podtrzymujące przewody elektryczne, inne oraz elementy wyposażenia przestrzeni, takie jak: drzewa, latarnie, słupy ogłoszeniowe, stojaki rowerowe, itp.;
b) widok ogródka na tle elewacji budynku z uwzględnieniem bram wjazdowych i wejściowych, witryn, drzwi prowadzących do wnętrza budynku oraz elementów wyposażenia przestrzeni, o których mowa w lit. a);
c) legendę w formie tabeli z opisem danych technicznych (m.in. nazwa, typ, symbol, wymiary, materiał, kolorystyka) i fotografią wszystkich elementów wyposażenia ogródka;
d) aktualną mapę zasadniczą z wyrysowanym i zwymiarowanym rzutem poziomym ogródka kawiarnianego do pobrania z Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (https://msip.krakow.pl/) lub z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
2) opinię Plastyka Miasta dotyczącą formy i kolorystyki ogródka gastronomicznego wraz z załączonym projektem z potwierdzeniem jego akceptacji przez ww. organ;
3) gdy lokalizacja ogródka gastronomicznego ustawianego po raz pierwszy znajduje się na terenie historycznego zespołu Miasta Krakowa lub Parku Kulturowego Nowa Huta - opinię Głównego Architekta Miasta oraz Miejskiego Konserwatora Zabytków wraz z załączonymi projektami z potwierdzeniem ich akceptacji przez ww. organy;
4) tytuł prawny do zajmowanego lokalu (akt własności, umowa najmu, dzierżawy, użyczenia itp.);
5) w razie ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
6) kopia umowy spółki cywilnej – w przypadku wnioskodawcy działającego w formie spółki cywilnej;
• ogródków ustawianych w kolejnym sezonie letnim, na podstawie projektu zaopiniowanego przez Plastyka Miasta w roku poprzednim:
1) Zwymiarowany projekt architektoniczny ogródka gastronomicznego w skali 1:50 lub 1:100, uwzględniający szczegółowe parametry ogródka gastronomicznego z uwzględnieniem przestrzeni stanowiącej pas drogowy będący jednocześnie wejściem do Sali konsumpcyjnej wyłącznie w sytuacji, w której wejście do lokalu odbywa się poprzez ogólnodostępne wejście do budynku, zawierający:
a) rzut w skali – uwzględniający pełne wyposażenie ogródka: stoliki, krzesła, parasole, stojak z menu, pomocnik kelnerski, kwietniki/donice, przęsła ogrodzenia, elementy dekoracyjne, oświetlenie, urządzenia grzewcze: promienniki cieplne, lampy grzewcze, ogrzewacze elektryczne (dmuchawy), gazowe urządzenia grzewcze, słupki podtrzymujące przewody elektryczne, inne oraz elementy wyposażenia przestrzeni, takie jak: drzewa, latarnie, słupy ogłoszeniowe, stojaki rowerowe, itp.;
b) widok ogródka na tle elewacji budynku z uwzględnieniem bram wjazdowych i wejściowych, witryn, drzwi prowadzących do wnętrza budynku oraz elementów wyposażenia przestrzeni, o których mowa w lit. a);
c) legendę w formie tabeli z opisem danych technicznych (m.in. nazwa, typ, symbol, wymiary, materiał, kolorystyka) i fotografią wszystkich elementów wyposażenia ogródka;
2) oświadczenie wnioskodawcy, że powierzchnia, forma i kolorystyka ogródka kawiarnianego nie uległy zmianie;
3) oświadczenie wnioskodawcy, że nadal posiada tytuł prawny do zajmowanego lokalu;
4) w razie ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej;
5) kopia umowy spółki cywilnej – w przypadku wnioskodawcy działającego w formie spółki cywilnej.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Dla niezmienionych ogródków gastronomicznych ustawianych w trakcie trwania sezonu ogródkowego, wymagane jest wyłącznie złożenie wniosku stanowiącego załącznik do niniejszej procedury wraz z podaniem numeru poprzedniego zezwolenia.
Stawka |
|
Tytuł płatności |
tożsamy z numerem otrzymanego zezwolenia |
Nr rachunku bankowego |
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449 |
Sposób płatności |
|
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można również przesłać elektronicznie wyłącznie przy użyciu profilu ePUAP (adres strony: www.epuap.gov.pl ) oraz przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | W pon. w godz. 07.30 – 17.00. Wt. do pt. godz. 07.30 – 15.30. | brak | 12 616 70 00 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa- EPUAP | Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
1) Decyzja administracyjna (w przypadku dróg publicznych);
2) Umowa cywilnoprawna (w przypadku dróg wewnętrznych/innych terenów).
1) Wniosek wraz z kompletem dokumentów należy złożyć najwcześniej 90 dni i najpóźniej 30 dni przed planowanym zajęciem pasa drogowego/ drogi wewnętrznej/ innego terenu.
2) Do zajęcia pasa drogowego upoważnia posiadanie przez wnioskodawcę oryginału decyzji administracyjnej lub umowy na zajęcie drogi wewnętrznej – odbiór – najpóźniej w dniu rozpoczynającym zajęcie pasa drogowego.
3) Zajęcie pasa drogowego bez posiadania decyzji lub umowy skutkować będzie naliczeniem opłaty karnej od dnia zajęcia do dnia odbioru decyzji/umowy tj. do dnia, w którym wnioskodawca posiadając decyzje może zająć pas drogowy/drogę wewnętrzną.
4) Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu/jednostki/wydziału, w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
5) Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcy podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
6) W przypadku wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
7) W przypadku złożenia wniosku na zajęcie drogi wewnętrznej/innego terenu w terminie krótszym niż 7 dni przed datą udostępnienia nieruchomości lub w terminie krótszym niż 7 dni przed datą wnioskowanej zmiany, nalicza się jednorazową opłatę w wysokości: 150 zł.
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Zajętości na cel Handlu i Reklam |
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu oraz numeru NIP i REGON w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu, a także imienia i nazwiska osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 20 pkt 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.