Po złożeniu poprawnie wypełnionego i podpisanego wniosku stanowiącego załącznik do niniejszej procedury, weryfikowany jest preferowany sposób zapewnienia dostępności oraz możliwość jego realizacji, a także uzgadniany jest z wnioskodawcą sposób i termin załatwienia sprawy.
Każda osoba ze szczególnymi potrzebami lub przedstawiciel/pełnomocnik osoby ze szczególnymi potrzebami.
Prawidłowo wypełniony i podpisany wniosek, stanowiący załącznik do niniejszej procedury.
Wyłączenia: wyłączone są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą | 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000 |
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków. Usługa jest realizowana w formie tradycyjnej, jednakże istnieje możliwość złożenia skanu wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej (sekretariat@zdmk.krakow.pl).
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Ul. Centralna 53 | pon. – 7:30-17:00 wt.-pt. – 7:30-15:30 | brak | 12 616 70 00 |
Uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, wnioskodawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości zapewnienia wnioskowanej dostępności oraz o możliwościach zapewnienia dostępu alternatywnego.
Bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i nowym termin nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Administracji |
W przypadku niezapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w sposób wskazany we wniosku, w terminie wskazanym w pkt. 14 procedury, lub z powodów wskazanych w piśmie o niemożności zapewnienia wnioskowanej dostępności, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w terminie 30 dni od dnia:
Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji, adresu e-mail oraz numeru telefonu, a w przypadku przedstawiciela ustawowego/pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniony zostanie wniosek oraz dokumentacja związana z jego wykonywaniem w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o zapewnienie dostępności. Podanie danych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku o zapewnienie dostępności. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie otrzymanych danych osobowych.
Wnioskodawca ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto wnioskodawca ma prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania.
Dane wnioskodawcy będą przechowywane przez okres 5 lat, wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy stanowi art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.