Udzielenie pomocy mieszkaniowej dla osób zamieszkujących lokale, które uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych (w szczególności klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru) w stopniu uniemożliwiającym zamieszkiwanie
ML-18
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Mieszkalnictwa
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać pomoc mieszkaniową z tytułu zdarzenia losowego (klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru), wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek w sprawie mieszkaniowej dużymi drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem i podpisz własnoręcznie.
Wypełnij i podpisz Oświadczenie o stanie majątkowym.
Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Złóż wniosek, Oświadczenie o stanie majątkowym oraz pozostałe wymagane dokumenty w Urzędzie Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku lub o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia sprawy.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osoby, która utraciła możliwość zamieszkiwania w lokalu, który uległ zniszczeniu w wyniku zdarzenia losowego(klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru).
Kryteria dla realizacji usług
Kryterium nr 1 –utraciłeś/utraciłaś możliwość zamieszkiwania w lokalu, który uległ zniszczeniu w wyniku zdarzenia losowego (klęski żywiołowej, katastrofy lub pożaru),
Kryterium nr 2 - nie posiadasz jakiegokolwiek tytułu prawnego do lokalu lub innej nieruchomości, stanowiącego podstawę do zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych we własnym zakresie.
Wymagane dokumenty
Wniosek w sprawie mieszkaniowej.
Oświadczenie o stanie majątkowym.
Zaświadczenie ze Straży Pożarnej dotyczące zdarzenia losowego.
Zaświadczenie z Policji dotyczące zdarzenia losowego.
Aktualny odpis decyzji lub protokołu Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego potwierdzający zniszczenie lokalu w stopniu uniemożliwiającym zamieszkiwanie.
Dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanego lokalu.
Prawomocne orzeczenie o separacji (dotyczy osób pozostających w separacji).
Prawomocne orzeczenie sądu lub ugodę o podziale majątku dorobkowego po rozwiązaniu małżeństwa (dotyczy osób które są po rozwodzie).
Dokumenty pozwalające na wykluczenie okoliczności, iż wnioskodawcy lub osobom objętym wnioskiem przysługuje lub przysługiwał tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub innych nieruchomości, w których wnioskodawca, jego małżonek oraz osoby objęte wnioskiem były zameldowane w latach poprzednich.
Dokumenty pozwalające na wykluczenie okoliczności, iż wnioskodawcy lub osobom objętym wnioskiem przysługiwał tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub innych nieruchomości, które przysługują zstępnym, wstępnym i rodzeństwu wnioskodawcy oraz jego małżonka.
Wniosek i załącznik do niniejszej procedury winny być złożone w oryginale.
W przypadku doręczenia kserokopii pozostałych wymaganych dokumentów należy przedłożyć ich oryginały do wglądu.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty można złożyć w Wydziale Mieszkalnictwa UMK.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Mieszkalnictwa Referat Pomocy Mieszkaniowej (ML-02)
Rynek Podgórski 1 - parter, 30-533 Kraków
Pn.- pt. 7:40-15:30
brak
12 616 55 55
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu wniosku wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku lub informację o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia sprawy.
W przypadku wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku zostanie przedstawiona Ci oferta objęcia lokalu mieszkalnego, po przyjęciu propozycji niezwłocznie otrzymasz skierowanie do zawarcia umowy najmu.
Termin załatwienia
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, wraz z kompletem wymaganej dokumentacji otrzymasz pisemną informację o wstępnej pozytywnej weryfikacji wniosku lub informację o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia sprawy.
W uzasadnionych przypadkach, okres weryfikacji może być przedłużony o kolejne 30 dni, o czym zostaniesz pisemnie powiadomiona/y.
Po przyjęciu oferty zawarcia umowy najmu niezwłocznie zostanie wydane skierowanie do zawarcia umowy najmu.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Protokół z wizji lokalnej sporządzony przez osoby posiadające samodzielne uprawnienia budowlane w celu potwierdzenia faktu, iż mieszkanie uległo zniszczeniu- w przypadku braku jednoznacznego orzeczenia Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje Ci uprawnienie do wniesienia odwołania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
Uchwała Nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji orzeczeń sądów powszechnych oraz realizacji zadań własnych gminy w zakresie zaspakajania potrzeb mieszkaniowych.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pod nazwą „Ewidencja wnioskodawców ubiegających się o pomoc mieszkaniową Gminy Miejskiej Kraków”.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 10 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu lub zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji orzeczeń sądów powszechnych oraz zadań własnych gminy w zakresie zaspakajania potrzeb mieszkaniowych.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, uchwała Nr XXX/794/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń, Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl