Do zakresu działania Referatu Rejestracji Pojazdów: II (KM-02) należą sprawy:
1) czasowej rejestracji oraz rejestracji pojazdów;
2) profesjonalnej rejestracji pojazdów (na wniosek podmiotu uprawnionego);
3) przyjmowania zawiadomień o zbyciu lub nabyciu pojazdów, zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodach rejestracyjnych;
4) wyrejestrowania pojazdów na wniosek właściciela lub z urzędu;
5) czasowego wycofania pojazdów z ruchu i przywracania do ruchu pojazdów czasowo wycofanych;
6) zwracania zatrzymanych przez organy do tego uprawione dowodów rejestracyjnych lub pozwoleń czasowych po ustaniu przyczyn ich zatrzymania;
7) wydawania oznaczeń i dokumentów oraz ich wtórników przewidzianych w przepisach szczegółowych;
8) wpisywania w dowodach rejestracyjnych adnotacji, ograniczeń i zastrzeżeń wynikających z przepisów szczegółowych;
9) decyzji na nabicie numerów podwozia, nadwozia lub ramy oraz na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej;
10) wydawania nalepek wskazujących na rodzaj paliwa wykorzystywanego do napędu pojazdów wskazanych w przepisach szczegółowych;
11) wydawania skierowań dla pojazdów na wykonanie dodatkowych badań technicznych;
12) wydawania zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu oraz innych zaświadczeń określonych w przepisach szczegółowych;
13) prowadzenia gospodarki magazynowo-materiałowej z zakresu Rejestracji Pojazdów;
14) kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów;
15) potwierdzania zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy;
16) współdziałania z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem, Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów;
17) wprowadzania i przetwarzania danych w systemie "CEPiK2.0";
18) użytkowania systemu EZD PUW, EWPOJ;
19) zakładania w systemie „KIEROWCA” profili kandydatów na kierowców w lokalizacji/ach określonych przez Dyrektora Wydziału lub osobę upoważnioną;
20) przyjmowania od kierowców zawiadomień o utracie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz o zmianie danych w lokalizacji/ach określonych przez Dyrektora Wydziału lub osobę upoważnioną;
21) prowadzenia książki inwentarzowej pozostałych środków trwałych dla Referatów Rejestracji Pojazdów znajdujących się w innych lokalizacjach niż główna siedziba Wydziału;
22) prowadzenia archiwizacji dokumentów zgodnie z przepisami szczegółowymi w archiwach podręcznych oraz przekazywanie zarchiwizowanych dokumentów (pojazdów skreślonych z ewidencji) do Archiwum Zakładowego;
23) realizacja wniosków wpływających drogą elektroniczną dotyczących spraw związanych z rejestracją pojazdów w zakresie przewidzianym w przepisach szczegółowych;
24) prowadzenia książki wyjść prywatnych oraz rejestru godzin nadliczbowych dla pracowników poszczególnych Referatów.