Do zakresu działania Stanowisk ds. Pracowniczych (OR-11) należy:
1) Coroczne opracowywanie Planu szkoleń dla pracowników UMK;
2) Realizacja zadań dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych urzędników poprzez:
a) organizację szkoleń specjalistycznych i ogólnourzędowych,
b) kierowanie na naukę w formach szkolnych i pozaszkolnych;
3) Rejestracja ponoszonych wydatków i zaciągniętych zobowiązań z tytułu podnoszenia kwalifikacji zawodowych urzędników;
4) Monitorowanie, analiza i opracowanie wykonania realizacji Planu szkoleń dla pracowników UMK;
5) Obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych:
a) opracowanie Planu Rzeczowo-Finansowego,
b) współpraca ze związkami zawodowymi działającymi na terenie UMK,
c) opracowanie regulaminu ZFŚS,
d) obsługa posiedzeń Komisji Socjalnej,
e) opracowanie wykonania Planu Rzeczowo-Finansowego ZFŚS,
f) obsługa użytkowników kart sportowych;
6) Współpraca z uczelniami, szkołami, urzędami pracy, fundacjami w zakresie organizacji na terenie UMK praktyk, staży i innych form aktywizacji zawodowej dla uczniów, studentów, absolwentów.
7) Nadzór i rejestracja praktyk, staży i innych form aktywizacji zawodowej dla uczniów, studentów, absolwentów;
8) Obsługa przebiegu służby przygotowawczej w UMK:
a) organizacja i rozliczenie finansowe kursów służby przygotowawczej,
b) obsługa Komisji Egzaminacyjnej,
c) przygotowanie ślubowania pracowników UMK;
9) Monitoring przebiegu okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników UMK;
10) Przygotowanie odpowiedzi dla osób ubiegających się o pracę w UMK.