Do zakresu działania Stanowiska budżetowo - organizacyjnego (MR-04) należy:
1) prowadzenie Sekretariatu i obsługi administracyjno-biurowej Biura, obsługi podsystemu - "Rejestracja i Śledzenie Spraw Urzędu" oraz elektronicznej skrzynki pocztowej Biura;
2) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminową realizacją uchwał Rady Miasta Krakowa oraz zarządzeń i poleceń służbowych Prezydenta Miasta Krakowa, a także Dyrektora Magistratu;
3) opracowywanie projektów zarządzeń i pism okólnych Prezydenta oraz sporządzania informacji o ich wykonaniu;
4) opracowywanie informacji o realizacji poleceń służbowych Prezydenta i Dyrektora Magistratu;
5) opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych Dyrektora Biura oraz kontrola ich wykonania;
6) opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta.
7) prowadzenie i aktualizacja rejestru udzielonych przez Prezydenta Miasta Krakowa upoważnień i pełnomocnictw;
8) koordynacja przygotowywania projektów kart usług/instrukcji postępowania określających tryb załatwiania spraw należących do kompetencji Biura;
9) prowadzenie rejestru kart usług/instrukcji postępowania Biura;
10) obsługa aplikacji SERVO;
11) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych oraz monitorowanie stanu ewidencji składników majątkowych, udział w komisji przeprowadzającej inwentaryzację składników majątkowych, przygotowywanie dokumentów przemieszczenia sprzętu, sporządzanie wniosków o wykonanie ekspertyzy techniczne sprzętu, sporządzanie wniosków o likwidację zużytego sprzętu, prowadzenie i aktualizacja kart użytkowników urządzeń informatycznych i osobistego wyposażenia oraz wykonywanie innych zadań wynikających z instrukcji gospodarowania składnikami majątkowymi; prowadzenie ewidencji kasacji;
12) prowadzenie wydziałowego rejestru wniosków, interpelacji oraz postulatów posłów i senatorów dotyczących zadań Biura;
13) prowadzenie biblioteki Biura;
14) koordynacja i udzielanie odpowiedzi na zapytania w Internetowym Dzienniku Zapytań;
15) koordynacja spraw w zakresie udostępniania informacji publicznej na wniosek w zakresie zadań Biura oraz prowadzenie rejestru tych spraw;
16)sporządzanie zamówień na materiały biurowe, wyposażenie - poprzez internetowy system zamówień ESZT tj. druki, środki trwałe, sprzęt oraz nadzór nad ich prawidłowym wykorzystaniem;
17) prowadzenie stanu zatrudnienia Biura;
18) załatwianie bieżących spraw kadrowych i socjalnych pracowników Biura, tj. zakresy czynności, listy obecności, książka wyjść służbowych i prywatnych, rejestracja krajowych wyjazdów służbowych, plan urlopów wypoczynkowych, karty badań lekarskich, zestawienia godzin nadliczbowych, gospodarowanie biletami komunikacji miejskiej oraz prowadzenie ich ewidencji;
19) sporządzanie wniosków o wypłatę stałych i zmiennych składników wynagrodzeń;
20) przygotowanie dokumentacji celem naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze w Biurze, zgodnie z obowiązującymi przepisami, obsługa aplikacji Qsystem;
21) prowadzenie wydziałowego rejestru pieczęci urzędowych;
22) współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Krakowa ds. systemu zarządzania, jakością wg wymagań normy ISO 9001 oraz ISO 27001, realizacja zadań w tym zakresie;
23) przygotowywanie materiałów i informacji prasowych, współpraca z komórką właściwą ds. kontaktów z mediami;
24) prowadzenie postępowań skargowych;
25) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
26) opracowywanie projektu budżetu Biura w zakresie wydatków i dochodów w układzie zadań budżetowych;
27) koordynacja i nadzór nad realizacją budżetu Biura, według zadań i klasyfikacji budżetowej;
28)sporządzania okresowych i rocznych sprawozdań ze stanu realizacji zadania;
29) projektowanie, planowanie oraz koordynowanie prac dotyczących monitorowania zadań budżetowych oraz czasu pracy w systemie zarządzania kosztami zadań dla potrzeb analizy w zakresie aplikacji STRADOM w oparciu o Mierniki i Wskaźniki;
30) prowadzenie ewidencji i analizy finansowej prawidłowości wykorzystania środków budżetowych rozdysponowanych w planie budżetu na poszczególne komórki i zadania budżetowe Biura;
31)sporządzanie harmonogramów dochodów i wydatków, dokonywanie korekt oraz nadzór nad realizacją poszczególnych zadań wg harmonogramów, opracowywania prognoz dochodów i wydatków;
32) prowadzenie rozliczeń finansowych zadań, prowadzenie ewidencji rachunków, faktur, dokumentów wewnętrznych przy pomocy podsystemów WYBUD i WPBUD;
33) obsługa aplikacji CMS i INTG;
34) prowadzenie spraw związanych z realizacją procedur zamówień publicznych dla zadań realizowanych przez Biuro oraz opracowywanie planów zamówień publicznych przy pomocy aplikacji SOZP;
35) przygotowanie projektów: umów, zleceń i ich rozliczanie we współpracy podmiotami zewnętrznymi w aplikacji GRU;
36) sporządzenie planów dochodów na rzecz Skarbu Państwa, wygenerowanych przez Biuro
37) sporządzenie planów wydatków pozyskanych środków budżetowych z dotacji celowej Skarbu Państwa w zakresie Biura;
38) wnioskowanie o dotację celową z budżetu Wojewody na działanie 4.4.1.4. „Regulacja stanu prawnego nieruchomości w postępowaniach administracyjnych" oraz przygotowywanie okresowych i rocznych sprawozdań z realizacji;
39) sporządzanie okresowych analiz z wykonania budżetu SP w zakresie Biura;
40) przygotowywanie okresowych informacji z zakresu wysokości wydatkowania i zaangażowania przydzielonych środków budżetowych z dotacji celowej;
41) miesięczne raportowanie czynności w „Katalogu Czynności” w aplikacji IBARD oraz kwartalne rozliczanie tych czynności z zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w obszarze gospodarki nieruchomościami;
42) sporządzanie analiz statystycznych w zakresie działania Biura;
43) koordynacja zadań dotyczących weryfikacji i opracowywania danych do publikowania w BIP oraz Miejskiej Platformie Internetowej Magiczny Kraków (MPI), nadzór nad kompletnością informacji i aktualnością danych, dbałość o zapewnienie informacji wizualnej dla stron;
44)sporządzanie projektów upoważnień do przetwarzania danych osobowych do pracy w zbiorach danych zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Informacji, obsługa aplikacji SEZAM. Monitorowanie stosowania Polityki Bezpieczeństwa Informacji.