Do zakresu działania Referatu Sesji RMK (BR-01) należy:
1) przygotowanie sesji - przyjmowanie, ewidencjonowanie, kompletowanie, przekazywanie radnym i osobom zaproszonym na sesje materiałów oraz projektów uchwał;
2) sporządzanie projektu: porządku obrad i podsumowań sesji;
3) obsługa organizacyjna posiedzeń zapewniająca sprawny przebieg obrad;
4) obsługa elektronicznego systemu prowadzenia sesji, w tym przeprowadzania głosowań;
5) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa w zakresie przygotowania tekstów uchwał Rady Miasta Krakowa wraz z załącznikami uwzględniającymi zgłoszone autopoprawki i przegłosowane poprawki oraz sporządzanie tekstów uchwał i rezolucji;
6) prowadzenie rejestru uchwał i rezolucji Rady Miasta Krakowa;
7) przygotowywanie projektów tez i informacji międzysesyjnych;
8) przesyłanie uchwał i rezolucji Rady Miasta Krakowa do organów nadzoru oraz innych właściwych podmiotów;
9) ewidencjonowanie oraz aktualizacja składów osobowych Klubów Radnych;
10) obsługa organizacyjna i kancelaryjno-biurowa posiedzeń Komisji Głównej;
11) wprowadzenie danych oraz ich bieżąca aktualizacja w systemach i podsystemach informatycznych zgodnie z nadanymi uprawnieniami.